Städa tillsammans

Jag har fått hem möbeln - wohoo!:banana:
Nu ska den bara på plats (Skåp/hylla i 6 delar)
Och så ska internetet och tvboxen ordnas med, nu när det finns ordentligt med plats för tv och apparater.

Sedan ska hallen rensas så att byrån som tvn stod på kommer ut dit istället (blir förvaring för vantar, halsdukar och annat som bara trillar ned från hatthyllan annars :meh:
 
Jag kan tillägga att det längst till vänster är en hylla jag håller på att skruva ihop men batteriet på skruvdragaren dog så det får bli ett uppdrag för imorgon :D
 
Jag MÅSTE verkligen vika, stryka och lägga in tvätten idag, folk kommer hem till mig imorgon. Men det är sååå tråkigt :p
Ska göra veckostädning av toalett/badrum också, men det känns av någon anledning inte lika tråkigt. T o m rensa avloppet är mer ok än att ta hand om ren tvätt O_o
De är dagens mål.

Vad är era favorit- respektive värsta-delar när det gäller städning?
 
@Thaliaste: Det tråkigaste är nog dammsugning, kan jag så sopar jag hellre. Fast med två katter behövs det en ordentlig dammsugning ibland...

Roligaste... det är nog när allt sas "smutsigt" är fixat dvs sopa, skura och torka är gjort och jag får sortera in saker i hyllor och korgar/plastlådor.
 
Jag fick tagit mig hem till mamma och vi hjälptes åt att städa hennes hall på 6 kvm. Det tog 4 timmar och vi fick ihop 6 stora svarta sopsäckar med kläder och mattor och skor och bråte. En mindre del kan skänkas, men det allra mesta är bara att slänga. Sen låg jag och skrubbade golv och väggar medan mamma stod jämte och sa att smutsen inte skulle gå bort. Det gjorde den.

Det blev jättefint, med de förutsättningar som finns. Och mamma har faktiskt varit helt lyrisk över förändringen. Om en månad ska vi ge oss på en avgränsad tredjedel av köket. Gissar att jag för börja med att hindra hallen från att försöka återgå till sitt naturtillstånd först.

Det finns kanske några som vet vem min mamma är IRL, ni behöver inte berätta för henne att jag skriver om städningen här. Hon skäms tillräckligt mycket som det är.

Om jag var du skulle jag be moderator ta bort mina inlägg som berättar vem det handlar om, alternativt göra dem mer anonyma. Även om hon inte läser det själv känns det inte riktigt ok att hänga ut henne här, framför allt när du dels tror att folk vet vem du/hon är IRL och dels vet att hon faktiskt skäms för det.

Det är dock väldigt fint att du hjälper henne! :bow::bow:
 
Jag MÅSTE verkligen vika, stryka och lägga in tvätten idag, folk kommer hem till mig imorgon. Men det är sååå tråkigt :p
Ska göra veckostädning av toalett/badrum också, men det känns av någon anledning inte lika tråkigt. T o m rensa avloppet är mer ok än att ta hand om ren tvätt O_o
De är dagens mål.

Vad är era favorit- respektive värsta-delar när det gäller städning?

Vika och stryka tvätt är dödens död! Jag gör också hellre rent avloppet än att fixa med tvätten.
Just att plocka upp är ju dödstrist också, att bara städa, dammsuga, skura golv mm är helt okej.
 
@Thaliaste: Det tråkigaste är nog dammsugning, kan jag så sopar jag hellre. Fast med två katter behövs det en ordentlig dammsugning ibland...

Roligaste... det är nog när allt sas "smutsigt" är fixat dvs sopa, skura och torka är gjort och jag får sortera in saker i hyllor och korgar/plastlådor.

Håller med om att sopning är bättre än dammsugning, mest för att det är enklare att dra fram sopgrejerna än dammsugaren.
 
Vad är era favorit- respektive värsta-delar när det gäller städning?
Jag gillar att dammsuga, plocka i och ur tvätt inkl vika.
Jag hatar att stryka (gör jag aldrig), skaka mattor, skura golv och tvätta fönster.

Idag är det en "hat-dag" för jag borde verkligen tvätta fönstren... :cautious:
 
Har ställt tv-möbeln på plats ordentligt nu. Och flyttat ut byrån i hallen, rensat hatthyllan från halsdukar och scarfes som får bo i byrån istället.
Disken är under kontroll
Skrivbordet behöver rensas, likaså köksbordet.

@Thailaste
Jag håller med @athena_arabians ang sopning/dammsugning - och så är det så mycket roligare att få ett ordentligt resultat än att "bara" dammtorka lite. Vardagsstäd är :yuck: - storstädning/utrensning/genomgång av lådor osv är mycket roligare.
 
Om jag var du skulle jag be moderator ta bort mina inlägg som berättar vem det handlar om, alternativt göra dem mer anonyma. Även om hon inte läser det själv känns det inte riktigt ok att hänga ut henne här, framför allt när du dels tror att folk vet vem du/hon är IRL och dels vet att hon faktiskt skäms för det.

Det är dock väldigt fint att du hjälper henne! :bow::bow:

Vad jag vet finns det ingen här som vet vem jag är, och ännu mindre vem hon är. Men 100 % säker är det väldigt svårt att vara, så jag ville gardera mig i fall jag har en stalker som inte gett sig till känna.
 
Vad jag vet finns det ingen här som vet vem jag är, och ännu mindre vem hon är. Men 100 % säker är det väldigt svårt att vara, så jag ville gardera mig i fall jag har en stalker som inte gett sig till känna.

Ok, jag har ingen koll på vad du skrivit om dig själv tidigare så du vet bättre än jag om det finns någon risk för att det finns folk som vet vem du är. (Identitetsproblematiken för mig är väldigt lite att vem som helst kan leta upp en därför att ens riktiga namn är känt, utan för att folk i ens närhet känner igen en på det man - i tron av att vara anonym - under åren skrivit.) Men så länge du tänkt över det noga, så får jag lita på dig i den här frågan.
 
Idag har jag påbörjat höststädningen ute. Vårt bord som va så fint för 3 år sedan är svart av mögel och stolarnas armstöd och överliggare likaså. Blev tipsad om SVINTO och det FUNKAR :D gnuggar fint rent nu, hann 3 stolar idag och ska olja in dessa imorgon. 3 stolar och bordet kvar.
Har höststädat i de flesta rabatterna också. :)

Roligaste - sortera, organisera och slänga ut. Räknas möblera om som städning :angel:

Tråkigaste - tvätta fönster och dammtorka i lådor (ex i kökets alla lådor)
 
Jag gillar att dammsuga, plocka i och ur tvätt inkl vika.
Jag hatar att stryka (gör jag aldrig), skaka mattor, skura golv och tvätta fönster.

Idag är det en "hat-dag" för jag borde verkligen tvätta fönstren... :cautious:

Det borde jag gjort redan i våras :( usch vill inte! Men vill inte heller betala städhjälp, är för snål för det :P
 
Även jag tycker det är roligast att sortera, rensa, organisera och förhoppningsvis slänga lite skit :p
Tråkigaste är resten :angel: Nä men, tvätta fönster är nog det som är absolut tråkigaste. Rensar hellre avloppet handfaten.
 
Jag har fått halsont från hell och är hemma från jobb idag. Blir det bättre framåt dagen så hoppas jag orka putsa vår duschvägg med maskinen jag fått låna. Tror inte jag ska ha högre mål än så
 
Jag håller på att samla kraft med en kopp kaffe efter lunchen innan jag ska gå ut och städa upp efter mina bygg-gubbar, för jag vill kunna ställa bilarna under TAK ikväll :up::D.
(sen är det "bara" väggpanelningen kvar... :angel:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 597
Senast: Blyger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 820
Senast: cewe
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 838
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp