Spartråden

Sv: Spartråden

Och då hade jag ändå två av ingredienserna hemma såg jag sen, så jag hade kunnat komma ännu billigare undan :D

Jag äter bara ett varmt mål om dagen, resterande blir filmjölk, mackor osv.
Köpte smör, mjölk, två stycken creme fraische, morötter, panerad fisk, potatis och ris. Creme fraische och ris hade jag visst redan hemma.

Budar på en aktion just nu. Hoppas prislappen blir någorlunda okej. För att kompensera satte jag själv ut 5 aktioner häromdagen så jag hoppas det går jämt ut :)
Det är inte speciellt dyrt, uppe i typ 150 kr och mina borde ge runt 300 kr minst. Så har jag tur blir det plus ändå och överskottet går till resan :)

Köp inte alls så har du 450 kronor till resan istället ;)

Jag undrar också vad det är för något du handlat som räcker så länge :D

Ska utmana mig denna månaden till att minimera onödiga matinköp och planera, skall bli spännande att se hur det går! Ska försöka sätta undan ca 2000 kr minst om det går.
Det tenderar att bli dyrt hos oss då min sambo äter enl Lchf och jag tvärtemot då jag inte tål den dieten och han inte min(krångligt men sant)

Jag är på! Räknar med 1200kr för mat.... Shit! Hundmat har jag så det räcker... Men JAG äter väldigt, väldigt mycket... Tips på saker som är billigt att äta? Jag har verkligen ingen aning! Tänker om någon snäll kan lägga upp 2-3 recept. Kan inte dricka mjölk så gröt blir dyrt med sojamjölk.

Önskar jag kunde men det är en sak som är svår att få tag i så blir det inte för dyrt så slår jag till. Har dock satt ett maxpris och tänker hålla mig till det.

En av mina mina aktioner steg precis till en hundralapp så jag bör få minst jämt ut.

Jag avstod aktionen. Finns en annan aktion jag hellre vinner, också det ett planerat köp men allt beror ju på prislappen. Mina aktioner har stigit igen och så hoppas jag det fortsätter.

Låt det förgå! Hur nödvändiga är prylarna på en skala 1-10? Dör du utan den?

knapp

storhandling imorgon. Ska handla kattmat, kattsand, torkade bönor/ärtor/linser, mandelmjölk, pasta, buljong och havregryn sen är min månad räddad ;)

Nej, jag lär inte dö om jag inte får den men jag måste köpa det förr eller senare. Nu kan jag få det till ett billigare pris. Men det är några veckor att tänka på saken så jag kanske hinner ändra mig.

Ska du överleva hela månaden på det där Lilla? :p

Härligt!

Jag anser mig ha allt hemma för att kunna klara mig utan inköp (bortsett från katternas behov då) i åtminstone två veckor. Har så att det räcker till frukostsmoothies veckan ut, sedan tänkte jag äta havregrynsgröt till middag veckan ut (måste ta slut på mjölken, dricker bara mjölk till gröt :o). Lunch får jag serverad i skolan :idea:

Frukt har jag så det räcker och blir över... Så ja, jag tror inte att jag behöver handla på ett bra tag :D

Men i veckan måste jag dock köpa hem örter och betala stallhyra för hästen, så där ryker rätt mycket :o

Dessvärre, kom jag på nu, att jag måste köpa en ny mopp. Min gick nämligen av idag. Men å andra sidan kanske jag kan dra ut på det ett tag och fortsätta skura golvet med tvättsvamp :angel:

Bor ungefär 140 mil ifrån.. Vilket bra sätt att börja sparandet :o Har börjat på en lista men innehållet är nog inte nyttigt för forumet att se.. Kan nämna några punkter som "En jäkligt stor medwurst" och "Strap-on... Lakan" (Sambon vet inte riktigt vad han ska kalla såna dra-på lakan med hörn.)

Har levt hela februari på 1200:- och då gjorde jag grundinköpen med bönor/linser/ärtor/hygienartiklar/toapapper etc. så lär klara mig gott och väl på det :p Kommer köpa rotfrukter av grannen med men det handlar om strax under 50:- för hela månaden ;)

Jag är på! Räknar med 1200kr för mat.... Shit! Hundmat har jag så det räcker... Men JAG äter väldigt, väldigt mycket... Tips på saker som är billigt att äta? Jag har verkligen ingen aning! Tänker om någon snäll kan lägga upp 2-3 recept. Kan inte dricka mjölk så gröt blir dyrt med sojamjölk.

Soppor är billig mat och mättar bra tycker jag. Mina favoriter är bulgursoppa (recept finns på frebacos hemsida), potatis- och purjolökssoppa, broccolisoppa, ängamatsoppa, morotssoppa, tomatsoppa (gärna med lite grönsaker/pasta/ost i för att göra den mer matig) och spenatsoppa med ägg.

Tycker inte bulgur mättar bra.. Skulle hellre äta potatis isåfall :) Tänkte tipsa om en sida med studentmat/ billig mat där recepten även är prismärkta, men det får man kanske inte ?

Jodå, hemsidor får man tipsa om men däremot tror jag inte att man får länka till andra forum.

okej då ska jag inte köpa hem det ;)

knapp

vill tipsa om mitt bröd hehe.
1½ dl vetemjöl
1 dl mjölk (eller vatten)
lite salt
lite bakpulver

blanda 1 dl mjöl, bakpulver o salt med 1 dl mjölk. Hiva ner resten av mjölet och knåda (jag gör det med en sked) till en mjuk bulle :D
In i ugnen 200 grader i mitten tills den känns färdig ;)

Jag äter fullkornsbulgur och tycker det mättar mer än ris och pasta i alla fall (fullkornssorterna). I jämförelse med potatis vet jag inte, jag älskar potatis och känner ingen mättnad när jag äter det alls eftersom det är så gott :)

Jag äter aldrig potatis så vet inte hur det mättar :angel:

knapp.

Alla räkningar betalda, ett lån avbetalt (så JÄVLA skönt att slippa ha den skiten på mitt samvete :banana: :banana: ) och jag kan lägga undan 1000:- hade kunnat lägga undan mer om det inte vore för att jag ska till gotland och kolla häst. Jädra dyrt att åka dit alltså :(

Så nu hoppas jag att jag blir hästägare på fredag för nu har jag inget mer än räkningar att betala varje månad! Längtar till nästa lön :angel: bara 28 dagar kvar...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
693
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 423
Senast: ameo
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 083
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka