ställa ut .....?

R

ridskoleryttare

jag kan ingenting om det här .....hur gammal måste hunden va innan man stället ut den ... vad ska man tänka på ...... allt .. jag ska och kolla på nån utställning men behöver massa hjälp :confused: finns det nån hemsida man kan lära sig lite på ?
 
Sv: ställa ut .....?

Hunden måste ha fyllt 4 månader.

Träna på att hunden ska gå fint bredvid dig och lär den att stå, för de får inte sitta när de ska bedömas.

Jag var på min första utställning i söndags, den var inofficiell (resultaten registreras inte någonstans, och jag tror att det är lite "snällare" bedömning). Tror det är bra att börja med en inofficiell, då kan man se det som ren träning eftersom det inte spelar någon roll hur det går. Även om det är kul att komma hem med lite rosetter. :)

Här är en bra länk: http://www.algonet.se/~rossmix/utstalln.htm

Vad har du för hund?
 
Sv: ställa ut .....?

jag har en griffon .. korthårig svart ... skulle lägga in bild om jag bara visste hur man gjorde :angel: gick det bra för din vovve då ?
 
Sv: ställa ut .....?

Du kan ställa ut din valp från 4 mån på de flesta utställningar, dock inte SKK's för där är det 6 mån som gäller. Alla resultat från valpklass är inoficiella och räknas alltså inte som meriter senare, men ack så roligt det är :)

Här kommer en länk om hur det går till på utställning: http://w1.311.telia.com/~u31109771/
 
Sv: ställa ut .....?

tackar tackar ska kolla på hund mässan och får väl snappa upp lite då oxå
 
Sv: ställa ut .....?

Jadå.. :) Jag var inställd på att det skulle gå rätt dåligt men jag är jättenöjd, speciellt med kritiken. Och så var det mycket roligare att ställa ut än vad jag trodde. :)
 
Sv: ställa ut .....?

va kul ! problemet är bara att hon gääärna sitter men att stå .... :angel: har tid på mig att öva iaf
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en hund som inte vill äta, jag tycker att jag har testat en massa olika foder och toppingar men ingenting duger. Tänkte därför...
2
Svar
33
· Visningar
1 864
Senast: Kivina
·
Hundträning Hur har era hundar det med ordförståelse och hur tänker/gör ni för att lära in nya ord? Min vuxna hund är och har alltid varit väldigt...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Ainon
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 759
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp