Jag måste städa idag men jag vill städa ALLT och det finns inte ett uns chans att jag klarar det. Så jag måste försöka komma på i vilken ordning och hur noga jag ska städa. Städa ett rum tokrent eller städa alla halvdant? Jag har börjat med att sätta igång rengöring på diskmaskinen så jag kan diska sedan. Hade behövt salt men om jag går och köper det så kommer jag inte kunna sätta igång igen när jag kommer hem så det får vara för denna gången.

Först och främst måste jag städa till marsvinen så jag får försöka fundera ut en plan på resten för idag när jag gör det. Boendestödet kommer vid två.

Jag får sätta mig någon dag och gå igenom allt som behöver göras för att få lägenheten helt och hållet ren från grunden för det behövs verkligen. Helst hade jag velat dra ned allt samtidigt, tvätta, torka, skura och sedan inte upp med något förrän hela lägenheten är kliniskt ren, men det kommer inte att gå så jag får försöka med ett rum i taget. Det känns inte så lönt att idiotstäda heller eftersom jag har marsvinen som dammar ned allt igen på nolltid, men just nu känns hela lägenheten så äcklig trots att här inte är så stökigt
 

Marsvinen fick städat, diskmaskinen är ordentligt rengjord och lite drygt hälften av disken avklarad. Ibland är det lite drygt att bara ha en bänkdiskmaskin. Förutom det och lite plock blev det inte mycket gjort 😞
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Lägenheten är helt kaos. Så till helgen ska jag röja lite vilket jag måste för jag ska få hit en diskmaskin som jag insåg jag nog måste...
Svar
6
· Visningar
1 215
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte fattar är varför det är så jävla mycket skillnad hur JAG ska tänka motför hur allaandra är OM MIG. Som några exempel...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 381
Senast: IzeUnicorn
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 418
Senast: Gunnar
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
19 002
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp