Ständigt grinig

Jag är mer eller mindre på dåligt humör jämt. Min to-do-lista känns som en kravlista. Jag känner mig som en human doing i stället för en human being. Katterna frestar på mitt tålamod också. Varje gång jag går till köket för att mata vedspisen så gnäller de.

Nyss fick jag påminnelse på mobilen att jag skulle vara på verkstan om tio minuter. Jag har alltså glömt det och inte satt i motorvärmarkabeln. Går ut ändå, men får inte upp någon bildörr fram. Den har frusit och jag har dragit sönder handtaget. Klockan tickar. 4 minuter kvar till jag ska vara på verkstan. Det tar 10 minuter att köra till verkstan så jag är sen. Då ringer telefonen. Det är psykiatrin. Jag får ett utbrott för jag har verkligen inte tid att prata med psykiatrin, samtidigt som det är kris och panik för jag har ingen kvällsmedicin kvar.

Varför ska allt hända samtidigt?

Jag kommer i alla fall överens med psykiatrin om att de ska ringa tillbaka om en halvtimme. Går sen in och avbokar tiden hos verkstan.

Jag är så jävla grinig och har så nära till utbrott precis hela tiden. Hur fan ska jag orka?
 

PMS?

Jag har fruktansvärd klimakterie-PMS, 1000 ggr värre än innan jag gick in i det.
Så illa jag var rädd jag var på väg in i samma som fick mig gå in i väggen för ett år sen.
Men så började jag koppla ihop det med andra besvär och bokade gyn-konsultation på webben.
Fått utskrivet Premalex som jag ska äta när jag känner besvären gör sig påminnda.
Inte börjat än men är nyfiken och hoppfull det ska hjälpa. För jag orkar inte växla mellan ilska och gråt stup i kvarten.
 
PMS?

Jag har fruktansvärd klimakterie-PMS, 1000 ggr värre än innan jag gick in i det.
Så illa jag var rädd jag var på väg in i samma som fick mig gå in i väggen för ett år sen.
Men så började jag koppla ihop det med andra besvär och bokade gyn-konsultation på webben.
Fått utskrivet Premalex som jag ska äta när jag känner besvären gör sig påminnda.
Inte börjat än men är nyfiken och hoppfull det ska hjälpa. För jag orkar inte växla mellan ilska och gråt stup i kvarten.
Nä, tror inte det. Jag har ätit minipiller i åratal och har ingen mens.
 
Jag har ingen mens heller (hade minimalt i februari och då var det ett år sen gången innan) har bara kvar alla symptomen.
 
Fan, jag har psykbryt. Jag har slut på alimemazin och jag kan inte ens ta mig till apoteket för min bil har frusit. Vet inte ens om jag har recept på alimemazin. Skit, skit, skit, vill fan bara skrika och gråta just nu för jag bara orkar inte. Jag har lergigan hemma men det vågar jag inte ta.
 
Fan, jag har psykbryt. Jag har slut på alimemazin och jag kan inte ens ta mig till apoteket för min bil har frusit. Vet inte ens om jag har recept på alimemazin. Skit, skit, skit, vill fan bara skrika och gråta just nu för jag bara orkar inte. Jag har lergigan hemma men det vågar jag inte ta.
Går det att ringa 1177 och fråga om du kan ta lergigan? Eller finns det en annan anledning till att du inte vill ta den?
 
Går det att ringa 1177 och fråga om du kan ta lergigan? Eller finns det en annan anledning till att du inte vill ta den?
Nä, de har nog inte koll på sånt. Vården skulle återkomma med info om hur jag kan ta medicinen. Men jag är så jävla rädd att ta medicinen. Jag vet ju inte hur den funkar eller hur jag kommer att reagera på den.
 
Jag har försökt tina mina bildörrar med hårfönen och det går inte. Bakdörrarna går att öppna men jag vet inte hur jag ska kunna kravla mig fram till förarsätet därifrån.

Fan, jag orkar verkligen inte.
 
Jag har försökt tina mina bildörrar med hårfönen och det går inte. Bakdörrarna går att öppna men jag vet inte hur jag ska kunna kravla mig fram till förarsätet därifrån.

Fan, jag orkar verkligen inte.
Sätt in en kupé-värmare i bilen och tina upp framdörrarna.
Sedan så kan du ju öppna förardörren innifrån.
 
Jo, det kan det säkert. Idag är jag helt i upplösningstillstånd. Och jag har varit vaken sedan 7.30. Samma igår.

Men livet funkar inte om jag ska sova 12 timmar per dygn.
Men det kanske är bättre att ha 12 vettiga timmar och sova 12 timmar än att försöka lösa problem dödstrött i 16 timmar.
Jag kör stenhårt på principen "sova först och lösa problem sedan".
Annars så kan man ju hålla på tills helvetet fryser utan att komma framåt.
 
Nä, de har nog inte koll på sånt. Vården skulle återkomma med info om hur jag kan ta medicinen. Men jag är så jävla rädd att ta medicinen. Jag vet ju inte hur den funkar eller hur jag kommer att reagera på den.
Är du rädd för något särskilt med den? Har haft den i ganska många år som komplement till andra mediciner och tänker att den känns väldigt okomplicerad. Det mesta som märks är väl att man blir seg under en ganska lång tid (jag själv föredrar mer snabbverkande ångestlindrande, som sobril vid just ångest men har lergigan till natten).
 
Är du rädd för något särskilt med den? Har haft den i ganska många år som komplement till andra mediciner och tänker att den känns väldigt okomplicerad. Det mesta som märks är väl att man blir seg under en ganska lång tid (jag själv föredrar mer snabbverkande ångestlindrande, som sobril vid just ångest men har lergigan till natten).
Eh, jag fick lergigan bl.a. för att den skulle vara snabbverkande.

Jag är rädd för alla nya mediciner för jag vet inte hur de påverkar mig, om jag får för liten effekt eller för stor effekt.

Men nu är alimemazinet helt slut. Jag måste ta lergigan i kväll. Jävla skit vad jobbigt. Orkar inte.
 
Eh, jag fick lergigan bl.a. för att den skulle vara snabbverkande.

Jag är rädd för alla nya mediciner för jag vet inte hur de påverkar mig, om jag får för liten effekt eller för stor effekt.

Men nu är alimemazinet helt slut. Jag måste ta lergigan i kväll. Jävla skit vad jobbigt. Orkar inte.
Men de är nog ganska likartade, den du brukar ta och lergigan! Och sedan är det ju skillnad på snabbverkande av benzo som kan vara mer direkt (upplever jag det som iaf) och 30 min till en timme som det är för lergigan. Det är säkert ungefär samma som den du har annars? Tror inte den kommer påverka dig så mycket annorlunda än den du brukar ta, helt enkelt. :)
 
Fan. Jag får bara ta 2 lergigan och sen måste jag vänta 8 timmar innan jag får ta nästa dos. Vad gör jag om det inte funkar? Det tar ju liksom två timmar att komma till akuten. Helt olidligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
621
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 490
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 150
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i åratal längtat efter läget "bara vara", men hur kommer man dit? Allt är så inriktat på att "göra saker" och man är...
Svar
17
· Visningar
1 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp