Stång att fästa på vägg

Madick

Trådstartare
Jag håller på att göra ett rum till fotostudio. Har köpt ett stativ som det går att hänga en bakgrund på, 160 cm lång. Men jag skulle vilja ha ytterligare en bakgrund som är ännu bredare, mern som hela rummet, dvs 250-300 cm. Det är nere i en källare så det är "betongväggar" och för att komplicera det hela ytterligare vill jag kunna byta tyget jag hänger upp på ett enkelt sätt.

Några tips?!
 
Sv: Stång att fästa på vägg

Krokar på väggen och tyg med öljetter? Enkelt att hänga upp. :)

Typ IKEA-vajer? Borde ju oxå vara rätt enjelt att byta, alternativt sätt uoo flera vajrar och ha olika tyger på, bara att dra fram det du vill ha just då. :)
 
Sv: Stång att fästa på vägg

Nu blir jag avis :p
Jag satte upp tyg på mammas vägg med nålar i tapeten när jag fotade katterna. Har lurat på att tillverka bakgrunden mhja lakan, bambustavar och sen hänga dem på betongkrok i snören eller liknande. Då kan man lätt ta med sig dem oxå om man ska plåta någon annanstans än hemma. Har även övervägt att modifiera ett par galgar genom att fästa krokar på dem, där man kan hänga bambustaven, och då bara behöva ha en krok eller liknande på väggen där man ska fota.

Nåt som kanske skulle fungera är väl just vajer. Eller så sätter du upp tvättlina där du fäster tyget med klädnypor? (en annan av mina funderingar)
 
Sv: Stång att fästa på vägg

Jag fick ett supertips från en jobbarkompis. Sätt fast tjock list (typ fönsterlist) där du vill ha tyget som högst. Limma på 7cm kardborrband. Sy/limma på andra delen av kardborren på tyget. Superlätt att byta och sitter bra. Hon har haft så hemma för att täcka en ful vägg. DET ska jag testa! Måste bara hyra slagborr då det är betongvägg...
 

Liknande trådar

Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 959
Senast: Singoalla
·
Hemmet Jag sitter och tittar på hus lite till och från och längtar tills den dag jag kan köpa ett hus och ha ett riktigt hobbyrum för min...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: Trott
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 803
Senast: trassel
·
Anläggning Hejsan! Jag ska snart flytta till en gård och ska då äntligen få ta hem min fina pålle :D Jag ska då ha honom och en sällskapshäst...
Svar
15
· Visningar
4 500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp