Spinoff på mode när du var yngre...

Sv: Spinoff på mode när du var yngre...

:o :o :o

Jutetäcket och New Zealandtäcket ligger i hyllan bland nyare täckena...

Färgade plastträns använd nästan dagligen...

Ska ägna julen åt att fläta några pannband....

Dom tjocka tygtyglarna och gummityglarna ligger på sin plats i stallådan...
Likaså dom plastiga Gera skydden...
Och dom bruna rätt breda tränsen med remontnosgrimma ligger där med...
Så även kronans bett...

Men filtvojlockarna och dom skydden man sydde i syslöjden och trådsadelgjordarna har jag inte kvar längre... :D

Vi borde kanske träffas och dyka ner i varandras stallådor :D

Det är ju inte så långt från dej till Vgd....

Vet inte om jag vågar....

Har ett par ljusROSA fleccelindor längst ner i lådan någonstans.

Kommer de vara kvar efter ditt besök?:confused: :D

*Knapplån*

Ojoj vad man såg ut när man var liten. Bettskivor, gummistövlar, konstläderstövlar, flätade pannband, vojlockar i divese färger, breeda hårda styva vävribtyglar och gummityglar, bomullsridbysor i lite mer "odiskreta" färger:smirk:

Det kommer dom nog att vara ;)

Jag har redan ett 20-tal par rosa lindor....

Fast mina blåa och mörkgröna ligger kanske risigt till, eller ;)

Min första tävlingsdress var bruna ridbyxor och röd hemsydd manchesterjacka, till det den chicka klassiska heltäckande hjälmen och gummiridstövlar

1atvlingen.jpg

Själklart hade jag stickade benvärmare på vintern, matchat i färg med skoterkängerna

*kl*
Här pratas om bomullsridbyxor i obskyra färger men det fanns inte ens när jag började rida, allt som fanns var beige nylon. :eek:

*knapplan*

manchester-ridbyxor, nosludd, nackludd, ludd pa borstar, ja ludd pa det mesta helt enkelt, chaps med fransar, lindor i alla mojliga farger

Mimizicoo skrev:
Vet inte om det var på mode men när jag var i 7-års åldern så var det riktigt inne med att ha benvärmare utanför ridstövlarna på ridskolan... :p Kommer ihåg problemet med dessa då de bara åkte ner hela tiden när man red... Riktigt irriterande och ni kan inte ens ana hur fult det var :rofl: (Nästan så att det borde förbjudas) :D
Japp, det minns jag tydligt!:rofl:
Randiga i all sköns färger var dom!

Och alla som hade nått en viss svårighetsgrad visade stolt upp det genom att gå omkring med sporrar jämt!:smirk:

Så var det ju mycket teddy överallt, gult, rött, blått och grönt. (På hästen alltså!;) )

apocalypsen skrev:
Alla hästarna hade vojlockar i rött,grönt och blått och pannband med samets eller tejplindning i klara färger:eek:
Jag kommer till och med ihåg hur man lindade plastbanden för att göra de där "snygga" pannbanden! :banana:

Men....du är väl bara 15 år??:confused: Här pratas det ju om vad som var modernt för sådär 20-25 år sen verkar det som?

Jag kommer ihåg en del sen jag började rida 1987, men inte så hemskt mycket faktiskt. Det mesta känner jag igen från bilder i gamla böcker och tidningar.

Mina häftigaste är ljusblå och vit RUTIGA :banana: :devil:

Dom svart och mörklila rutiga är inte alls lika häftiga :angel: :D

Usch ja.
Bettskivorna. Tränsen med fodring i olika färger. Jutetäcke och NewZealandtäcke. Vojlock, tror knappt man använde schabrak i "vanlig" ridning på 80-talet. Plastband på pannbandet. Bröstan helt i läder, den SKULLE jag bara ha när jag skaffade häst (blev ingen häst). Dom där hemska trådsadelgjordarna minns jag också, usch. Och sen när syntetsadlarna kom, när man kunde köpa en som var svart och knallröd eller svart och blå. Urk.

fast jag saknar mina benvärmare :love: :o :D prefekta för att hålla knäna varma utan att kännas bylsiga

Har inte ridit tillräckligt länge för den här tråden, men det är kul läsning ;)
Ridskolan har kvar och använder många av de här sakerna som tas upp, tex snörsadelgjordarna, de har massor med urgamla sådana som används varje dag. Jag gillar dem :o Många av hästarna kan dessutom inte ha några andra :crazy:
De har kvar uråldriga gummityglar osv också, ett par är superbreda och orange, urhemska att rida med :crazy:
Här har vi dem, och sadelgjord som nämts :p
trust_me.jpg

det finns även ett par vita gummityglar, något smalare än de orange =P

Glömde de superstora lädergrimmorna, vet inte hur gamla de är eller så, men de är verkligen gigantiska och ser utåldriga ut, men används dagligen till spilthästarna och när pållarna hämtas i hagen (de har inte grimma i hagen eller boxen).
hope.jpg

Kan heller inte tänka mig att den här sadeln är modell ny :p
caramell.jpg

Senast ändrad:

Puh!

Jag trodde du skulle visa relikerna jag har i lådor och skåp.:rofl:

Nejdå ;)
Fast jag såg de snygga grönrutiga som du nämde högre upp ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 251
Senast: iNHALE
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka