Starta enskild firma?

Ja det är så alltså. Jag har ju tagit höjd för moms på mina stallplatser men jag fakturerar inte med moms eftersom jag enligt skatteverket är momsbefriad 😏 (ironi) när jag läser på skatteverkets sida så står det att man ska ansöka om moms om man omsätter över 30. 000 det är ju konstigt att dom skriver det när det inte gäller (mig) då.

Precis. Men som sagt var, SKV verkar har stora problem med att förstå att man kan bedriva hästverksamhet som inte är "hobby".
 
Ja det är så alltså. Jag har ju tagit höjd för moms på mina stallplatser men jag fakturerar inte med moms eftersom jag enligt skatteverket är momsbefriad 😏 (ironi) när jag läser på skatteverkets sida så står det att man ska ansöka om moms om man omsätter över 30. 000 det är ju konstigt att dom skriver det när det inte gäller (mig) då.

Jag har hört samma! I fb gruppen Vi med gård kan man få många tips. Vad jag har läst där så har nästan alla som blivit nekade blivit godkända när dom bytt handläggare vilket egentligen är jättekonstigt.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 062
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 808
Senast: ameo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Småbarn Vi håller på att utveckla gården med bland annat nötdjur. Vi kör det på f-skatt och har andra jobb vid sidan av. Vi har en 3åring och...
Svar
17
· Visningar
2 005
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp