Spara ner internetsida

Pancakes

Trådstartare
När jag sparar ner en internetsida via Arkiv --> Spara som uppdateras den då? Anledningen till att jag sparar den är att jag vid behov ska kunna visa upp hur hemsidan såg ut när jag kollade på den, inte hur den ser ut för dagen.

Sv: Spara ner internetsida

använder du firefox så finns det ett addon som heter scrapbook, det funkar underbart för sådant.

jag använder det mest hela tiden.

Nej, den kopia av hemsidan du har på din hårddisk uppdateras inte om du sparar den via Arkiv --> Spara som.

Njäe... vad menar du med länkade filer? Andra webbplatser som den nedsparade sidan länkar till kan så klart ändras, och sparar man bara ner HTML-filen (dvs väljer "Webbsida - endast HTML" i Firefox eller motsvarande i andra webbläsare) så kan kanske bilder och sådant ändras på servern, och då blir ju sidan annorlunda. Inbäddade YouTube-videos och liknande tror jag inte sparas ner när man sparar webbsidor, så de kan naturligtvis ändras.

Annars borde allt sparas precis som det är.

Jo jag tänkte på bilder och annat "inlänkat" material. Men det var bara en tanke jag hade...

Liknande trådar

IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
676
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: fejko
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 864
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka