Bukefalos 28 år!

stallhyra för dräktigt sto.

bambi82

Trådstartare
Har så att i stallhyran ingår foder. Ska nu ev ta emot ett sto på helinackordering som är dräktig. Vad kan man begära extra med tanke på högre strö och foder förbrukning. Och när brukar ni börja ta betalt för fölet, först när det står i egen box eller?
 
Sv: stallhyra för dräktigt sto.

Jag tycker att du ska fortsätta ha hyran som du har den nu och helt enkelt höja den när stoet äter mer. Dvs äter hon 3 kg extra om dagen så gånga det med kilo priset och höj den summan i månaden.

Bara för att man har mer strö i boxen betyder det inte att det går åt mera. Så det skulle jag inte höja.

När fölet får egen box skulle jag börja ta betalt för boxen. Men redan innan dess kan du ju ta betalt för maten om sto+föl äter mer än vad som igår i hyran.
 
Sv: stallhyra för dräktigt sto.

Jag betalade för det extra hon åt innan fölet var född.Sedan betalade jag 1,5 boxhyra .Mkt rimligt tycke jag då efter fölningen gick åt mer foder,strö ,och merjobb.
 
Sv: stallhyra för dräktigt sto.

Minimi 3000 kr plus moms och månad. Fölet ingår tills avvänjning.

OJ, kan blivit fel. Jag räknade på fullblod. Hade det rört sig om ponny vore priset lägre.
 
Sv: stallhyra för dräktigt sto.

Fr o m 7e månaden ska stoet ha extra tillägg för dräktighet. Då bör du kunna ta extra betalt från 7e månaden.
Spån går det ju åt mer av först från fölet är fött, det går ju inte åt mer för att hon är dräktig. Fast du kanske inte menade så heller.
 
Sv: stallhyra för dräktigt sto.

Eftersom jag alltid betalat hyra för boxen plus mat och strö har jag bara betalat extra för mat och strö så länge fölet gått tillsammans med sin mamma.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 567
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 412
Senast: Ridinglady
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 149
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 620
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp