Sv: Spartråden
Har suttit i en lyxfällan-liknande situation med privatlån, sms-lån, banklån, avbetalningar osv. Började tjäna en hyffsat hög månadslön efter lång tid med existensminimum och det steg mig åt huvudet. Dock hade jag åtminstone vett nog att inse själv vart det var på väg så har på egen hand (med mkt stöd från pojkvän, mamma och morbror såklart) "vänt trenden" och har minskat mina månadsräkningar från 17.000 till 8100
Och nuförtiden är det enklare att titta på lyxfällan än det var förr 
Lyxfällan är jobbigt när man själv är i en mindre stabil situation tycker jag. Nu har jag egentligen inte varit det själv men jag är lite pengafixerad och inbillar mig lätt att jag inte har några pengar aaaaalls... när det finns pengar, fast jag vill inte ta av dem. Vill klara mig på det jag får (lön/csn).
Just nu är jag på en bra plats och tycker Lyxfällan är väldigt underhållande.![]()
Har suttit i en lyxfällan-liknande situation med privatlån, sms-lån, banklån, avbetalningar osv. Började tjäna en hyffsat hög månadslön efter lång tid med existensminimum och det steg mig åt huvudet. Dock hade jag åtminstone vett nog att inse själv vart det var på väg så har på egen hand (med mkt stöd från pojkvän, mamma och morbror såklart) "vänt trenden" och har minskat mina månadsräkningar från 17.000 till 8100