Står det idiot i pannan på mig???

Vad kan jag göra så att han "slipper"s öka bekräftelse på nätet?

Men det är tankefel. Det är inget hos dig som gör att han söker bekräftelse på nätet. Orsaken ligger hos honom själv.

Det absolut enda jag tycker att du kan göra är att kräva att ni går en rejäl vända i familjeterapi, där han får hjälp att förstå varför han beter sig som ett jävla stolpskott, och där ni får hjälp att komma fram till om/hur ni ska leva tillsammans.
 
Har läst igenom precis alla svar, men det ar detta som fick mig att tänka ett varv till....

Jag vet, men 99%säkerhet iaf, att han inte gjort mer än raggat på nätet (hittills iaf...) hur vet jag då detta?
Jo det har helt enkelt inte funnits någon chans... jobb (vet att han är där), hus hem o barn. Vi tillbringar all ledig tillsammans så nej är finns inga stora chanser att han gjort mer än skrivit....

Så jag tar detta en vända till, är det bara på nätet? kan jag stå utmed det? Vad kan jag göra så att han "slipper"s öka bekräftelse på nätet?

Frågorna som snurrar i huvudet är många........
Du ska inte göra något så han "slipper" söka bekräftelse. Det är något inom han själv som brister. Det är upp till honom att laga det. Inte upp till dig. HAN får se till att HAN är nöjd och trygg med sig, med eller utan bekräftelse. HAN måste vara kapabel att fatta vettiga beslut även om han inte matas med bekräftelse eller att livet är skit rent allmänt.
Om han var alkolist....hade det varit upp till dig att få honom att sluta dricka?

Han behöver sätta sig ner och fundera på vad han vill här i livet och hur han vill ha det och vad HAN ska göra för att få det.
Och du ska inte nöja dig med smulor. Bekräftar han dig? Är han som ogravid så himla kul och käck då?
Var rädd om dig och bär inte en vuxen karls mående på dina axlar. Sätt dig och barn först. Han får ta ansvar för sig.

Styrkekram.
 
Precis.
Karln är en gnällig egoist i offerkoffta. Hade han varit reko så hade han pratat med Ts om något bekymrade honom i förhållandet. På vilket sätt skulle nätflirta hjälpa honom i hans relation med TS?
Sen har han dessutom mage att skylla sitt agerande på henne!
Påminner väldigt mycket om en jag känner. Fast han är fysiskt otrogen. Som han säger så behöver han en som helt enkelt blundar för det han gör för sålänge han håller på vid sidan av så fungerar det riktigt förhållandet bra. Han behöver en som blundar för att han "jobbar över" och inte ifrågasätter så mycket om vart han varit. Han byter förhållanden relativt ofta och det sker när den aktuella flickvänner kommer på honom och ifrågasätter och sätter krav, då drar han vidare. Också en väldig tendens att skylla allt på den han är ihop med, inget är ju hans fel.

Vissa tror jag är sådana att dom vill både äta och ha kakan kvar så att säga, dom vill ha ett förhållande som är tryggt och fast men samtidigt vara fria nog att få göra vad dom vill. Fast samtidigt så måste det vara lite hemlighetshållet så att det blir en lite bättre kick av det. För otrogen om han får vara det, då är det inte lockande. Leva i ett öppet förhållande tex fungerar inte för honom för då blir han väldigt svartsjuk istället.

Jag tror inte det går att göra något åt sådana. Dom är som dom är.
 
Har läst igenom precis alla svar, men det ar detta som fick mig att tänka ett varv till....

Jag vet, men 99%säkerhet iaf, att han inte gjort mer än raggat på nätet (hittills iaf...) hur vet jag då detta?
Jo det har helt enkelt inte funnits någon chans... jobb (vet att han är där), hus hem o barn. Vi tillbringar all ledig tillsammans så nej är finns inga stora chanser att han gjort mer än skrivit....

Så jag tar detta en vända till, är det bara på nätet? kan jag stå utmed det? Vad kan jag göra så att han "slipper"s öka bekräftelse på nätet?

Frågorna som snurrar i huvudet är många........
Jag hade också koll. Vi har också hus, barn och jobb. Tre månader innan bf visade det sig att han haft ett fyra månader långt förhållande med en kollega.

Därmed såklart inget sagt om din situation. Den vet jag ju inget om. Men det visste jag uppenbarligen inte om min heller.

Kram till dig.

Orkar inte fixa anonymt nick. Om någon mot all förmodan känner mig eller min man så håll tyst eller kontakta oss personligen. Tack.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 209
Senast: alazzi
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 849
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 787
Senast: AraSlei
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 773
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp