Bukefalos 30 år!

Med risk för att du blir en smula besatt - Balatro. Jag har det till mitt Switch, men det finns även till telefon. Jag introducerade det till en familjemedlem i jul, och efter att få ha testat på mitt Switch laddade hen snabbt ned det till sin telefon och satt och spelade hela julen. 😁

IMG_20260109_233403.webp

Vissa mer sporadiskt, vissa "jämt" 😅

Är väl tråkig och gammaldags men jag spelar mest Hayday och Wordfeud.

Om det går bra med ”webbaserat” (heter det så?) spel så kan man alltid bli medlem i den sanna Bukemaffian på horsereality.com. :p

Jag spelar Rival Stars Horse Racing. Det är som framgår av namnet ett spel som fokuserar runt hästar och där man bygger upp sitt eget stall och sedan (om man vill) tävlar mot andra i de live events som är varje vecka. Det är min inriktning i spelet, medan andra helt struntar i live events och i stället får sina utmaningar i att avla fram hästar med speciella mönster och färger.

Det är ett komplext spel som tar lång tid att bli bra på. Jag tror inte några barn spelar, men jag vet att en av mina lagkamrater (det finns en lagfunktion) började för att hennes barn ville testa free roam-delen. Det är en funktion där man rider runt i olika landskap. Just lagdelen är det som gör att jag uppskattar spelet. Det är tusentals lag som tävlar mot varandra. I mitt lag finns vi geografiskt mellan Skandinavien i norr och Uruguay i söder, Californien i väster och Indien i öster. Vår bästa placering hittills är fyra totalt och vi har hållit oss på topp tio de senaste månaderna.

Appropå gammaldags🤪
Jag lägger till Snake och Minesweeper 😁

Detta räknas väl inte riktigt som ett spel, men jag kör på Happy color i princip varje dag.
Jag hittade ett roligt häromdagen också som heter Arrow out. Alldeles för lätt dock så om någon vet något liknande som är svårare så tar jag gärna emot tips!

Jag lägger till Snake och Minesweeper 😁

Detta räknas väl inte riktigt som ett spel, men jag kör på Happy color i princip varje dag.
Jag hittade ett roligt häromdagen också som heter Arrow out. Alldeles för lätt dock så om någon vet något liknande som är svårare så tar jag gärna emot tips!
Spela alla dagliga utmaningar, går att gå bakåt (om du inte redan vet om det), ett år tillbaka. Dom är oftare svårare än de vanliga nivåerna 😅 jag är på nivå 1600 typ nu på de vanliga, och gjort varenda daglig utmaning till 1/1 2025 😂 beroendeframkallande även om det är rätt enkelt.

Spela alla dagliga utmaningar, går att gå bakåt (om du inte redan vet om det), ett år tillbaka. Dom är oftare svårare än de vanliga nivåerna 😅 jag är på nivå 1600 typ nu på de vanliga, och gjort varenda daglig utmaning till 1/1 2025 😂 beroendeframkallande även om det är rätt enkelt.
Var hittar man det? Jag kan bara hitta en att göra
IMG_7164.webp

IMG_20260110_204448.webp

De som jag har på min nu. Provar och tar bort en del. Arrows är i princip samma som jag hade innan men med ormar

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka