Stallskåp

cactuspower

Trådstartare
Ni som har stallskåp i sadelkammaren där ni förvarar sadeln etc. vad har ni för garderober/skåp och var har ni fått tag i dom? :confused:
Jag letar med ljus och lykta efter ett bra skåp som jag kan sätta in en sadelhängare, tränshängare och nån hylla i för att få plats med det viktigaste dvs. sadel, tränsen, hjälmarna, gärna nåt täcke etc.
Alltså det jag syftar på är inget sånt där tävlingsskåp på hjul utan jag vill ha en bra, välfungerande garderob som man även kan sätta ett lås på då vår sadelkammare är olåst. Går väll att ta sig in dit ändå men det är ju bättre en inget.., om inte annat för att hålla borta klåfingriga stallkamrater. :devil:
 
Sv: Stallskåp

Har sett att vissa har såna skåp som finns i gammla gymnastikgarderober och på skolor.... Själv har jag ett helt rum för mig själv. Har trots det svårt att få plats med alla grejer så att knö in allt i ett skåp kan jag nog glömma.. :D
 
Sv: Stallskåp

Kanske ska du satsa på IKEA-garderob, men ta bort bakstycket och sedan skruva fast själva skåpet (sidor och tak) direkt mot väggen?

Då blir det liksom bara "skalet" av skåpet kvar, men det är ju nästan omöjligt att hitta ett vettigt skåp med så rejäl baksida att det pallar att man hänger sadel där...
 
Sv: Stallskåp

Jag har ett gammal torkskåp i plåt som jag har satt hänglås på.
Har satt in hyllor och sadelhängare.
Plåten gör att det inte kan komma in möss.
 
Sv: Stallskåp

Vad lyxigt med ett helt rum för sig självt! Så vill jag ju också ha det egentligen. Själv får jag ha det nödvändigaste i stallet och det som används mest där, det andra ligger hemma i garderober i vårt garage.
 
Sv: Stallskåp

Tyvärr går det nog inte och skruva fast skåpet (skalet) i väggen för jag tror inte det går och skruva i den typ av väggar som vår sadelkammare är i :(.
 
Sv: Stallskåp

Det var ett bra tips, du har ingen bild på din garaderob? Har själv sneglat på stallskåp som varit i plåt med två hängare för sadlar samt tränshängare och någon hylla. www.ridlatt.se hade något sådant förut men det gick på 3000-4000:- tror jag.. plåt är dock inte nödvändigt eg. då vi inte har några möss här.
 
Sv: Stallskåp

Jag hörde på byggåtervinningen att de sålde gamla skolskåp till sånt. Testa på ett sånt ställe?
 
Sv: Stallskåp

jag har 2 vanliga, vita garderober som jag har hemma i källaren o förvarar alla saker som jag inte har i stallet. jag har köpt dom i den lokala järnaffären o jag TROR dom kostade 600 kr/st.
de är nog inte tillräckligt hållbara för att ha en sadel i, men du kanske kan hitta en annan garderob som är lite mer "stabil", dvs med bättre kvalitet?
eller så kan du tillverka en liten träbock (om du inte redan har nån) o ställa den på golvet i garderoben o sen hänga sadeln på bocken, så sliter du inte på några väggar. sen kan du sätta in hyllor o krokar för förvaring av resten ovanför sadeln.
 
Sv: Stallskåp

Det har löst sig nu - jag har bytt stall och får nu som ett eget litet rum och ha prylarna i typ :). Så jag ska låsa "rummet" med vanligt hänglås är tanken och så sätter jag in sadelhängare, några skåp etc.
 
Sv: Stallskåp

Sorry om jag snor din tråd då, tycker att det är onödigt att skapa en ny.
Någon som kan tipsa om stallskåp som inte är så höga. Typ såna på hjul.
Ska få plats med en del saker, dock inte sadel i dem.
 
Sv: Stallskåp

företag som säljer transporter (ex boj) brukar ha såna att sälja, om det är sk tävlingsskåp du menar?
 
Sv: Stallskåp

Vi har vanliga garderober som du kan få tag på överallt, typ Jula, IKEA, Silvan etc.

Jag har en massa hyllplan i min + lådor som går att dra ut. Sen har jag en till där jag bara har en låda och ovanför där har jag hängare för träns o grimmor som inte används så mkt.

Det går oftast o få tag i sådan billigt begagnat. Det går ju också att montera upp sadelhängare i dem och allt vad man nu vill ha. Har även sett förvarings"lådor" eller fickor, ca 5x5x10 cm i tyg, bara att hänga in i vilken garderob som helst, tar inte så mkt plats.
 

Liknande trådar

Gnägg Hur ska jag tänka...? Stallet har 4 boxar ( vi har 2 ridhästar samt 2 shettisar för körning, alla hästarna går på lösdrift och kommer i...
Svar
7
· Visningar
1 567
Senast: pajaztar
·
Gnägg Tjohooo äntligen håller vi på att bygga stall!:) Väggar och tak är på plats och nu ska vi sätta in fönster, dörrar, innertak och sen ska...
Svar
3
· Visningar
1 685
Utrustning Nu är det på tiden att jag får ordning på mina hästprylar. En stallgarderob skall införskaffas och inredas. Jag är lite manisk med...
Svar
1
· Visningar
1 515
Senast: Dandylinn
·
Hästmänniskan Börjar bli lite trött på hästägare om jag ska vara helt ärlig. De ska ha sin häst, de ska ha sin stallplats som ska ge full service (och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 770
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp