Stegrar, stegrar och stegrar!!HJÄLP!

B

**BORTTAGEN**

Nu kan inte ha kvar Sazzie längre, hon har verkligen blivit värre än nånsin ,när jag skrev och berättade om henne här får någon månad sedan så var det väldigt många som engagerade sig i henne- så nu undrar jag helt seriöst om nån av er är intresserade av att låna henne? I såna fall hör av er till mig på lakrits2000@hotmail.com
 
Finns det inget sätt att få hjälp av en tränare i din närhet då, som kan ta sig an hästen en tid och rätta till problemen?

Känns så tokigt att höra att du slutligen gett upp
:cry:
 
Nej vi har varken den tiden eller motivationen som behövs för att få ordning på henne.Har redan försökt med allt i snart ett halvår...
 
Ush! Låter inte särskilt kul det där inte.
Håller med förra. Ta hjälp av en tränare. Eller sälj henne.

Red en D ponny förut som oxå stegrade såfort han inte ville göra det man sa åt han.

Vart står din C ponny då?
 
Är det en c-ponny så är hon nog för liten för mig. Annars hade det varit intressant att se om jag hade kunnat få lite ordning på henne. Jag är nämligen utrustad med världens bästa tålamod när det gäller hästar... :smirk:
 
på mätintyget är hon C-ponnymen ingen annanstans , Hon är ca 143cm hög väldigt stark och viktbärande eftersom hon har någon ur-ras i sig hon bär lätt 80-85kg. Vore väldigt bra om nån vill ta henne , för vi kan inte ha kvar henne som hon är nu...
 
var bara noga med till vem du lånar ut hästen. Det finns för många oseriösa människor som erbjuder sig att ta hand om s.k. problemhästar. Om jag var du hade jag bett en människa som verkligen har erfarenhet och utbildning av svåra hästar. Var bor du? Om det är i västsverige kan jag rekomendera en.
 
Har du låtit någon duktig hästveterinär titta på henne? Vet två hästar som höll på sådär och de visade sig båda ha ryggbesvär (KS).
 
usch, vad tråkigt :(
Jag vet precis hur du har det... Jag har tur som har en tjej i stallet som rider min häst, annars hade jag nog inte kunnat behålla min häst heller :cry:
Jag hoppas verkligen att det löser sig för dej, att låta någon annan rida hästen tror jag kan vara den bästa lösningen! Lycka till nu! :bow:
 
Håller med!

Kolla med en veterinär eller en kiropraktor. Den kan ha ont i ryggen eller ngn annanstans.

Kollat om sadeln ligger bra? Bettet i hästens mun?
Kram Favina :bump:
 
om jag var du skulle jag kolla all utrusting, så at inget klämer eller sitter fel, låta en vetrinär undersöka och är hästen trots det frisk och inget sitter fel så skulle jag inte själv fortsätta ride den om jag är rädd, det skulle bara bli fel och jag skulle fördärva hästen mer, låt någon annan duktig ryttare träna din häst, eller om du vågar så rid för en tränare.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: tanten
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 372
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp