Spartråden

Sv: Spartråden

Ja precis, jag tror att det funkar bäst för mig. Att ha kontanterna i plånboken och veta att "this is it". Sedan lägga över allt annat på sparkontot så att man inte bara kan dra kortet.

Det där med nedtrappning lät bra! Jag behöver shoppa mindre. Jag shoppar för mycket. Jag tycker ju att jag har råd men planen är ju att inte behöva ta pengar från sparkontot så då har jag INTE råd. Vovve har dessutom varit sjuk och kostat oss sisådär 10 k, suck. Har verkligen inget jag behöver köpa men man shoppar ju ändå! =(
Så det där med nedtrappning ska jag försöka mig på. Samt att om jag nu ska shoppa något, så måste jag vänta typ tills samma vecka csn kommer eller så med att köpa det. :angel: då kanske man inte vill ha det längre..
Jag internetshoppar mest..borde spärra alla shoppingsidor :P För visst, jag tycker inte att det finns några kläder i garderoben jag kan ha, men, jag har två proppfulla garderober! Visserligen är det MESTA för litet, men jag kan ändå få ihop ett par outfits som jag fortfarande kommer i. Och jag pluggar mestadels hemifrån. Går aldrig ut på krogen. Så hur många outfits behöver man då egentligen? Nä, jag ska rensa min garderob, se om det är något jag kan sälja. Och försöka hålla mig ifrån att shoppa kläder åteminstone tills jag gått ned i vikt. När kläderna är för stora, då kan jag få köpa något igen!
Det där en in-en ut borde man ju hålla sig till egentligen..

Ja nu blev det både knapplån och babbel och lite svar till dig är märker jag, haha! :angel:

Är helt på med att ta maximal shopping till 0. Eller ja, det kanske man inte klarar men från 100 till 10 är väl rimligt.

Kommer få en stor prövning i helgen. Vi ska åka till ullared för att shoppa verktyg till huset. Ska inte ha något annat alls. Ge mig styrka att motstå alla frestelser!

Oj oj! Ullared!! :angel: har aldrig varit dit men smygdrömmer lite om det.. ;) Förstår att det blir en prövning!!
Nu har jag varit duktig och rensat ur garderoben. En ikeapåse med grejjor som jag ska försöka sälja på tradera, tog sånt med lappar kvar å lite sånt man kan göra paket av, borde ju gå att få iväg tycker jag :) Sen blev det 3 sopsäckar (fast inte fulla då orkar jag inte bära dom) med kläder jag ska stoppa undan ett tag, och rensa eftersom. Jag har svårt att göra mig av med favoriter, tänker att de här vill jag ju använda när jag gått ned i vikt! Fast frågan är ju om man vill det..man vill säkert köpa nytt då! Ska försöka rensa eftersom o bara spara absoluta favoriterna ett tag iallafall :) Känner mig lite duktig nu, fick nästan två hyllor över i ena garderoben och den andra är en hel hylla tom också :D

Skitbra gjort :)
Har själv gett bort massa kassar med kläder och lite andra prylar till myrorna idag. Jätteskönt att bli av med det och samtidigt får någon annan nytta av sakerna.

Ja du, ullared är svårt, så svårt! Finns alltid en massa fint men finns det en sak jag ville ha sist vi var där men som var slut, då tänker jag köpa det om så mina aktioner som är ute får bekosta det, så går inte dom pengarna till resan utan ett "byte av varor emellan".

Klart du ska sälja av lite. alltid bra med lite extra pengar. Mina aktioner ökar stadigt men sakta. Hoppas på en skräll i slutet. Brukar ju oftast vara så.

Kl
Jaha, jag är över mina 1200:- nu. Fast det är kanske inte så konstigt, sambon och jag delar ju en viss del av maten. Sedan råkade jag köpa några böcker också :angel: En är dock en högskoleprovbok och den måste jag ha för att kunna träna.

kl

Idag har jag shoppat lite men det var tvunget, har gått ner en del i vikt sista tiden och behövde byta ut mina bh:ar. Bygeln satt och klämde hela tiden och bandet runt om satt alldeles för löst. Så en mindre stl runt om och en kupstl uppåt :bump:

Köpte även 2 par trosor som är såna där med osynliga kanter som man kan ha under kläder så trosorna inte syns.

Fick 2 bh:ar och 2 par trosor för 100 kr så jag är supernöjd och äntligen har bhn slutat göra ont.

Annars har jag lyckats hålla i plånboken. Köpt lite mat under veckan men ska verkligen försöka att inte köpa något mer resten av veckan.

Å mina aktioner har stigit lite till :)
Behöver få ihop 2000-3000 kr till till resan. Då har jag till mat, shopping och hyrning av en bil om det blir aktuellt, så allt är betalt nästa månad i princip.

Är jag ensam kvar här eller :D

Kom igen nu alla, skit i misslyckaden och fortsätt racet ut. Skit om det blir fel ibland.
Man ser ju vilka misstag man inte gör om nästa månad :)

Idag köpte jag en matkasse från city gross så nu hoppas jag det ska bli bra och billigare än när vi själva handlar. Den kommer kosta 2200 kr i månaden och då är ju alla middagar fixade och förhoppningsvis blir det en matlåda över till näst kommande dag.
4800-2200=2600 kr kvar till resten av maten som ska hem.

Funderar på om jag ska starta ett djurkonto. Sätta 500 kr till dom varje månad och blir det plus så kan det bli en buffert istället för att alltid bara ha samma summa.

Känner att jag måste portionera ut pengarna och se vad som hamnar vart.
Har rätt bra koll nu men jag gillar att ha stenkoll.

Nu måste jag bara berätta för gubben att vi har matkasse nu. Han får hänga med på alla mina idéer :D
Jag får återkomma om det var bra eller dåligt. Det startar 25/3 så det blir i nya månaden.

Jag kan hoppa in om jag får :) Har inte mycket pengar att röra mig med, och har egentligen inga jättestora utgifter heller, men jag skulle behöva tänka lite mer innan jag drar kortet ändå. Jag är gärna med på 1200 kronors-gränsen!

Välkommen :)

Jag kan inte köra 1200 kr pga familj men jag försöker hålla 4800 kr för mat och nu ska jag öronmärka lite pengar till annat och snåla som fan och spara resten är det tänkt :)

Måste kolla alla utgifter för nästa månad. Oturligt nog går båda högkostnadsskydd ut för vård och mediciner ut denna månaden för mig så det lär bli en stor summa pengar dit tyvärr :(
Gissar runt 2000 kr. Mina mediciner är apdyra!

Nä, jag är kvar :D
Dock har mina katter bestämt sig för att de inte vill ha torrfoder mer utan fortsätta med endast blötmat. Så nu måste jag köpa mer blötmat medan jag har 5 kg dyr torrfoder som bara kommer stå :mad:

Kan du inte sälja torrfodret då? Eller det kanske är svårt om det är en öppnad påse/säck :crazy: Jag köpte precis en 10 kg-säck till mina katter annars hade jag ju kunnat köpa det av dig.

Jag är kvar! Glömde dock köpa smör häromdagen så jag måste köpa det, men det är sista inköpet för både mars och april! Ska köpa nytt busskort i mitten av april (340:-) och sen är det väl bara kattmat och kattsand som ska införskaffas. Klarar jag det april ut så har jag sparat in ca 3000:- på en månad!

Jag är kvar i kulisserna!

Känns hoppfullt nu när det bara är tio dagar kvar som pengarna ska räcka till. Det är definitivt inte mycket kvar, men det kommer gå!
Borde också lägga ut en del grejer på tradera/liknande. Har på tok för mycket prylar som aldrig används, vore skönt att bli av med sånt som bara är i vägen.
Ikväll tänkte jag kolla igenom kylen för att se vilka prylar som går ut i datum först, så jag kan använda sakerna i rätt ordning för att slippa slänga något i onödan. Har som mål att inte köpa hem någon mer mat än bröd (och möjligtvis mjölk) innan den här månaden är slut.

Oj, redan alla inköp klara! Gött!

Mitt sparkonto är tomt. Helt tomt. Har 70 öre kvar där. Varenda öre gick åt till hästarna.. Känns inte bra, inte bra alls. Jag hoppas jag får tillbaka på försäkringen och att jag slipper allt elände nu. Och jag hoppas att ekonomin vänder snart :crazy:

Kom just på att jag borde sälja mitt N64 med några spel innan jag flyttar! Om jag har nån kartong att skicka det i... eller om man lyckas sälja till någon i stan? Spelar aldrig på det längre och vill ha en ny konsol en vacker dag som stödjer de spel jag gillar nu för tiden. Men är för snål, köper aldrig fast jag vill. :p

Man får väl passa på vid flytt antar jag. Kanske rensa bland kurslitteratur som känns orelevant inför framtiden.

jag har fått världens sparmål nu också :D

Jag vill investera i en lägenhet. Det är ett företag som typ bygger över 100 nya bostadsrätter där jag vill bo! I maj börjar dom försäljningen på tredje etappen, med inflyttning 2015. Tror dock inte jag kommer ha sparat ihop tillräckligt till dess, så får kanske vänta till fjärde (och sista) etappen. Tror en tvåa kommer gå på 1 000 000-1 500 000 och jag ser det som en grym investering! Har 14 000kr på mitt lönekonto, blir ledsen om det är under 10 000kr vid nästa löning.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
688
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: ameo
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 044
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka