Spela upp vanlig DVD på datorn?

Madick

Trådstartare
Jag vill se en vanlig köpfilm på datorn, men får den inte att starta. Går det inte? Tittar jag vad som finns är det två TS-mappar, en ljud och en video. Är jag envis får jag igång "anti kopieringsbilden" men inget mer.

Går det inte eller gör jag fel?

Sv: Spela upp vanlig DVD på datorn?

Okej, vet inte om jag ska uttala mig, men iaf. Jag gör det och det funkar kanon, använder dock vlc media player och med det programmet funkar det kanon. Bara ett litet tips från en nybörjare :) (vet inte vad du hade för program?)

Jo, jag har ju redan VLC som inte brukar krångla. Knepigt det här!

Är det inte så att nyare dvder är kopieringsskyddade så att det inte ska gå att köra dom i datorn? Just för att folk inte ska kunna kopiera och sprida dom... Därav antikopieringsfilmsnutten

Det är ju fullt möjligt. Men ändock irriterande att jag inte kan se min KÖPTA film på den DVD-spelare jag önskar. Det straffar mig som är laglydig.

Jupp, det som är det sjukaste med kopieringsskydd, det drabbar bara dem som är lagliga. Laddar man hem, så är ju kopieringsskyddet bortplockat och man kan spela överallt...

Det är ju fullt möjligt. Men ändock irriterande att jag inte kan se min KÖPTA film på den DVD-spelare jag önskar. Det straffar mig som är laglydig.

Om du kommer fram till att det verkligen är kopieringsskyddet som krånglar så skulle jag kräva att få lämna tillbaka skivan, faktiskt. Det är ju helt sjukt om det skulle hindra en från att spela upp skivan på datorn.

Jag har ingen TV och således ingen DVD-spelare annat än i datorn, och kan jag inte spela filmen på DVD-spelaren i datorn kan jag inte spela den alls. Och då är den ju helt värdelös för mig.

Om du kommer fram till att det verkligen är kopieringsskyddet som krånglar så skulle jag kräva att få lämna tillbaka skivan, faktiskt. Det är ju helt sjukt om det skulle hindra en från att spela upp skivan på datorn.
Hur långt efter kan man reklammera något sådant då? Den är ju inte ny, men är sedd tidigare på vanlig DVD-spelare till TVn.

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 027
Senast: Happimess
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
578
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 562
Senast: qitis
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 853
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka