Sparkcykel till barn

Bukefalos 30 år!

Linn-Nora

Trådstartare
Vi har ingen bil för tillfället, men eftersom vi bor centralt i ett samhälle är det i det stora hela inget problem. Det som dock är lite jobbigt är att lämna barn på skolan och förskola. Sonen åker vagn, men dottern promenerar och är inte intresserad av cykeln för tillfället. Så vi funderar på om vi ska köpa en sparkcykel till henne eftersom hon i ärlighetens namn går ganska långsamt 😳
Vi har en billig men där är hjulen så dåliga så fastnar det minsta grus eller flis i den så låser sig hjulet.
Är det någon som vet någon bra sparkcykel för en sjuåring? Som klarar lite grus?
Efter sonen lämnats på förskolan tar vi buss till skolan så då är det inte heller så enkelt med cykel.

Nån som har något tips?

Vi har ingen bil för tillfället, men eftersom vi bor centralt i ett samhälle är det i det stora hela inget problem. Det som dock är lite jobbigt är att lämna barn på skolan och förskola. Sonen åker vagn, men dottern promenerar och är inte intresserad av cykeln för tillfället. Så vi funderar på om vi ska köpa en sparkcykel till henne eftersom hon i ärlighetens namn går ganska långsamt 😳
Vi har en billig men där är hjulen så dåliga så fastnar det minsta grus eller flis i den så låser sig hjulet.
Är det någon som vet någon bra sparkcykel för en sjuåring? Som klarar lite grus?
Efter sonen lämnats på förskolan tar vi buss till skolan så då är det inte heller så enkelt med cykel.

Nån som har något tips?
Vi hade en Micro, det fungerade mycket bra. Jag tänkte inte på det där med grus men å andra sidan beror det antagligen på att det inte var ett problem iom att när jag går längs med den asfalterade cykelvägen nu så ligger det ofta grus på.

Jag har inte provat den på grusväg.

Och när jag säger provat så var vår Micro -köpt till en fyraåring för 11 år sedan så stabil att jag körde den till förskolan själv om jag hade bråttom :) böjd som en märla men snabb som vinden :D var sjukt sugen på att köpa en stor till mig själv. Två hjul såklart inte tre.

Liknande trådar

• När har era barn börjat gå hem från skolan själva?
  • Saker på hjul och allt därtill
  • Cykelsitsar för äldre barn?
  • Byta skola

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat