Min klugi växer på bra och skulle säkert växa fortare om den fick mat så ofta som den vill. Riktigt matvrak! Har en paraphybana medUnderskattad art tycker jag, han är ju så himla rolig också.Visst har du en klugi? Hur växer den?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min klugi växer på bra och skulle säkert växa fortare om den fick mat så ofta som den vill. Riktigt matvrak! Har en paraphybana medUnderskattad art tycker jag, han är ju så himla rolig också.Visst har du en klugi? Hur växer den?
Visst är det roligt! Älskar när de växer.Min klugi växer på bra och skulle säkert växa fortare om den fick mat så ofta som den vill. Riktigt matvrak! Har en paraphybana med, den växer enormt! Efter sista ömsnimgen var den liksom dubbelt så stor
.
Hur många och vad har du nu? Börjar bli en hel del eller?Visst är det roligt! Älskar när de växer.
Jag uppdaterade min klugi i förrgår också för jag har en bestämd känsla av att hen är näst på tur för en ömsning, och de brukar ju som du säger hoppa en storlek eller två.![]()
Jag hade kissat på migAbbil skrämde för övrigt SKITEN ur mig idag. Jag öppnade hela locket för att städa bort lite döda plantor och generellt fippla i burken. ingen spindel syntes någonstans - alltså är han i sitt bo. Finemang liksom! Tills jag drog up en mossbit som satt fast i hans nät och en ENORM, svart best plötsligt kommer utrusande ur hålan!![]()
Herregud! Rackarn har ömsat utan att jag märkt något och växt säkert två centimeter, det är ingen fråga om vem som är störst i samlingen längre.
Abbils burk är 35 x 20cm.
![]()
![]()
Det var bra nära! Lite överraskning! sådär.Jag hade kissat på mig![]()
Ja jösses!Hur många och vad har du nu? Börjar bli en hel del eller?![]()
Hur gick det? Lever du?Ikväll ska jag för övrigt försöka flytta Verin, min C. minax till en större burk. Önska mig lycka till, det kan bli spännande.
Titta på LauLau!Hon överraskningsömsade igårkväll och är inte en anonym, fet liten vindruva längre! Det här är hennes vuxenfärger.
Visa bifogad fil 69644
Plötsligt händer det!![]()
![]()
Vad har hänt med min favoritspindel!? Vad vuxen hon ser ut!!! Nu blir hon lilla rödrumpan istället för feta vindruvan dåSå fin!
![]()
Åh nu ser hon ju iofs lite sur ut på bilden men jag känner nästan nu att jag skulle vilja prova att hålla i en, om den är tillräckligt sävlig..Lilla blå blev väldigt sur på mig i morse när jag vattnade hennes murgröna.Första gången jag sett henne ha humör, hon brukar vara så himla chill.Visa bifogad fil 70047
Jag tycker att de är rätt häftiga att hålla iÅh nu ser hon ju iofs lite sur ut på bilden men jag känner nästan nu att jag skulle vilja prova att hålla i en, om den är tillräckligt sävlig..
Blev tyvärr varse igår att fobin är högst levande irl då en ganska liten spindel landade på min hand när jag höll på att flytta på en balkonglåda. Dels slog jag handen jävligt hårt i räcket så jag är lite blå nu, plus att jag var knäsvag i typ en halvtimme efteråt. Dumma, dumma fobi, det är ju häftiga djur egentligen![]()