stallbandage av padd under mjuka strykkappor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BeastieBabe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 577
Sv: stallbandage av padd under mjuka strykkappor?

Ja, men det blir nog bra. Jag tror att det kan fungera med skydd och padd under, bara man ser till att skydden inte sitter för hårt och att padden ligger bra och stilla :)

okai, tack så mkt för dina inlägg ;)

Jag köpte mina på equinet... Hade hemma. gick på 2 dagar. För övrigt en väldigt trevlig affär. Både priserna och servicen!
Även Strömsbergsgård är SUPER!

Genesis skrev:
Hööks har ju jättesmidiga stallbandage som är som vanliga skydd, kostar inte så mycket heller. Verkar fungera bra tycker jag.

http://www.hooks.se/butik/default.asp

Tycker det är en jättebra fråga BeastieBabe!

Om vi tar Hööks stallbandage tex, så är de ju EXAKT som skydden de säljer av typen Proffesionals choice fast en mindre stadig variant + en padd..... så frågan om man inte kan göra lika bra själv är högst relevant...

BB: det finns ju tjocka värmande paddar att köpa oxå, om man inte vill sy själv.

en viktig grej att tänka på! först så måste stallbandaget ha ett jämt tryck, annars så får du inte stötdämpande, vilket jag itne ser att du skullle få på detta sättet, och om du får ett för stort tryck istället så kan hästen få stora problem. Sedan så är det inte så svårt att göra ett stallbandage!

jo, jag har funderat på att köpa paddar också.. dom är lite lättare att handskas med och så.. och man får juh 4 st för under hundringen iallafall.. :)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
24 323
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 087
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag känner att jag behöver skriva av mig lite och få andras perspektiv på den här situationen... Tacksam för all input som jag kan få...
Svar
9
· Visningar
2 496
Senast: Anonymajag
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 224
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka