Står det idiot i pannan på mig???

Jag antar att du skojar? Om man är vuxen så vet man att det går utmärkt att vara en ansvarstagande förälder utan att fortsätta en relation man inte vill vara i. Lösningen på ett obalanserat sexliv är inte att gå bakom ryggen på den andra utan att diskutera det. Om ena parten är missnöjd med något är lösningen inte heller att skjuta över skulden för detta missnöje på den andra parten i relationen. Det finns heller inget som säger att man måste vara i en relation eller att ett uppbrott är är ett försök att straffa den andra parten. Ett uppbrott är att ett sätt att ta sig ur en situation där man inte mår bra tex en relation som man känner inte uppfyller de behov man själv har.
Om den ena väljer att öppna sig på internet istället för att prata med sin partner?
 
Är de ff kvar i relationen när det bara är fyra veckor kvar till förlossning så har de gillat läget. Att i ett sånt kritiskt läge göra sin partner så illa, säger allt man behöver veta.
Om man har bestämt sig att allt är hans fel och valt sida med resten av damerna här så behöver man nog inte veta mer. Där har du rätt.
 
Om man har bestämt sig att allt är hans fel och valt sida med resten av damerna här så behöver man nog inte veta mer. Där har du rätt.

Att han uppfört sig som ett praktarsle kan man nog inte ta ifrån honom. Det är något han utmärkt väl får och kan stå för själv.

Sedan kan man ju som medlem i Fredrik Bremer-förbundet hylla den manliga vältaligheten och tajmingen om man är lagd åt det hållet, men jag vill nog mena att det är få som lyckas så väl/illa (beroende på perspektiv) som den här stjärnan .
 
Hur är det med sex då? Graviditet kan påverka lusten hos den ena partnern. Då är det lätt att man vänder sig annanstans. Hen kan vara fortfarande hur kåt som helst samtidigt som den ena har tappat lusten helt.

Tycker du alltså att det är helt okej att vända sig någon annanstans om de sexuella behoven skiljer sig åt?
Det vuxna att göra i det läget hade väl varit att prata med partnern. Förklara sina behov och komma fram till en lösning som båda tycker är okej. Att smyga och smussla bakom ryggen är det som gör det till otrohet i mina ögon. Folk har ju öppna förhållanden där de får ha sex med vem de vill, det är inte otrohet.

Så om mannen nu behövde mer stimulans borde han varit vuxen, agerat som en vuxen och vågat prata om saken. Istället betedde han sig som en självisk och feg liten skit. Det gör han återigen. Istället för att ta upp hans fantasier och önskningar till diskussion så smusslar han bakom ryggen. Så gör inte en stabil, vuxen människa.
 
Att han uppfört sig som ett praktarsle kan man nog inte ta ifrån honom. Det är något han utmärkt väl får och kan stå för själv.

Sedan kan man ju som medlem i Fredrik Bremer-förbundet hylla den manliga vältaligheten och tajmingen om man är lagd åt det hållet, men jag vill nog mena att det är få som lyckas så väl/illa (beroende på perspektiv) som den här stjärnan .
Oraklet har talat. Tack för din åsikt. :)
 
Det finns ju gått om killar som har åkt dit eftersom damer säger gärna "du behöver inte den där gummi, jag äter piller". Flesta rättar till sig i ledet, för stunden allafall.
Är du allvarlig nu? Antyder du att damer luras? Eller pratar du om otur? Oavsett... Ja stackars killar! Vad jobbigt att helt frivilligt tvingas lägga ifrån sig kondomen och ta risken att tjejen blir gravid, risken som finns där oavsett preventivmedel men som förstås blir betydligt större när man lägger undan kondomen. Hemskt att killar medvetet väljer att ta den risken om de nu är så rädda för att få ett barn på halsen. Jag hade aldrig tagit den risken. Men de räknar väl som du säger med att lämna damen i sticket om hon blir gravid och att använda sin egenhändigt stickade offerkofta som ursäkt att uppföra sig som en rövhatt så fort tillfälle ges.

Antyder du förresten att ts skulle ha lurat sin man? I så fall får du bromsa anklagelserna lite.
 
Är du allvarlig nu? Antyder du att damer luras? Eller pratar du om otur? Oavsett... Ja stackars killar! Vad jobbigt att helt frivilligt tvingas lägga ifrån sig kondomen och ta risken att tjejen blir gravid, risken som finns där oavsett preventivmedel men som förstås blir betydligt större när man lägger undan kondomen. Hemskt att killar medvetet väljer att ta den risken om de nu är så rädda för att få ett barn på halsen. Jag hade aldrig tagit den risken. Men de räknar väl som du säger med att lämna damen i sticket om hon blir gravid och att använda sin egenhändigt stickade offerkofta som ursäkt att uppföra sig som en rövhatt så fort tillfälle ges.

Antyder du förresten att ts skulle ha lurat sin man? I så fall får du bromsa anklagelserna lite.
Långt ifrån alla barn som föds är välplanerade. Det händer en hel del i stundens hetta. Det borde alla vuxna veta. Båda kvinnor och män gör saker som är inte alltid så genomtänkta när det hettar till.;)
 
Säkert. Tills damerna vaknar och märker att allt bara var en dröm...
Om det är någon tröst så kan jag avslöja att det är dina bekanta det är fel på. Inte män i allmänhet.

Det kanske inte känns så just nu för du är tydligen bitter över något och du har säkert dina skäl men med envishet och lite tur kan du ta dig ur den där tragiska grottan där alla praktarslen kravlar runt och rättfärdigar sin existens.

Det är 10 ggr bättre att hänga med de trevliga männen!
 
Långt ifrån alla barn som föds är välplanerade. Det händer en hel del i stundens hetta. Det borde alla vuxna veta. Båda kvinnor och män gör saker som är inte alltid så genomtänkta när det hettar till.;)

Och sen får man använda sitt eget misstag (vilket vi i det här fallet över huvud taget inte vet om det var eller ej) till offerpoäng, och som detta stackars offer (... för sig själv...) är det fritt fram att trösta sig med diverse övertramp? Det är ju synd om en, gubevars.

Vad alla vuxna borde veta är vad ansvar är.
 
Jag tänker inte gå in på ett förhållandet med män bara för att få insikt hur det är att leva med en karl. ;)
Så utan att ha en kärleksrelation med en person kan man inte veta hur den andre är och hur denne fungerar? Okej, så kanske det är för dig, men inte för mig.
 
Hur är det med sex då? Graviditet kan påverka lusten hos den ena partnern. Då är det lätt att man vänder sig annanstans. Hen kan vara fortfarande hur kåt som helst samtidigt som den ena har tappat lusten helt.

Ptja, som man finns ju Lena Handén alltid till hand eller så kan man investera i nån trevlig leksak och ett niceigt glidmedel.

Otrohet är alltid utan undantag ett tecken på att något fattas i förhållandet. Det kan vara sex, uppmärksamheten, att känna sig åtrådd eller what ever, men fattas något gör det och antingen gillar man läget eller så lämnar man förhållandet och är därmed fri att söka det man saknar vart än man vill.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 203
Senast: alazzi
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 848
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 787
Senast: AraSlei
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 772
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp