StÅr "bakom" Sig

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare tashinajess
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 127
T

tashinajess

Min -05 står ofta med bakbenen långt bakom sig, han liksom avlastar och står med ryggen sänkt.

han ställer sig ofta så när han står på gången.

Här är en liten bild (gammal) http://i126.photobucket.com/albums/p112/tashinajess/aliuppstalld.jpg

Han är väldigt rörlig i kroppen annars också, men nrä jag såg den här bilden började jag fundera, vad tror ni ? :confused:

han är rent hbl (numera svenskt varmblod dvs :smirk:

E-camaro M - Helwan

Senast ändrad av en moderator:
Sv: StÅr "bakom" Sig

första bilden såg ju "underlig" ut, fast det är ju en ögonblicksbild...jag tror inte du behöver vara så bekymrad för din häst växer ju ordentligt nu och man kan inte förvänta sig att dom ska vara perfekta i den åldern..ha koll på kotorna bara om han är väldigt stor...upprätade kotor kan dom bli såna av. Men det ser han inte ut att ha på bilderna iallafall

Han börjar växa i sina låååånga kotor nu, annars har dom varit långa och upprätta. Men att han fortfarande gärna står som på den första bilden.
Han är i mkh 162 nu, och är F-05

Senast ändrad av en moderator:

ha koll på mineral och kalk o fosfor balansen...han är ju dessutom överbyggd och då kan det vara "enklare" för dom att stå så....

hej, det är sant han var otroligt överbyggd när han kom till mig, men nu tycker jag att han vuxit i sin kropp bra och är inte längre överbyggd...

han har varit tunn länge, det var svårt att få hull på honom, även om han har fått fri tillgång på grovfoder sedan han kom till mig, han hade svårt att ta till sig kraftfodret och magen var i obalans de senaste 4 månaderna har det dock skett en stor förändring och han är mycket bättre i hullet nu, samt att pälsen är blank och fin och magen i balans. :banana:
Man hoppas ju verkligen inte att han ska få några men. När jag var och kollade på honom som åring gick han på "bete" men det såg inte ut att vara så mycket till bete och där gick han enligt utsago hela sommaren.
Så fort jag fick hem honom sköt han i höjjden, växte jätte mycket under vintern.
Hoppas verkligen att skelett och allt fått den näring och rörlighet som det behöver när hästarna växer. Hans stora syster som han gick med den sommaren innan jag köpte honom, hade nämligen lösa benbitar. :(
Och som jag har förstått kan det bero på dålig utfodring av unghästarna och för lite rörelse, men själklart är det även genetiskt betingat.

LÅngt inlägg :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har ett litet problem vid hundmöten jag skulle vilja ha lite nya infallsvinklar på. Jag har en tik av mindre ras, D, ca 1 1/2 år...
Svar
4
· Visningar
1 429
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra... 2 3
Svar
54
· Visningar
11 371
Senast: squarepants
·
Avel Inget nytt kanske, men det finns en ny avhandling i ämnet saxat från SLU:s hemsida "Allsidig träning ger bäst hållbarhet för...
Svar
3
· Visningar
1 140
Senast: elle12
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min... 2
Svar
25
· Visningar
3 829
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur