stallinredning

Baddy96

Trådstartare
SKa bygga om stallet i sommar, blåsa ut allt det gamla och bygga nytt....eftersom vi inte har obegränsat med pengar så vill ajg ha tips på smarta lösningar man kan göra själv....nån som har bilder på "hemmagjorda" boxar????:) eller finns det nåt billigt "färdiggt" man kan köpa, utomlands kanske?????:confused:

man önskar ju att man hade råd att bygga det där stallet som man fantiserar om...men det är omöjligt....:(

Sv: stallinredning

Det här är hemmabyggt med rejäla plankor och betsat efteråt.

8106659.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08100000-08109999/640x480/8106943.jpg?0

Här finns några bilder från vårt stall: http://www.pixbox.se/alb_show_id311886_page0.html

Vi murade i betonghålsten, och boxdörrarna är varmförzinkade (måttbeställda). Fönstergallren är inbrottsgaller. Bilderna är tagna i februari, just när stallet stod klart. Nu i sommar ska vi måla takbjälkarna och väggarna.

Immer

Oj!!!!!!!!!båda stallen var jättefina....gillade verkligen stilen på båda....vi har funderat på att använda betong....var fick ni tag på material till era stall????Total kostnad för era färdiga stall???

Vårt är ett gammalt kostall, och förra vintern rev vi ut all inredning, grävde ur för att få rätt takhöjd, samt gjöt nytt betonggolv. Dvs vi anlitade en firma för att göra jobbet. Kostnad 82 000 inkl moms.
Själva inredningsjobbet gick på 160 000 inkl moms. Då ingick allt material och allt arbete. Det var fyra killar som drog ny el i hela stallet samt murade upp 5 boxar och en isolerad sadelkammare - på tolv arbetsdagar! Mycket proffsigt jobbat.
Sen tillkom boxdörrarna, och de var dyra, nästan 40 000 för fem.

Immer

Jag vet inte vad det kostade att göra "mitt" stall då det är stallägarna som gjort i ordning det.

Fler som har bilder på sina "hehmmabyggen"? Behöver all inspiration jag kan få

Snart kan du få se hur mitt stall kommer se ut :)

Det har varit ett gammalt stall en gång i riden men då det var alldeles för lågt i tak så öppnade vi upp, gjöt nytt golv. Vi ska ha plats för 3 stora boxar (köpta från ladugårdsinrede) och en spolspilta.

Det dyraste hittils har varit virket för väggarna. Ska åka och hämta boxarna idag så återkommer med bilder under nästa vecka. :)

Snart kan du få se hur mitt stall kommer se ut :)

Det har varit ett gammalt stall en gång i riden men då det var alldeles för lågt i tak så öppnade vi upp, gjöt nytt golv. Vi ska ha plats för 3 stora boxar (köpta från ladugårdsinrede) och en spolspilta.

Det dyraste hittils har varit virket för väggarna. Ska åka och hämta boxarna idag så återkommer med bilder under nästa vecka. :)

Ja gör det...!!!!!vill verkligen se allas stall...ju mer inspritaion desto bättre stall kan jag bygga sedan....:)

Vi har ett eget byggt stall som funkar bra efter de förutsättningar vi hade när vi byggde. Gjuten platta och isolerade väggar. Invändigt är det plyfa på väggarna och i boxväggarna. Boxramarna är hemmasvetsade i rostfritt stål, med skjutdörrar.

Innertaket är i vit plåt, vilket gör att det reflekterar mycket ljus och sammantaget är det smidigt att städa stallet och hålla det snyggt.

Har några gamla bilder sen vi byggde om det är intressant, men då får du pm:a en mailadress i så fall.

Vi rev ur en gammal ladugård för två år sedan och byggde boxar själva. Tjocka plank satta i U-profiler, enligt snickaren som byggde stallet är detta ett enkelt sätt och relativt billigt. på bilden har vi inte fixat riktiga boxdörrar än. En del saker har vi fått bygga efter hand, vi fixar när tid och pengar finnes. Nästa projekt är en sadelkammare och efter det en spolspilta :)

4983060.jpg

Förlåt frågan, men är det verkligen godkänd takhöjd hos er för det ser lågt ut?

Förlåt frågan, men är det verkligen godkänd takhöjd hos er för det ser lågt ut?

Ja, det är godkänt. Annars verkar det ju rätt korkat att bygga ett stall för x-antal tusen kronor och det inte var godkänd takhöjd.

OJJJJ!!!!!!!!!!!!!hjälp vad fint!!!!!:love:Ser ut som värsta svindyra stallet......vad gick hela bygget på????det är precis nåt sånt där jag vill ha!!!!

tyvärr har jag inte priset uträknat o så bor ju jag i finland så det lär ändå inte bli riktigt samma... men det blev absolut inte speciellt dyrt... men då har vi som sagt gjort ALLT själva... tom huggit stock i skogen o sågat upp för fasaden...

ytter dörr o fönster hittade vi på en byggretur o dom renoverade jag upp... och så är min pappa jätte duktig o noggrann... är så nöjd med det!!!

Immer har nog rätt - det är stora hästar ;)
Tackar också för svaret, det var ju en korkad fråga men jag har mina moments ... :o

PICT1221.jpg

så här gjorde vi....jag ville ha tegelstenar, fick tag i en ladugård som hade blåst ner så jag fick hämta dom gratis! jag är helnöjd med mitt lilla stall, vi har svetsat boxdörrar och galler själva och inget är färdigköpt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 226
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 042
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 614
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka