Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det bara jag som har problem med mina stigläder?! Är ojämna (pga töjning) och detta blir jag så irriterad av har testat många olika sorter, inget hjälper. Vad gör ni för att hålla era sigläder jämna?
det vill jag också veta, bra att någon skrev en tråd om detta. kanske man skulle pröva stigläder i syntet? de borde inte töjas som läder.... men det borde ju vara fult istället
har du provat sådana med insydd nylon i? jag har haft mitt ena par i snart 4 år, och de är fortfarande exakt jämna. Detta trots att jag satt upp från marken de första åren, utan att byta plats på stiglädren!
Åh, de har jag suktat efter ett tag, men de är så nedrans dyra ju Jag vanliga i läder nu som jag byter sida på en gång i vecka ca... Men ska köpa ett par nylonförstärkta sedan...nångång..
Jag har Jacsons med nylonkärna och problemet med att de töjer sig (jag sitter upp från marken och är KASS på att byta sida på stiglädrena) är bortblåst. De är - som pretiges - i kalvskinn med nylonkärna.
Har Wintecs enkla i syntet (spänne nere vid stigbygeln, ögla upptill). och de har inte töjt sig efter ett par års användning. Sitter upp varannan gång från höger och vänster, men det är nog lättare på en islandshäst ...
tja, byt sida på stigläderna på sadeln, sitt ochså upp från höger.
Annars så för att slippa det här, så köp läder som är tjocka och breda för dom töjer sig mindre och köp kvalitet, visserligen så kostar dom från 500-600kr och uppåt men...
Jag har stigläder med nylon insytt, supermjuka men dyra, mina kostade väl 6 - 700 kr. Fast det finns väl billigare. Sen stiger jag alltid upp med pall för att spara både mig själv, hästen och sadeln.
Jag har prestiges otöjbara med nylonkärna och de töjer sej inte ett dugg :smirk: Håller hur länge som helst, men jag har precis köpt nya eftersom de gamla börjat bli slitna i lädret och blivit väldigt mörka i färgen.
Syntet kan man ju inte ha på en lädersadel. Och man kan inte ha läder på en syntetsadel. Man ska ha stigläder med nylonförstärkning. Oftast bättre läder och rundare kanter så dom skadar inte sadeln så mkt (med undantag för Claridge Houses nylonförstärkta stigläder. Sömmen är så vass och hård så den 'river' bort lädret. Hände med en bekants sadel)
De bästa är enligt mig Prestige. Kostar typ 900-1000 .- (beroende på vilken längd)
Juridik & Ekonomi Jag tänker för barnens skulle och som en som växt upp med en arg förälder att det är bättre att kunna få lugn och ro halva tiden än...
Övr. Grenar Här är det lite stiltje, det har varit superstressigt på jobb och i klubben samtidigt som hästen är inne i lite tok och spook-period. Så...
Ekonomi & Juridik För ganska många år sedan hade vi en ponny utlånad till en ridskola, där var passen i ett kassaskåp men de stal hela skåpet. Har för mig...