Det var ett svar på ditt inlägg och en fortsättning och vidarespinning på din tanke med kanske ett medhåll, snarare än mothållPå vilket sätt var det riktat till mitt inlägg? Jag förstår inte.
Du tyckte att om barnen var så trötta så kanske det var fel på förskolan och pedagogiken. Jag tänkte mer som att vår förskola var ju inte jättebra och inte vårt fritids heller. Ändå så verkar barnen inte speciellt trötta efter dagarna. Vår son är det inte, då går han långa dagar, och barn på samma förskola/fritids kommer ju förbi och leker och de verkar inte heller ett dugg trötta. (eller det är klart han är trött ibland, men alla är ju trötta ibland).
Så då kan det ju vara andra faktorer inblandade också? Som inte är relaterade till just förskolan. Tex om man har jättemånga aktiviteter och sporter på em eller vad som. Sedan är det ju också många artiklar nu om att förskolan är dålig och barn är trötta, sådant kan också påverka.
Så jag håller med dig och spinner vidare helt enkelt. Dvs är förskolorna dåliga? Var de bättre förr? är det pedagogiken? eller är det någonting annat vi gör? Tex aktiviteter osv som gör det. Eller olika krav på pigghet mot förr? På 70-talet var kanske kravet att man skulle klara av att leka på gården för "pigghet", nu är kravet att man ska orka tre träningar i veckan?
Senast ändrad: