Bukefalos 28 år!

Städa tillsammans

Det har ju jag med, inte fan arbetar jag på bättre för det :p

Och hualigen för att nån annan ska kasta mina saker, då kan ju nått som är bra att ha försvinna :nailbiting:;):D

Jag har faktiskt gått igenom särbons skafferi och kryddskåp :D ett par saker var jag lite osäker på så de hamnade i en hög som han fick gå igenom, resten som var skräp åkte väck. Han hade inga protester (och ja, han hade givetvis bett mig städa i skåpen) :up:
 
Jag har faktiskt gått igenom särbons skafferi och kryddskåp :D ett par saker var jag lite osäker på så de hamnade i en hög som han fick gå igenom, resten som var skräp åkte väck. Han hade inga protester (och ja, han hade givetvis bett mig städa i skåpen) :up:
Hade ju vart mer spännande om han inte hade bett dig städa utan att du hade gjort det på eget bevåg :p
 
Nu har jag fått fingrarna ur och gjort en rensning i skafferiet. Jag trodde verkligen att jag rensade rätt bra, typ 2 gånger om året, men ändå hittade jag typ sås som hade bäst före 2014 :cautious: Men, nu är det inget gammalt kvar! Eller jo, jag sparade en helt oöppnad påse kardemumma som gick ut här i sep... Kryddor brukar ju hålla, bara tappa smaken. Så den får vara kvar ett tag till :p
 
Här är det gjort en liten röjning...
Började med att ta ut dammsugaren för att dammsuga (den delar förråd med annat diverse...) och ser plötsligt en låda med bokstavskex - so far so good ;). Inser i samma stund att BARNET inte har ätit sånna på minst 4 år :o - mycket riktigt, utgångsdatum var 2010 :o...
Så började min genomgång av torrvaruförrådet, hittade en och annan "godbit" :meh:
Nu är det städat och genomgånget + att jag har dammsugit :up:. Nu kaffe... :d
 
I samma veva som vi började möblera om så drog jag fram gamla banankartonger med diverse i. Vi gick igenom våra och 5 banankartonger blev nu 2 som fick hamna i förrådet igen. Skönt att slänga sånt man ändå inte vill ha!

Har också sålt på Tradera, 3 saker hittills för 350 kr totalt, som jag har använt.... aldrig. Så nu fick jag lite extra pengar också. Tyvärr började jag samtidigt titta på tradera och spenderat 55 kr. :o

Imorgon ska jag dra fram dammsugaren igen. Och flytta ett litet hörnskåp som sen kan flyttas in grejer i igen.
 
Här är det gjort en liten röjning...
Började med att ta ut dammsugaren för att dammsuga (den delar förråd med annat diverse...) och ser plötsligt en låda med bokstavskex - so far so good ;). Inser i samma stund att BARNET inte har ätit sånna på minst 4 år :o - mycket riktigt, utgångsdatum var 2010 :o...
Så började min genomgång av torrvaruförrådet, hittade en och annan "godbit" :meh:
Nu är det städat och genomgånget + att jag har dammsugit :up:. Nu kaffe... :d

Det är spännande hur en sak kan dra med sig en annan som behöver fixas, och en tredje osv tills man inte hinner med den första :p
 
Men hörrni, nu har vi inte städat sen i oktober förra året :nailbiting:

Idag tog jag mig samman och gjorde en dammtorkning och dammsugning... *det är ju ändå så kallt ute* :angel:

Har ni städat ut julen ännu?
Jag har min kvar till minst tjugondedagKnut, då börjar jag lite försiktigt att städa ut pö om pö ;)
 
Men hörrni, nu har vi inte städat sen i oktober förra året :nailbiting:

Idag tog jag mig samman och gjorde en dammtorkning och dammsugning... *det är ju ändå så kallt ute* :angel:

Har ni städat ut julen ännu?
Jag har min kvar till minst tjugondedagKnut, då börjar jag lite försiktigt att städa ut pö om pö ;)
Jag är stolt som en tupp - trots att både Sällskap och Hund-Pyssling bara ville leka, så har jag frostat av frysen! (Första gången på 4 år :o)
 
@Scata: Jag dammtorkade spontant koppargrejorna vid vedspisen alldeles nyss! :banana: sopar kring spisarna gör jag varje dag, det blir så skräpigt annars.

Julen har lite rester kvar, lite glittergirlanger i några av gardinerna (jag älskar glitter men orkar inte med julgran -> glittret hänger över gardinerna). Gardinen i matlagningsköket får sitta kvar vintern ut. Den är fin och det är inga tomtar på den utan domherrar.
 
:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Ska jag behöva städa igen!?!?!:arghh::arghh:

Tja, det skulle behöva röjas ordentligt här igen(/fortfarande...:meh:)

Det enda juliga som kom fram var ljusslingan på balkongen (får vara kvar till i vår), snöfling-stjärna och advenststaken, då jag har nya möbler sen förra året så fick inte granen så bra plats, så jag skippade den... Firade ändå inte julen här hemma.
 
:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Ska jag behöva städa igen!?!?!:arghh::arghh:

Tja, det skulle behöva röjas ordentligt här igen(/fortfarande...:meh:)

Det enda juliga som kom fram var ljusslingan på balkongen (får vara kvar till i vår), snöfling-stjärna och advenststaken, då jag har nya möbler sen förra året så fick inte granen så bra plats, så jag skippade den... Firade ändå inte julen här hemma.

Allt ljus jag har ute får definitivt vara kvar tills vintern är över, annars är det ju så deprimerande mörkt.
 
@Scata: Jag dammtorkade spontant koppargrejorna vid vedspisen alldeles nyss! :banana: sopar kring spisarna gör jag varje dag, det blir så skräpigt annars.

Julen har lite rester kvar, lite glittergirlanger i några av gardinerna (jag älskar glitter men orkar inte med julgran -> glittret hänger över gardinerna). Gardinen i matlagningsköket får sitta kvar vintern ut. Den är fin och det är inga tomtar på den utan domherrar.
Å jag älskar domherrar :love:
Jag pyntar med massa domherrar i köket varje jul, både i garn och i porslin - jag ÄR inte bara en pippi, utan en pippi som fått pippi på pippi... :D
 
:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Ska jag behöva städa igen!?!?!:arghh::arghh:

Tja, det skulle behöva röjas ordentligt här igen(/fortfarande...:meh:)

Det enda juliga som kom fram var ljusslingan på balkongen (får vara kvar till i vår), snöfling-stjärna och advenststaken, då jag har nya möbler sen förra året så fick inte granen så bra plats, så jag skippade den... Firade ändå inte julen här hemma.
Blev du så där bara för att jag nämnde ordet städa eller tycker du inte OM gröt :confused:


:D
 
Å jag älskar domherrar :love:
Jag pyntar med massa domherrar i köket varje jul, både i garn och i porslin - jag ÄR inte bara en pippi, utan en pippi som fått pippi på pippi... :D

Särbon gillade gardinen så mycket att han också ville ha en (han gillar verkligen domherrar). De hade hunnit med att ha rea på julgardinerna på Rusta vilket betydde att de var slut så han blev lite putt. Då frågade jag en i personalen om det gick att få köpa visningsexemplaret så nu har särbon en ny gardin :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 618
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 640
Senast: cewe
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 807
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp