Står det idiot i pannan på mig???

Det kan vara sex, uppmärksamheten, att känna sig åtrådd eller what ever, men fattas något gör det och antingen gillar man läget eller så lämnar man förhållandet och är därmed fri att söka det man saknar vart än man vill.
Eller tar upp det med sin partner. En vän har väldigt dåligt självförtroende. Hon har haft samma partner sen hon var 16 och är över 30 nu. Hon har perioder då hon behöver en boost och få känna sig åtrådd av någon annan än partnern. De har diskuterat det hela och kommit fram till en lösning som båda är okej med. Allt sker öppet, ingen svartsjuka och båda mår bra.
 
Eller tar upp det med sin partner. En vän har väldigt dåligt självförtroende. Hon har haft samma partner sen hon var 16 och är över 30 nu. Hon har perioder då hon behöver en boost och få känna sig åtrådd av någon annan än partnern. De har diskuterat det hela och kommit fram till en lösning som båda är okej med. Allt sker öppet, ingen svartsjuka och båda mår bra.

Skrev förhållanden där otrohet förekommer och sådana som är och har en historia av att vara otrogna brukar sällan (typ inte alls, nånsin om de inte blir påkomna) diskutera det med sin partner..
 
Skrev förhållanden där otrohet förekommer och sådana som är och har en historia av att vara otrogna brukar sällan (typ inte alls, nånsin om de inte blir påkomna) diskutera det med sin partner..
Ah läste det som att den personen som överväger otrohet pga att något saknas får gilla läget i relationen eller dra. Då menade du alltså att den bedragne får gilla läget eller dra.

Jag menade att den som saknar något ju har fler alternativ än otrohet eller dra.
 
Långt ifrån alla barn som föds är välplanerade. Det händer en hel del i stundens hetta. Det borde alla vuxna veta. Båda kvinnor och män gör saker som är inte alltid så genomtänkta när det hettar till.;)
Och då får mannen ta konsekvenserna av sitt misstag som en vuxen också.

Svårare än så är det inte!

Som du sa så finns det omogna män som vägrar ta konsekvenserna av sina egna beslut. De vägrar eftersom de är praktarslen. Men det finns män som klarar av att ta sitt ansvar också.

Hursom nu lägger vi ner det här trådkapet eftersom det är baserat på dina konspirationsteorier och inte på ts inlägg.
 
Få förhållande är helt perfekt hela tiden, det krävs en del tid att växa in på förhållandet. Jag undrar verkligen om alla har partner(långvarigt) som i varje stund och i varje mening vad man spottar ut lyser ansvarsfullhet, mogenhet och empati. Jag tror inte det.
Som vuxen bör man tilltala sin partner på ett respektfullt sätt man borde vid det laget veta att inget av det man säger någonsin går att ta tillbaka.
 
Då menade du alltså att den bedragne får gilla läget eller dra.

Men hur läser du?? O_o


Jag menar att den som väljer att vara otrogen gör det för att det fattas något i förhållandet och istället då för att prata om det eller för den delen lämna, som en normalt funtad vuxen människa skulle göra, väljer att vara otrogen.
 
Hur vet du att beslutet var gemensamt? Det var kanske hennes?
Jag tror inte jag förstår vad det har med saken att göra.

Menar du alltså att bara för att han inte vill ha barnet skulle det vara okej att stanna i (den dåliga?) relationen (för barnets skull?) för att sedan chatta med andra på ett sätt som uppenbarligen inte är okej och skylla på att kvinnan är gravid och tråkig? Har han inte ett eget ansvar för sitt liv? Om han inte vill ha barnet och dessutom är mer sugen på ickegravida och roliga personer att ligga med är det väl en betydligt bättre lösning att faktiskt lämna? Och sen kan man fråga sig om anledningen till att han sökte sig tillbaka är att han skulle hämnas igen rörande barnet han inte ville ha?

Mja, köper inte riktigt detta. Det låter för konstigt.
 
Problemet med TS man är väl att när hon frågade varför han gjorde det, så svarade han "för att du är gravid och tråkig". Varje vettigt svar borde ha börjat med "för att jag." Men la han orsaken hos henne istället för hos sig själv.

Och är man så blodrött korkad så tycker jag att man är bortom samtal "för att lära sig något". Det vill säga, samtal med TS. Jag tror inte att hon skulle ha något att lära av att prata med honom. Däremot tror jag att båda skulle kunna lära sig en del om sina egna mönster med hjälp av varsin terapeut.
 
Men hur läser du?? O_o


Jag menar att den som väljer att vara otrogen gör det för att det fattas något i förhållandet och istället då för att prata om det eller för den delen lämna, som en normalt funtad vuxen människa skulle göra, väljer att vara otrogen.

Så vem menar du får gilla läget eller dra (och hitta det man vill ha)? :confused:
 
Handlar det "bara" om att skriva? Att han, av någon anledning, behöver den bekräftelsen? Om ja, är det något du kan leva med?

Jag har ett par i bekantskapskretsen som varit i en liknande situation, där mannen raggar på nätet för bekräftelse. Han blev påkommen med det och det blev kris, men de tog hjälp och hon kände att hon kunde acceptera det. Han ser det som bekräftelse och det är lite spännande att få fantisera liksom.
Personligen tycker jag inte att det är någon skillnad mot att ragga på krogen, vilket jag vet MÅNGA "upptagna" som gör. Inget jag hade uppskattat om min man gjorde eller velat göra själv men det finns uppenbarligen de som tycker sådant är okej också.

Har läst igenom precis alla svar, men det ar detta som fick mig att tänka ett varv till....

Jag vet, men 99%säkerhet iaf, att han inte gjort mer än raggat på nätet (hittills iaf...) hur vet jag då detta?
Jo det har helt enkelt inte funnits någon chans... jobb (vet att han är där), hus hem o barn. Vi tillbringar all ledig tillsammans så nej är finns inga stora chanser att han gjort mer än skrivit....

Så jag tar detta en vända till, är det bara på nätet? kan jag stå utmed det? Vad kan jag göra så att han "slipper"s öka bekräftelse på nätet?

Frågorna som snurrar i huvudet är många........
 
Har läst igenom precis alla svar, men det ar detta som fick mig att tänka ett varv till....

Jag vet, men 99%säkerhet iaf, att han inte gjort mer än raggat på nätet (hittills iaf...) hur vet jag då detta?
Jo det har helt enkelt inte funnits någon chans... jobb (vet att han är där), hus hem o barn. Vi tillbringar all ledig tillsammans så nej är finns inga stora chanser att han gjort mer än skrivit....

Så jag tar detta en vända till, är det bara på nätet? kan jag stå utmed det? Vad kan jag göra så att han "slipper"s öka bekräftelse på nätet?

Frågorna som snurrar i huvudet är många........
Jag förstår hur du tänker..
Men när han svarar att han gjorde det för att "du var gravid och tråkig". Om jag uppfattade det rätt?
Då tycker jag han är respektlös samt att han lägger ansvaret på dig
Om han tycker det är tråkigt- vad har han gjort för att förbättra situationen.?
 
Jag förstår hur du tänker..
Men när han svarar att han gjorde det för att "du var gravid och tråkig". Om jag uppfattade det rätt?
Då tycker jag han är respektlös samt att han lägger ansvaret på dig
Om han tycker det är tråkigt- vad har han gjort för att förbättra situationen.?

Det där med "gravid och tråkig" hade jag lagt bakom mig, jo jag vet, jag drog själv upp det här, men jag hade iaf lagt det bakom mig tills allt drog upp igen.....
Jag var ganska så upprör när jag skrev detta i torsdagskväll, har hunnit tänka mycket mycket sedan dess...
 
Det där med "gravid och tråkig" hade jag lagt bakom mig, jo jag vet, jag drog själv upp det här, men jag hade iaf lagt det bakom mig tills allt drog upp igen.....
Jag var ganska så upprör när jag skrev detta i torsdagskväll, har hunnit tänka mycket mycket sedan dess...
Ja det är klart att man inte behöver fastna i ord.
Men jag hade nog funderat om han själv är villig att bjuda till? Eller är det bara TS som ska acceptera punkt slut.
Inställningen hade för min del varit problemet snarare än chattandet.
 
Ja det är klart att man inte behöver fastna i ord.
Men jag hade nog funderat om han själv är villig att bjuda till? Eller är det bara TS som ska acceptera punkt slut.
Inställningen hade för min del varit problemet snarare än chattandet.

en rad försvann tydligen när jag skrev...

Detta var citat från Trolla själv som jag, men hennes tillåtelse fick lägga ut... Vi har skrivit en hel del privat då vi har liknande erfarenheter... Hon ska tänka genom allt och håller sig från Buke ett tag!
 
Har läst igenom precis alla svar, men det ar detta som fick mig att tänka ett varv till....

Jag vet, men 99%säkerhet iaf, att han inte gjort mer än raggat på nätet (hittills iaf...) hur vet jag då detta?
Jo det har helt enkelt inte funnits någon chans... jobb (vet att han är där), hus hem o barn. Vi tillbringar all ledig tillsammans så nej är finns inga stora chanser att han gjort mer än skrivit....

Så jag tar detta en vända till, är det bara på nätet? kan jag stå utmed det? Vad kan jag göra så att han "slipper"s öka bekräftelse på nätet?

Frågorna som snurrar i huvudet är många........
Enligt din partner är det ditt fel att han flirtar på nätet.

Så om du frågar honom så säger han säkert att du får vara lite ROLIGARE i fortsättningen
Så är ju problemet löst...

Att han har flirtat på nätet är en baggis jämfört med att han skyller sina fel och brister på dig.
Det är säkert inte sista gången han gör det. Om du inte sätter ner foten och talar om att Du vill inte ha ett sånt förhållande

Vad blir det nästa gång Som är ditt fel?
 
Mitt ex sökte också bekräfftelse på nätet. Hans försvar var "Det rockar inte längre".
Hade han något då för att det skulle börja rocka?
NEJ!
Jag försökte vara "mer" i förhållandet. Tänkte att jag får väl ta åt mig av varningssignalerna och vi får jobba mer på att få förhållandet att rocka.
Men han la ingen mer energi på oss. Gnälla gick bra men engagera sig...nopp. Och efter ett tag var han ute på nätet igen. Denna gången döljde han det bättre. Jag märkte det aldrig. Han började träffa kvinnor och blev sen fysiskt otrogen. I tre år träffade han en kvinna av och till för ett "lunchnyp" (hans benämning). Bubblan sprack när hon skickade en väldigt detaljerad beskrivning av allt till mig.
Efteråt så vet jag att kicken låg i lögnen och det förbjudna. Det var det som "rockade". Har också förstått att han har ett omättligt bekräftelsebehov.
Han kommer aldrig bli nöjd här i livet. Han kommer alltid att söka "mer" och det på de flesta av livets områden. I efterhand har jag tänkt att jag då...omedvetet alltid strävade efter att göra han nöjd och glad. Vilken inre stress det var att leva med honom.

Människor som skyller sin tristess på andra, tar beslut som de vet gör andra olyckliga bara för att roa/bosta sig lite, är egoister.

Tog några år att sopa ihop sig efter och förstå att jag inte var den fulaste och tråkigaste människan på jorden och våga dejta igen. Tur det för nu lever jag med en människa som är trygg och nöjd med sig själv utan att behöva matas med bekräftelse hela tiden.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 203
Senast: alazzi
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 848
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 787
Senast: AraSlei
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 772
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp