• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ict
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 373
I

ict

Vad för typ använder du när du rider?

Vad rekommenderas till mindre byst?

Sv: Sport bh

använder aldrig sånt, rider alltid med vanlig bh. fattar inte poängen med sportbh om man inte har gigantiska hängpattar.. en bra vanlig bh ger tillräckligt med stöd upp till B/C kupa. sen är dom sjukt fula. :p

så köp en bra vanlig bh med byglar istället.

d behöver no int sport bh :)
ja har B/C o rider me BH

jag har vanliga som man kan köpa på sportaffärer. finns många bra till helt ok pris! ut o prova! :D

delvis knapplån..

Vill helst också rida med vanlig bh då jag tycker det är mycket skönare och ger minst lika bra stöd, men bh-banden kasar ju alltid ner!! :devil: Så ett tips är att ha en vanlig bh där man kan flytta om banden så att man har dom i kors istället :idea:

Såna finns ju...med "lösa" axelband, göra "brottar-rygg".

Huh, jag har C kupa utan häng och hade jag haft vanlig behå när jag rider hade brösten trillat ut trots att den är välanpassad. Kan inte ens mocka med det, OBEKVÄMT ;)

Jag behöver en stadig bra sport BH, dock har jag inte hittat någon jag trivs med ännu. :p

En av anledningarna till att jag alltid använder sportbh vid ridning är att axelbanden alltid halkar ner vilket är sjukt störande. Men det beror nog lite på axelform. Jag har knappt några axlar alls så inget håller sig uppe.

En av anledningarna till att jag alltid använder sportbh vid ridning är att axelbanden alltid halkar ner vilket är sjukt störande. Men det beror nog lite på axelform. Jag har knappt några axlar alls så inget håller sig uppe.
Samma här! Jag köpte en sportbh på intersport för 200 spänn, som funkat skitbra!

Ligger väl någonstans mellan a och b-kupa. Använder sportbh från Swegmarks. Inte den glansiga modellen utan en med nät och sedan ett stretchigt innertyg. Den modellen är så superskön så jag använder dom jämt. Kan knappt använda en vanlig bh längre då jag tycker att de klämmer och är obekväma.

använder aldrig sånt, rider alltid med vanlig bh. fattar inte poängen med sportbh om man inte har gigantiska hängpattar.. en bra vanlig bh ger tillräckligt med stöd upp till B/C kupa. sen är dom sjukt fula. :p

så köp en bra vanlig bh med byglar istället.

Poängen med sport BH fattade inte jag heller inna jag skaffade den första... sen dess är det det bara det som gäller:) Inga axelband som kanar, ingen BH halvt på magen osv. Snygg kan man va utanför stallet o då kan man ha vanlig bygelhbh enligt mig.

Jag har lite olika modeller o märken. Viktigast är att de är stabila o sitter skönt utan att skava:) O tuttstorlek här... C-kupa, hängpattar... njae:crazy:

I'm with you. Hatar att rida med vanlig bh. Använder alltid sport-bh.

Och nää jag har inga hängpattar och hade inte tänkt skaffa några heller = sport-bh.

Rider alltid med vanlig BH, har inte riktigt fattat vitsen med sport-bh. Men jag har de när jag gymmar o sånt. då har jag från Newbody.

KL

Använder alltid sport-bh, jag avskyr vanliga...de kasar bara pomkring och gör de inte det så skaver de...har inte stora bröst heller x)

Brukar välja de sport-bhar med minst detaljer..så enkelt som möjligt.

Håller med totalt, älskar sport-bh:ar (ehh), mycket bekvämt och snyggt, har inte stora bröst. Men när jag går ut eller lite beroende på vad jag har för tröja så har jag vanlig bh, men oftast sport-bh till vardags.

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
271
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 221
Senast: Görel
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 547
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
413
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka