Stiglädret?

L

Linda

Hejsan,fick min irländska sadel idag, supersnygg, bara en korkad fråga.. Ska stiglägret sitta under kåpan eller som på en vanlig sadel, ser nämligen något annorlunda ut om man ska ha det som vanligt. Har ni tunnare stigläder till galoppen? Msn;a gärna
Linda_Zapper@hot:bump:
 
Sv: Stiglädret?

Jag använder vanliga ridhäststigläder till min sadel. Och dom ligger utanpå kåpan. Glöm inte att kolla den lilla säkerhetsspärren så den sitter i låsläge. Lycka till med din nya sadel!:banana:
 
Sv: Stiglädret?

Svarar som ovanstående med tillägget att om spärren man kan fälla ner är det minsta "lös" så svetsa fast den, har varit med om olyckor själv pga att den "löst ut" i jobb... Mindre kul. Vi svetsade fast spärrarna på alla sadlarna i stallet efter det.
 

Liknande trådar

Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 546
Senast: Habina
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 183
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 018
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 025
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp