Bukefalos 28 år!

Stänkskydd alt stänklappar till hästtransporten

Rimfaxe

Trådstartare
Jag är trött på att lera, grus och snöslask stänker upp på ljusrampen på hästtransporten. Därför tänkte jag att det vore en bra idé att montera stänkskydd / stänklappar på stänkskärmarna. Sådant satt ju alltid förr på både bil och släpvagnar. Är det någon som har monterat stänkskydd på sin hästtransport? Hur har ni i så fall gjort? Ni som har stänkskydd på transporten, har ni bilder på hur infästningen ser ut?

Så här ser stänkskydden ut som jag tänkte montera:

31-860120-large_1.jpg
 
Vi satte såna på bilen iaf, men de gjorde det på verkstan så jag vet inte hur de satte fast. På finkan skulle jag nog bara borra hål i befintliga skärmar och dra i en bult med mutter på utsidan.
 
Vi satte såna på bilen iaf, men de gjorde det på verkstan så jag vet inte hur de satte fast. På finkan skulle jag nog bara borra hål i befintliga skärmar och dra i en bult med mutter på utsidan.
Exakt så var mina fastsatta på mitt gamla släp. Två hål och bult.
 
Det enda jag tänker på med hästsläpet och stänkskydd är att skärmarna är galvade på något vis. Sätter man bult och mutter måste man tänka på att det inte bildas galvaniska strömmar, så hur vet man vad man ska använda sig av? Jag läste någonstans om plastnit, men det lär ju inte hålla för en sådan detalj som stänkskydd utan det är väl mer för detaljer inne i bilen eller så.
 
Det enda jag tänker på med hästsläpet och stänkskydd är att skärmarna är galvade på något vis. Sätter man bult och mutter måste man tänka på att det inte bildas galvaniska strömmar, så hur vet man vad man ska använda sig av? Jag läste någonstans om plastnit, men det lär ju inte hålla för en sådan detalj som stänkskydd utan det är väl mer för detaljer inne i bilen eller så.
Borrar du i en galvad skärm så sabbar du väl rostskyddet ändå tror jag?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: Wille
·
Fordon Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
10 953
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 978
Senast: Yrsel
·
Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp