Spinoff, fördelen med fler än ett barn

oz_joj

Trådstartare
Eftersom några av oss med mer än ett barn började stjäla den andra tråden så startar jag en egen.

Vad ser ni för fördelar med fler än ett barn?

Jag startar:


  • vår äldste hade tjatat hål i huvudet på oss eftersom han inte vill vara ensam nästan någonsin, bara leka och umgås och det orkar lillebror mycket mer än vi vuxna
  • de har alltid sällskap, perfekt när vi varit på långresa för de har alltid lekkompis med sig

  • de lär sig ta hänsyn och dela, har några bekanta med ensambarn och dessa är mycket mer "den är min" än våra barn, dessutom tas det enorm hänsyn till barnet som styr rätt mycket hemma, med två kan man liksom inte låta bägge bli kungen
  • min svärmor konstaterade som vuxen att hon hade velat ha ett syskon att dela sorg, börda och beslut då hennes föräldrar blev gamla, sjuka och dog, hon tyckte det var tungt att vara ensam.
 
Senast ändrad:
Sv: Spinoff, fördelen med fler än ett barn

Det finns alltid någon annan att skylla på som barn

/har tre syskon
 
Sv: Spinoff, fördelen med fler än ett barn

Jag tycker egentligen att det är märkligt att försöka lista fördelar med att ha ett, två, tre eller hur många man nu tänker sig barn. Jag ser det nog snarare som att varje barnkonstellation (kan) får några utmärkande drag, och att varje sådant drag har/ger både för- och nackdelar. Sedan får man väl fokusera på fördelarna med det barnantal man själv valt/fått, för att få känna sig maximalt nöjd ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 652
Senast: Gunnar
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 404
Senast: Emtherlia
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 148
Senast: Migo
·
Relationer Vill bara berätta ang detta ensam när man bor på äldreboende, där jag jobbar är det flera med många barn/barnbarn men inga kommer och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 646
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp