Stetoskop?

caradan

Trådstartare
Var kan man köpa det? Är det på apoteket eller?
Vad kostar det?
Måste inskaffa ett snabbast möjligt, annars har jag ju ingen aning om vad hans puls ligger på:-)
Eller hur gör ni som är mindre avanserade!

Tacksam för snabba svar!
 
Japp, på apoteket finns det...endel har det som beställningsvara tror jag. Skulle tro att det ligger runt eller över 100.-....? Själv fick jag mitt av en bekant som jobbar på sjukhuset... :D
 
Claes Olsson har, strax under hundringen.
Men jag lyckas fasen inte höra pållans puls ändå! Hon har nog för mycket späck över ;)
Om jag galopperar henne några varv i lina kan jag känna den med handen :)
 
Nu har du ju fåt lite bra tips på var man kan handla!

Jag hör heller ingenting i mitt stetoskop och det blir ju inte bättre av att jag hör dåligt heller :crazy:
Jag brukar känna med fingret under ganashen, där finns en ganska tjock åder som man tydligt kan känna pulsen på. Iallafall på alla mina... :crazy:

Sen har man ju en elektronisk mätare :D men jag tycker faktiskt för egen del att det är säkrast att känna med fingret.
 
Kruuse är ett företag som säljer olika modeller. Hör med dem!
För att höra hjärtat måste man lyssna långt innanför- framför armbågsspetsen. Tänk på att ljud från omgivningen försvårar avsevärt då man är ovan!
 
Nordpost postorder har två stetoskop. Det ena är väldigt kraftigt med dubbla slangar, deet kan jag rekomendera. Kostnaden är ca 200 för det dyra och 100 för det billiga.
 
Hur ska detta gå, jag som har STOR fobi för allt som har med puls och blod och hjärta att göra? Jag får panik om jag ser/känner pulsen på människa eller djur? Kan inte ens göra det på mig själv, och nu när jag börjar tänka på det blir jag helt yr och trillar snart av stolen.....
Attans, blir nog inte någon distansryttare av mig....kanske får gå i terapi först! :cry:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En kort fråga fråga - Jag behöver läsa matte 3C på distans så snabbt som möjligt, men det måste väl gå att göra detta på annat sätt än...
Svar
4
· Visningar
778
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
697
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 237
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 840
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp