Spränga grindar

B

**BORTTAGEN**

Finns det några goda råd för när en unghäst spränger grinden när andra hästar tas ut ur hagen? Jag skall snart ta hem min ettåring från sommarbete. Hon har försökt och lyckats några gånger med att ta sig förbi häst och skötare när denne har hämtat andra hästar. Hon kommer att få gå med fölet i hagen när jag skall rida mamman. Hon är för övrigt helsyskon med fölisen, men det vet det inget om :eek:
 
Det finns ingen möjliget att bygga en fålla innanför grinden, så kan du ta in hästen där först, skulle då unghästen följa med är det bara att leda tillbaka den i hagen.
 
Tack, att jag inte har tänkt på det. Det var ett råd värd att prova. :idea:
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 006
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp