Bukefalos 28 år!

Sv: Spykatt

kl

Tack för alla svar och tips:)

Hon har nu haft fri tillgång till torrfodret (tog en jätteskål) och har hittills inte kräkts.
Håller tummarna att detta hjälper så den enda spyan jag behöver torka upp emellanåt är dom lurviga små hårbollarna:p
 
Sv: Spykatt

Hehe för mig var det tvärtom - min katt hade fri tillgång på torrfoder och kräktes på grund av att han åt HELA tiden! (konstaterade att han förmodligen har bulimi ;)) Nu får han en portion blötfoder morgon och kväll samt ibland lite torrfoder mitt på dagen för tändernas skull. Funkar utmärkt :)
 
Sv: Spykatt

kl

Tack för alla svar och tips:)

Hon har nu haft fri tillgång till torrfodret (tog en jätteskål) och har hittills inte kräkts.
Håller tummarna att detta hjälper så den enda spyan jag behöver torka upp emellanåt är dom lurviga små hårbollarna:p

Bara som tips, fri tillgång på torrfoder är rent generellt ingen speciellt bra idé, om man inte har en katt som har extremt svårt att gå upp i vikt. Var noga med att väga henne ofta och kolla så att hon inte går upp i vikt, övervikt på katter är väldigt farligt och kan vara jobbigt att bli av med när den väl satt sig.

/Erica
 
Sv: Spykatt

Bara som tips, fri tillgång på torrfoder är rent generellt ingen speciellt bra idé, om man inte har en katt som har extremt svårt att gå upp i vikt. Var noga med att väga henne ofta och kolla så att hon inte går upp i vikt, övervikt på katter är väldigt farligt och kan vara jobbigt att bli av med när den väl satt sig.

/Erica

Jag ska vara extra vaksam. Hon får RC för steriliserade katter. Det ska gå att ge fri tillgång av det och vikten ska ändå inte öka nämnvärt. Jag hörde efter med vet. Men såklart är det oxå individuellt så jag kollar xtra noga.
 
Sv: Spykatt

Jag ska vara extra vaksam. Hon får RC för steriliserade katter. Det ska gå att ge fri tillgång av det och vikten ska ändå inte öka nämnvärt. Jag hörde efter med vet. Men såklart är det oxå individuellt så jag kollar xtra noga.

Jo, "ska" är nog något som man glömt berätta för katterna. :D Men jag håller tummarna att det funkar!

För övrigt så tycker jag att det är det mest korkade namnet på RCs foder de kunnat hitta på, inga katter steriliseras nu för tiden utan de kastreras, så varför de döpte fodret till Sterilised undrar jag verkligen. :angel:

/Erica
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 494
Senast: Stereo
·
Tjatter Som en liten spinoff på tråden på Senior med att säga/höra/läsa fel så tänkte jag vi kunde dela med oss av våra egna eller andras...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
19 127
Senast: Mirre
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 605
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp