Stanna eller inte stanna?

Han tog själv upp det sist vi pratade, att han kanske borde gå till läkaren eftersom hans lust och sexdrift är minimal och så har det inte alltid varit. Men jag tror att steget är långt att faktiskt söka hjälp, eftersom det här med att ta tag i jobbiga saker inte är hans starka sida.

Angående att ta initiativ så vill jag inte hänga ut honom för mycket. Men man kan väl säga att jag gjort det mesta, mer "hands on" går inte att bli... Reaktionen är allt från "sluta, jag är trött", till ingen alls. Dvs jag anstränger mig för att få igång honom, han reagerar inte. Jag slutar och han reagerar inte på det heller. Efter den gången slutade jag ta initiativ.
Har han fler symtom på att vara låg och orkeslös?
Huvudvärk? Högt blodtryck?

Jag har en kollega som är den typen som alltid tagit mycket plats och man hör direkt när han klampar in genom dörren - alltid full av upptåg och pja, en härlig person. Förra hösten blev han mer och mer lågmäld. Fick rätt mycket huvudvärk och högt blodtryck + att han blev deprimerad. Han gick såklart till läkaren och fick blodtrycksmedicin och antidepp. Visst dalarna var inte lika djupa, men han hade ingen ork eller lust till något alls. Sjukskriven flera månder och han var en skugga av sig själv - vi kunde inte begripa vad som hänt. Så kom vändningen när han gick till en annan läkare som tyckte att situationen inte alls stämde med en "utbränd" och "deprimerad" människa. Det togs nya prov och då visade det sig att han hade just testosteronbrist. Det utreddes såklart varför men man fann ingen direkt orsak - så han fick börja medicinera symtom, dvs tillföra testosteron. Förändringen gick superfort och var helt underbar. Från den skuggan som hälsat på oss på jobbet till att dörren plötsligt slogs upp och man hörde honom joddla på långt håll. Det var helt fantastiskt och han fick sitt liv tillbaka.

Nu säger jag inte att det nödvändigtvis är så för din man, men just hormonnivåer kan vara väldigt värt att kolla.
 
Vi har gjort det tidigare i vår relation för att reda ut andra saker. Tyckte inte det gav något alls så är skeptisk att prova igen. Vet att mannen känner samma.
Jag lämnade. Jag känner igen Det där med att det hade gått för långt på nåt sätt. Det var ju inget dramatiskt eller så, men även om vi i princip redde ut allt och pratade massor så hjälpte det inte mig längre. Även om han hade ändrat på sig.
 
Jag vill ju helst att förhållandet ska fungera!

Han är mitt livs stora kärlek och pappan till mitt barn. Den jag tänkt bli gammal tillsammans med.

Det är därför det är så ledsamt att jag inte vet om det kommer gå att arbeta fram något mer än ”trevligt tillsammans”.

Det känns som om det alltid är en fas som ska väntas ut, och så kommer det bli bättre sen. Det är 7-års kris i förhållandet, småbarnsperioden, snart kommer vi ha tonåren osv osv. Kan undra om det verkligen ska vara så att livet går ut på att vänta tills den här jobbiga perioden ska ta slut? Det kommer ju liksom alltid en ny jobbig period...

Jag funderar på om mer sex skulle räcka, om du förstår vad jag menar. Eller om det är något mat som saknas i förhållandet egentligen.
 
Han tog själv upp det sist vi pratade, att han kanske borde gå till läkaren eftersom hans lust och sexdrift är minimal och så har det inte alltid varit. Men jag tror att steget är långt att faktiskt söka hjälp, eftersom det här med att ta tag i jobbiga saker inte är hans starka sida.

Angående att ta initiativ så vill jag inte hänga ut honom för mycket. Men man kan väl säga att jag gjort det mesta, mer "hands on" går inte att bli... Reaktionen är allt från "sluta, jag är trött", till ingen alls. Dvs jag anstränger mig för att få igång honom, han reagerar inte. Jag slutar och han reagerar inte på det heller. Efter den gången slutade jag ta initiativ.

Då hade jag lämnat. Jag levde med en sån i tre år, jag kände mig så förnedrad till slut.
 
Förnedrad är precis känslan i det läget

Det är väldigt mycket bättre att inte fortsätta åt tycker jag. En sak om man tappar lusten men det inte finns negativa känslor, utan man tar det som det kommer. Men den känslan och att inte kunna prata om dwt eller att han säger att ”älskling, jag har kommit på att jag vill ha gula gummistövlar och en gunga när vi har sex” gör ju bara att hela situationen blir extremt destruktiv. Du slår knut på dig för att få hans uppskattning, han gör ingenting.
Jag gissar att du köpt raffiga underkläder och googlat på märkliga tips flera gånger.
Antingen så försöker han höra något åt situationen eller så får du bestämma dig. Men du kan inte göra något för att han ska vakna och kasta sig fram och viska snuskiga förslag.
Mitt exexexex var fullt nöjd. Det var inte jag, och inte främst för att vi inte hade sex utan för att han inte visade nån vilja att förändra något.
 
DOCK kan det kanske gå lösa för er, om ni kan prata och hitta en lösning, kanske få din man att fatta att OM han vill ha kvar dig, så får han jobba lite hårdare. Och det går faktiskt ha sex även när man inte är super sugen, men man helt enkelt gör det till en rutin, och att han då skulle bli sugen medans ni håller på. etc. Evt kanske prata med en sex terapeut? men beror ju på hur mycket han vill DIG och det ni har. Dags för din gubbe att anstränga sig helt enkelt ;) om han inte vill förlora dig på det.

Har tyvärr inga goda råd till TS men har en stilla fundering på hur detta råd skulle ses på om man gav det till en kvinna, och inte till en man.
 
Tycker du verkligen att man ska ha sex även när man inte vill/är kåt/sugen?

Jag kan se att man kan engagera sig i närhet utan att vara kåt, tex kramar eller pussar. Men sex? Nä.
Där finns jo olika nivå av "inte sugen". Vi pratar jo inte om att den andra partner skall göra ett övergrepp men helt enkelt att man gör en insats för att ändra på saker. Sexualitet är flytande. Ofta om man har mer sex så blir man mer sugen på sex och tvärtom. Jag har ibland inte varit så sugen men sedan mär vi väl håller på kommer suget. Har även sett detta i dokumentär vart folk har dessa problem och det då börjar med man har massor med närhet och sedan börjar man på att ha sex etc. Vi pratar alltså inte våldtäkter eller annat varken ena eller andra hållet. Men man behöver inte acceptera att man aldrig är sugen på sex om man vill ändra detta. Men om man som ena eller andra partner inte är sugen alls och det är ett problem för den andra partnern så anser jag det är en vettig anledning att lämna isåfall. Som sagt sexualitet behöver inte vara ristad i sten.
 
Hur vet vi att han inte gör någonting?

Jag känner att det blir så mycket spekulationer kring den här mannen, och så otroligt hårda analyser. Och att som @Loons föreslå att han ska ha sex fastän han inte vill, det är fan gräsligt alltså.
För det va precis det jag menade. Att han skall tvingas till sex och att han inte är en vuxen mann som hon kan prata med om detta.:up: jupp...
 
För det va precis det jag menade. Att han skall tvingas till sex och att han inte är en vuxen mann som hon kan prata med om detta.:up: jupp...

Du skrev den klassiska husfridsknulls-klyschan om att börja fast man inte har lust för att lusten kan komma efter en stund, så det är inte ett dugg konstigt att andra läser ditt inlägg som att du förespråkar sånt. Jag fick samma intryck som @niphredil av både ditt och vissa andra inlägg i tråden men jag orkar faktiskt inte ta någon längre diskussion om det eftersom jag tvivlar på att mina tankar om ämnet skulle uppskattas.
 
Där finns jo olika nivå av "inte sugen". Vi pratar jo inte om att den andra partner skall göra ett övergrepp men helt enkelt att man gör en insats för att ändra på saker. Sexualitet är flytande. Ofta om man har mer sex så blir man mer sugen på sex och tvärtom. Jag har ibland inte varit så sugen men sedan mär vi väl håller på kommer suget. Har även sett detta i dokumentär vart folk har dessa problem och det då börjar med man har massor med närhet och sedan börjar man på att ha sex etc. Vi pratar alltså inte våldtäkter eller annat varken ena eller andra hållet. Men man behöver inte acceptera att man aldrig är sugen på sex om man vill ändra detta. Men om man som ena eller andra partner inte är sugen alls och det är ett problem för den andra partnern så anser jag det är en vettig anledning att lämna isåfall. Som sagt sexualitet behöver inte vara ristad i sten.

Jag gjorde detta för inte så länge sen, för att jag tänkte precis så. ”Jag kanske blir sugen under förspelet”. Vi hade sex och utan att gå in på detaljer så är det det värsta jag har gjort mot mig själv på väldigt länge.
 
Jag gjorde detta för inte så länge sen, för att jag tänkte precis så. ”Jag kanske blir sugen under förspelet”. Vi hade sex och utan att gå in på detaljer så är det det värsta jag har gjort mot mig själv på väldigt länge.
Jag har lite samma erfarenheter.
Och jag tror det kan bli en dålig cirkel av det dvs då är man ju ännu mindre sugen framöver och knappast ett bra sätt "att komma igång och få igång lusten."
 
Jag gjorde detta för inte så länge sen, för att jag tänkte precis så. ”Jag kanske blir sugen under förspelet”. Vi hade sex och utan att gå in på detaljer så är det det värsta jag har gjort mot mig själv på väldigt länge.
Fast det är jo helt ok att avbryta under förspelet tycker jag. Jag tänker också det är skillnad tillitsmässigt med en partner genom 10 år och när man inte är i förhållande? Därutöver är min tanke ett förslag, jag tycker inga människor skall känna sig tvungen att göra något dom inte vill. Men man kan jo försöka med olika saker för att få igång det, men detta är jo mellan dom. Enda folk på forum kan göra är ju att komma med förslag eftersom ingen känner personerna i fråga.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 094
Senast: Whoever
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 412
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 680
Senast: Dorinda
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 406
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp