Bukefalos 28 år!

Stärkelse i korn o havre

I

Irremyra

Någon som vet o vilket är ej lämpat för fånghäst(har ej fång nu kan tilläggas) eller kvittar det?
 
Sv: Stärkelse i korn o havre

Varken korn eller havre är lämpliga för fånghästar. Korn är dock det som innehåller mest stärkelse vilket är det som ställer till det. Aldrig ge spannmål till fånghäst. Spelar ingen roll om den har fång nu eller inte. Det kommer lätt tillbaka (åtminstone om det är foderrelaterat).
 
Sv: Stärkelse i korn o havre

okey tack då vet jag.
Tycker det verkade skumt då jag får hem ett sto på lördag som haft vinter fång två gånger o hon har stått på korn o betfor o ätit massor med morötter allt talar ju liksom emot sej själv där efter allt jag sökt på.
Har köpt hem happyhoof o ska även köpa hem ett lusern alfalafal heter det så? o blanda bakjäst i. Det var det enda jag hittade utan melass o som var fånggodkänt.
Finns det några andra foder som man kan kolla på?
 
Sv: Stärkelse i korn o havre

Dodson o Horrell har ett fånghästfoder som påstås vara bra. Safe and Sound har jag för mig att det heter. har dock inte använt det själv men kanske skulle börja tänka på det. Tänk på att introducera allting mycket försiktigt. Annars tycker jag att din planering verkar bra.
 
Sv: Stärkelse i korn o havre

tack jo jag försöker läsa allt jag kommer över o tänker m sunt förnuft o hoppas jag klara det ansvar jag tar på mej.
Mineraler typ hippo är det vanlig ranson på sådant?
 
Sv: Stärkelse i korn o havre

Ja, vi ger våra vanlig ranson.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 558
Senast: Shixle
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 644
Senast: Stergo
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 804
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag har lite funderingar. Min bonusdotter köper diverse serum som hon ser influencers använda och göra reklam för. Tilläggas bör att hon...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 342
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp