Sv: Startrekk
Tackar

För första gången har jag varit och hämtat ch lämnat min kompis som alltid hjälper mig med alla sadlar.

Känns riktigt bra
Fick STn idag!
Blev impad av läderkvaliten, var en mkt fin sadel! Dock var färgen lite annorlunda än på bilden, men den var fin ändå!
Men den låg lite märkligt på honom... Den var för böjd (?). Ska lägga upp bilderna imorgon, det syns nog ganska väl på dessa bilder också. Sätet var faktiskt inte för litet för mig, men ska ändå prova det större sätet för att se hur det blir.
Den låg väldigt högt ovanför hästen, men detta blev bättre när jag spände gjorden och efter att jag hade ridit.
Panelerna jag fick med var fårskinnsklädda och de var väldigt tjocka. Skulle tippa på 5 cm, och om jag tryckte ihop fårskinnet så blev det väl typ 3 cm. Men de var väldigt mjuka också..
Skrittade bara idag, men det kändes bra. Hästen kände mina hjälper mkt bra. Dock tyckte jag att jag satt lite brett i den. Den var inte så uppbyggd som jag hade förväntat mig. Den gled också en hel del när jag hoppade upp. Men jag hade nog behövt ändra om bossorna lite mer, så jag ska göra det imorgon och se hur det blir. När jag la den på hästen så låg den väldigt högt över hästen, så jag breddade bak och lät det vara lite smalare på mitten. men jag behöver nog göra det lite smalare framtill också, då "bommen" låg lite nära ryggraden. Framvalvet slog inte ner på manken, men lite längre in så låg det för nära.
Tänkte prova att trava och galoppera imorgon också och få honom lite svettig så jag ser hur avtrycken blir. Ska bli kul att se hur den känns då...