Spontant: Vilken färg?

K

Kimz0r

Ska få lägenheten renoverad, i sovrummet ska jag ha en röd tapet och i vardagsrum/hall en ljuslila. Köket ska målas i en ljuslila färg som matchar tapeten (öppen planlösning mellan kök och vardagsrum, hall däremellan).

Entréhallen och badrummet ska målas. Spontana svar sökes! Jag har nämligen ingen aning om vilken färg jag ska ha där.

Entréhallen: Med dörr avskild från resten av lägenheten, mörkrosa ytterdörr, blågrön plastmatta. Vilken färg på väggarna? (Just nu är de vita.)

Badrummet: Vitt kakel, blå plastmatta. Vilken färg på väggarna? (Just nu är de vita.)

Lägger ev. upp lite bilder senare. ;)
 
Sv: Spontant: Vilken färg?

Håller med R_C: Bilder!


(Förresten så får man inte skriva färg på buke. Det heter kulööör.. Fick jag bittert erfara en gång efter en tresidors tråd där varannat inlägg gnällde på det..) :D
 
Sv: Spontant: Vilken färg?

Jag vet att det heter kulör - men jag skiter i det! :D
 
Sv: Spontant: Vilken färg?

Här kommer bilder! Tyvärr är detta as good as it gets, den ena kameran är i Sthlm och den andra är nedpackad på okänt ställe.

hallu.jpg


badrum.jpg
 
Sv: Spontant: Vilken färg?

Jag hade nog låtit badrummet fortsätta vara vitt, och ha hallen i samma färg som kök, andra hallen och vardagsrummet.

Tror jag med det lilla jag sett av er lägenhet, men sålänge den ljuslila nyansen är hyfsat diskret borde det bli bra tycker jag.

OT: Härligt duschdraperi!
 
Sv: Spontant: Vilken färg?

Eftersom du kommer att ha lite färg överallt så föreslår jag en lugn och fin beige/lattenyans i badrummet. Var dock försiktig med att välja en för gul/brun isåfall :) Tror det skulle bli jättefint!

Till hallen skulle jag nog köra samma färg som mestadelen av väggarna i dom två andra rummen. Tycker det ser hemskt ut med alla rum i olika färger :)

(URSÄKTA DÅ BUKE, KULÖÖÖÖÖÖRER)
 
Sv: Spontant: Vilken färg?

Färg färg färg färg färg!!!!

;) ;)

After careful review etc...

Det blev en svagt blågrön (mest blå) färg till badrummet och en fräsch grön färg till hallen. :)

Morsan tjatade något om vitt, men den (icke)färgen är bannlyst i mitt hem.
 
Sv: Spontant: Vilken färg?

OT: Härligt duschdraperi!
Jag älskar det! Det är inköpt på Jysk, dock 2005 så det är ju osäkert om det finns kvar. Det enda jag köpt på Jysk som jag är så nöjd med, det här är tredje lägenheten draperiet bor i och först efter senaste flytten började jag ana lite mögelfläckar på det.

En lustig detalj i sammanhanget är att snubben som bodde i lägenheten före oss hade ett likadant.
 
Sv: Spontant: Vilken färg?

Jag har förresten bilder också, ska bara installera Gimp så att jag kan beskära dem. :)
 
Sv: Spontant: Vilken färg?

Här är bilder, ni får på hela lägenheten då jag ändå behövde ett sätt att visa mannen (som ju för tillfället inte bor hemma): http://kimz0r.bloggsida.se/

Lösenordet är namnet på den användare som skrev det sista inlägget före mina senaste inlägg i tråden.

OBS! Till moderatorn: Sidan är INTE en blogg och kommer inte att användas som en sådan då min bildserie är och för alltid (eller tills jag tar bort sidan...) kommer att vara det enda inlägget - det var bara enklaste sättet för mig att lägga upp bilder bakom lösenord.
 
Sv: Spontant: Vilken färg?

Jag älskar den rosalila färgen!

Jag hade målat ett gästrum i förra huset i ung den färgen. Gissa hur glad jag blev när vi fick besök, och besökaren under husvisningen yttrade "Ja, här får ni ju måla om!" när vi kom till gästrummet... :devil:
 
Sv: Spontant: Vilken färg?

Jag är lite kär i den... ;) Lila är min favoritfärg über alles!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
649
Senast: nyttnick
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: cewe
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 458
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Vi ska renovera badrummet i stugan vi hyr ut. Vi ska INTE höja hyran. Vi brukar höja hyran mellan hyresgästerna istället. Men det som...
Svar
17
· Visningar
1 388
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp