Stavningskontroll i word

zassoo

Trådstartare
Jag hade ett dokument skrivet på svenska som jag sen behövde översätta till engelska. Dum som jag var markerade jag hela texten och ändrade språk till engelska, varpå i stort sett all text såklart blev rödmarkerad. Strax därefter meddelade programmet att det var för många felstavade ord i dokumentet och stavningskontrollen kunde därmed inte utföras. Nu har jag översatt texten och vill naturligtvis ha stavningskontroll igen så att det blir rättstavat och med rätt grammatik. Men när jag väljer språk händer ingenting, trots att det finns enstaka meningar på svenska finns inte ett enda rödmarkerat ord. Jag har kollat så att rutan med "Kontrollera ej stavning och grammatik" inte är ibockad.

Någon som vet hur jag får tillbaka stavningskontrollen? Jag har word för mac, om det spelar någon roll.

Har du prövat att spara, stänga programmet och sedan öppna dokumentet igen?

Annars brukar failsafe vara att kopiera texten till ett nytt dokument och göra stavningskontrollen där.

Dock vill jag samtidigt slå ett slag för det här :

Har du prövat att spara, stänga programmet och sedan öppna dokumentet igen?

Annars brukar failsafe vara att kopiera texten till ett nytt dokument och göra stavningskontrollen där.

Har provat båda sätten utan framgång... :down:

edit: Fast nu testade jag igen att kopiera till ett nytt dokument och då funkade det plötsligt, skönt! :)

Liknande trådar

C
IT & mobiler Sitter vid mina föräldrars dator och jobbar litegrann. Eller, jobbar och jobbar... :). Nåja, skriver en massa i Word iaf. Är uppe i 27...
Svar
4
· Visningar
1 293
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka