• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Pip
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 993
P

Pip

Min sons dator kraschade just och vi ska börja se oss om efter en ny. Då han till 99% spelar på den är det just en speldator som behövs. Men vad ska man titta efter? Vad funkar bra om man spelar SC2.
Några förslag?:confused:

Sv: Speldator

Eftersom det är en speldator, så är det främst ett vettigt grafikkort som behövs. Om du ska köpa en färdig dator, rekommenderar jag någon som har, som absolut minimikrav, ett Radeon 5750 eller GeForce GTS 450, men lite "bättre" skadar inte.

Ok. Spelar märket på datorn någon större roll, eller finns det prisvärda datorer hos både Dell och Hp? Och vad är egentligen prisvärt :crazy: 7000 eller 13000 kronor???

Mycket bra fråga, märket spelar väl oftast inte så stor roll, man kan få problem oavsett. Vad som är prisvärt är svårt att säga, men över 10000 borde det inte behöva kosta.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
1 997
Senast: doppler
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 167
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka