Eurovision Song Contest 2019 - SEMIFINAL 1

San Marino.... Jag orkar inte ens kommentera tävlingen just nu....
VEM röstade på dom???

Jag går o lägger mig...

Först grattis till Grekland och Estland!
;)

Jag gillar San Marino! De är ju vara 30000 Pers och så är de med varje år och med deras mått mätt är den här låten riktigt bra! Dessutom blir jag glad av att höra den! Det är för många ballader i år. Långsamma deppiga ballader. Den här tar inte sig själv på för stort allvar. Det gillar jag!
 
Vem f*n röstade? Med det här oförutsägbara resultatet är jag orolig för Lundvik.

San Marino? Vitryssland? Cypern? Vad hände?

Att Australien skulle gå vidare var givet, även om låten är g-r-ä-s-l-i-g var showen hypnotisk.

I samma division - stor, udda scenshow - gick Island vidare. Jag tyckte dock att det bara var obehagligt och våldsamt.

Hade velat ha Ungern och Belgien vidare, gläds åt Slovenien och Grekland.

Men finast var Dana Internationals kärleksnummer.
 
Jaha, sett resultatet nu då.

2/4 av mina favoriter vidare: Tjeckien och Serbien.

Jag kan förstå att Slovenien gick vidare, den kan jag tänka mig att höra igen. Samma med Australien, Estland och San Marino.

Men alltså - Cypern, Vitryssland, Island och Grekland, vad hände?
 
Jag känner att jag får vara nöjd med hälften rätt, trodde inte folk skulle gilla Estland alls med tanke på hur surt han låtit till och från. Slovenien gillade jag själv, men aldrig att jag trodde att det där lågmälda skulle kunna gå vidare.
Bra resultat överlag ändå! Tjeckien var ju glädjepiller, Australien är.. Australien, Cypern fick mycket på att den öppnade och var dansant. Belarus var ju också dansant i refrängen åtminstone.
Mest glad är jag för Hatari, skitbra föreställning. Äntligen EBM i Eurovision liksom, och med en riktigt bra låt! :D

Men gud vad de hade ljudproblem i den där arenan. Jag tror jag hörde publiken röra sig i varje nummer, kan inte komma ihåg att det har hänt tidigare. Riktigt irriterande!
 
Estland tyckte jag var fruktansvärd. Kan han sjunga alls?

Överhuvudtaget lät ljudproduktionen skoningslös i mina normalt tondöva öron. Sången låg så långt fram att alla usla sånginsatser avslöjades. Och det är väl i och för sig bra, men Eurovisionpubliken brukar inte bry sig om petitesser som om artisterna kan sjunga eller inte.
 
Jaha, sett resultatet nu då.

2/4 av mina favoriter vidare: Tjeckien och Serbien.

Jag kan förstå att Slovenien gick vidare, den kan jag tänka mig att höra igen. Samma med Australien, Estland och San Marino.

Men alltså - Cypern, Vitryssland, Island och Grekland, vad hände?

Cypern och Grekland är mycket bättre i studioversion! Folk har kanske lyssnat. Island sticker ut och gillar man den typen av musik är det säkert bra. Vitryssland fattar jag inte heller.
 
Estland tyckte jag var fruktansvärd. Kan han sjunga alls?

Överhuvudtaget lät ljudproduktionen skoningslös i mina normalt tondöva öron. Sången låg så långt fram att alla usla sånginsatser avslöjades. Och det är väl i och för sig bra, men Eurovisionpubliken brukar inte bry sig om petitesser som om artisterna kan sjunga eller inte.

Det borde ju vara positivt för Sverige eftersom John och the mamas är fantastiska sångare!! Bara bra att det framhävs lite extra! Även om publiken inte bryr sig supermycket (vilket jag inte håller med om) så kommer jurygrupperna slå ner hårt på falska toner.
 
Det borde ju vara positivt för Sverige eftersom John och the mamas är fantastiska sångare!! Bara bra att det framhävs lite extra! Även om publiken inte bryr sig supermycket (vilket jag inte håller med om) så kommer jurygrupperna slå ner hårt på falska toner.
Ja, så tänker jag också om Lundvik! Han - och kören - är ju ruskigt tonsäkra. Brukar jurygrupperna vara noga med sånt? Bra isåfall. Men röstningsresultatet i går visar väl att folket skiter ett stort stycke i bra sång. T ex Cypern och Estland.
 
Ja, så tänker jag också om Lundvik! Han - och kören - är ju ruskigt tonsäkra. Brukar jurygrupperna vara noga med sånt? Bra isåfall. Men röstningsresultatet i går visar väl att folket skiter ett stort stycke i bra sång. T ex Cypern och Estland.

Sverige får alltid bra poäng av jurygrupperna. För vår del behöver vi oftast vara mer oroliga för tittarnas röster. Just för att våra artister sjunger bra och produktionen är proffsig. Juryn ska ju se den musikaliska biten mer än tittarna är det meningen. Se förra året. Snyggt producerad låt och en artist som satte tonerna gav mycket bra poäng från juryn. För trist låt kombinerat med kallt och distanserat nummer gav mycket låga poäng från tittarna. I år kommer vi få bra betalt av tittarna också är jag rätt säker på.
 
NU har jag lugnat ner mig så pass att jag orkar kommentera gårdagen ;)

Nej då men var både besviken och trött i går och så har jag jobbat idag ju hehe.

Det var väldigt blandad kompott igår! Favoriter som inte höll, ickefavoriter som imponerade, några som spårade ut och några som jag fattade noll av....

De som gick till final var:

Cypern
- mkt bättre i studioversionen, live så var hennes röst för svag, hon såg sliten ut och jag saknade allt som Fuego hade förra året. Förstod dock att den skulle gå vidare då hon är mkt populär och att låten egentligen är helt ok, om den ej är live ;)

Grekland - en av de bästa i gårkväll, även fast jag önskar även här att rösten varit starkare. Hon har en väldigt speciell röst, absolut, och det är hennes styrka. Men det får inte bli för grötigt. Låten gillar jag fortfarande lika mkt! Lite udda på scenen men i lagom doser är udda bra!

Estland - hört låten så mkt på radio så det känns som det är svriges bidrag ;) Kanske inte den stabilaste rösten men han gjorde det mkt bättre än jag trodde och det avskalade på scenen funkade faktiskt... blixtrarna i slutet kunde ha sett mindre..billigt ut kanske ;)

Island - satt först bara och gapade, growlaren såg ju helt galen ut, men han med falsetten mjuknar upp det hela och dottern älskade trumslagaren! Jag fängslades iaf av ngn anledning! Jätteudda, men det ska ju vara någon sådan med i finalen tycker jag!

Australien - alltså det hela börjar riktigt bra med att de liksom svävar över jorden, snyggt! Inte ett fan av operapop med hon sjunger bra! Men sen spårar det totalt när de flyger ut i rymden med en pinne uppkörda i kjolarna.. då blir det bara parodi av det hela. Synd! Men dotterns favorit!

Serbien - inte en låt jag lyssnat så mkt på innan men hon har kvällens stabilaste röst och det är faktiskt rätt snyggt alltihopa!

Slovenien - först lite gulligt, sen lite fånigt, sen lite creepy. Hon sjunger samma slinga hela tiden? Lite sömnpiller...

Vitryssland - en av de största överraskningarna... inte för att det var bra, utan för att det gick vidare efter svag sång och lite barnsligt? Inte ens dottern diggade det.

Tjeckien - småtrallig låt som jag inte lyssnat så mkt på innan, men det var rätt trevlig och charmigt!

San Marino - alltså jag orkar inte.. hans röst är irriterande, han kanske har lite gubbcharm men näe... låten är irriterande och jag orkar inte...


De jag hade bytt ut är:
San Marino mot Belgien.
Nej det var inte ett kanonframträdande av Eliot, men låten är SÅ fin och han är så söt och han var så spänd... hade så gärna vela se honom i final och kanske släppa loss lite...

Vitryssland mot Ungern
Jag har inte lyssnat så mkt på detta innan men det var jättefint och han kändes äkta!

Inte supernöjd men vet att i morgon är det en jättestark semi, hoppas på många bra låtar!
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 244
Senast: Rosett
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 320
Senast: Lingon
·
Fritid I morgon kör vi igen! Semifinal 2 är det dags för, med vår egen Cornelia! Kommer Sverige ta sig till final? Vad troe ni om de övriga...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
5 417
Senast: Lingon
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 214
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp