Stallbandage

Betazoid

Trådstartare
En häst i "mitt" stall har gjort sig illa på nåt i hagen och fick då ha bandage på sig på nätterna ett tag. Han lindades med elastiska lindor + padd och fick sen sår/skav på benen. Jag har alltid fått lära mig att man inte ska ha elastiska lindor som stallbandage, men dom tyckte att andra lindor inte skulle sitta kvar.
Hur brukar ni göra?
 
Aldrig elastiska lindor under längre tid än under träning!
Oelastiska som stallbandage med vaddstycke under
 
När jag har lägger stallbandage så har jag en tjock filtpadd eller "Back-on-track" under och lindar en fleecelinda över. Det sitter väldigt bra under natten! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
334
Senast: Lyan
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 463
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
4 689
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp