speciell skärning på täcket

Sv: speciell skärning på täcket

Har inte testat det, men det var en ganska smart lösning! Inbillar mig att sådana täcken lär sitta bra på hästar med smalt bogparti också, vilket är ett problem för mig och min häst :)

Japp, för mig med. Har än så länge inte hittat ett enda täcke som funkar:crazy: trots att jag provat massvis med märken. Så tänkte att någon kanske provat någon av dessa två. Kan ju hoppas det blir rea hos hööks så det går ner lite i pris... det är så jobbigt att slänga ut en massa pengar på täcken som hon ändå inte kan ha sen:devil:

Borde inte det vara obehagligt för hästen när den ska ligga ner på vänster sida.. Annars tycker jag också att knäppningen verkar smart.

tycker det borde spänna/restrikera framför allt över den sida av bogen som flärpen dras från, dvs motsatta sidan från där spännena sitter.
med liksidiga bogveck så "flexar" ju frampartiet på ett vanligt täcke "framåt" när bogarna rör sig. i detta fall borde det ta emot särskilt som sagt från den sidan.
?

Men tror du inte det är bogveck på bägge sidorna? Förutom då att de sitter lite längre fram.

Det är väl snarare så att de fyller sin funktion till skillnad från de som är nu och mest verkar vara för syns skull.

Jag har bara sett ett fåtal täcken där bogvecken faktiskt fyllt sin funktion.

finns tyvärr många täcken med felsydda bogveck ja.
det finns dock en hel del mycket bra sådana också.

skulle vilja se en bättre bild av täcket som diskuteras för att kunna avgöra. ser bara ett veck i mitten där fram och ser inte riktigt vilken funktion det skulle fylla. det sitter inte i närheten av bogen direkt.

nej, men benet får mer rörelsefrihet och om inte täcket sitter tight á la Paris Hilton borde bogen få plats med, det är väl två veck framtill tycker jag att det ser ut som, ett på varje sida.

Rinner det inte in vatten vid knäppningen?

Jag gillar isf mer bucas täcken med en fri bogdel som knäpps symetriskt. Eller HW med krysspännen :love:

nej, men benet får mer rörelsefrihet och om inte täcket sitter tight á la Paris Hilton borde bogen få plats med, det är väl två veck framtill tycker jag att det ser ut som, ett på varje sida.

ja i och försig. skulle som sagt vilja ha en mer illustrerande bild samt gärna en motivering runt själva funktionen från täckestillverkaren. Uppfinns så mkt nytt i fråga om spännen och annat som mest verkar handla om att vara först med ngt nytt :angel:

Liknande trådar

Utrustning Nu när hööks tagit bort nästan hela sin ponny collectionen så får vi leta efter resterande täcken på annat håll. Vilka täcken finns det...
Svar
12
· Visningar
2 945
Senast: Tualma
·
L
Hästmänniskan jag vet inte riktigt vad jag skag göra...jag rider en häst som jag tycker om väldigt mycket, och jag tror han tycker om mig också :)... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 720
Senast: Em3li3
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 983
Senast: Salinero
·
Utrustning Vad tror ni om detta täcke till en helklippt äldre d-ponnyvalack i vinter? Han har inte varit helklippt tidigare men att döma av... 2
Svar
22
· Visningar
2 071
Senast: AK47Kalashnikov
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka