Stensamlare?

Bukefalos 30 år!

Lite närmre bild för liksom, kom igen. Så häftig! :love:

Screenshot_20260906_192459_Instagram.webp

Ooooch det fanns en borrkärna åt mig med :D Ska kapa lite i den sen så den kan stå upp.

Screenshot_20260906_194550_Instagram.webp

Vi fick se lite maskiner också. Jag har blivit lovad såg och slip i 40-årspresent av sambon så jag passade på att fråga, och bara det finns kvar när det är dags för köp (jäkla renoveringsfakturor som gjort att det fått skjutas fram...) så åker vi nog dit och köper :)

Åh, vad kul att ni åkte till Dunker @gul_zebra
Och vilka fina ni köpte!
Jag kunde inte den här gången men funderar på att åka nästa helg.
(Fast min plånbok säger kanske nej :bag: )

Ska självklart visa våra geodes sen 😍
Ja det var kul att vi fick till en tur! Så värt resan!

Ååååk, plånboken har ingen talan! :D Nästa vecka är det ju geologins dag dessutom. Jag hade lätt tagit en tur jag med om jag inte redan hade shoppat loss för lånade pengar :bag: :rofl:

Idag kom ett paket! Jag skulle absolut inte ha nåt men när jag såg den här fina sphaleriten på min 40-årsdag så kände jag att vad fan, klart jag ska köpa en 40-årspresent åt mig själv :angel: Den är lite mindre än den såg ut på bild men så fin med en massa druzy :love:

20260907_121502(1).webp

Ja eller hur! Det var det första jag haffade på plats, den bara skulle med hem :love:

Har tyvärr ingen aning, jag fick veta ursprunget på en del men den tänkte jag inte på att fråga om :)
Jag skrev på messenger och frågade om mina, skickade bara med en bild :)
Mina var från Brasilien (bergskristall) och Uruguay (ametist) 😅

Idag startade jag dagen åt att städa upp stenar och keramisk media, torka vatten och öppna upp trumlaren för att rädda motorn från vatten. Ena trumman hade öppnats på något vis, tror jag satt på den för dåligt.
Trumlarmotorn hade iaf klarat sig fint, inget vatten hade kommit in där och den fungerar som den ska. Och turligt nog är det rätt små mängder vatten det gäller iom att det mest är sten i. Men jag får vara noggrannare med locken så det inte händer igen :bag:

20260909_133419.webp

On another note har jag pratat med han som har Dunker idag. Maskinen vi kikade på i söndags är kvar så på söndag ska jag dit och köpa den! :banana: Och försöka låta bli att ta med halva butiken hem samtidigt :laugh:

Det var tio stycken cirka 5 cm i diameter. Jag var lite rädd för vatten i dem men alla var torra!
Det är väl inte något farligt med det men jag tycker det känns lite läskigt :bag:

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka