Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Vad bra. :)

Jag vet dock inte vad du menar med det sista? Jag har knasppast skrikit ulv nu och jag har bemött dina svar?
Du skriver ett långt inlägg om hur misstänkt jag är, men okej jag överdrev lite ;)

Nej jag tycker inte du bemött/kommenterat mina misstankar mer än att det är misstänkt beteende.

Vad bra. :)

Jag vet dock inte vad du menar med det sista? Jag har knasppast skrikit ulv nu och jag har bemött dina svar?
Du skriver ett långt inlägg om hur misstänkt jag är, men okej jag överdrev lite ;)

Nej jag tycker inte du bemött/kommenterat mina misstankar mer än att det är misstänkt beteende.

Ja tidigare ja? Jag hänger inte med alls i vad du menar nu. Jag skrev senare att ditt aggressiva beteende nu och din röst gjorde att jag backar. Att du ändå försöker att hugga på det gör dock att jag är skeptisk om jag gör rätt i att backa.
Jag har sagt att jag tycker att det är misstänkt att haka på lite allt möjligt och sprida misstankar om det flesta, ja. Det var liksom det jag reagerade på och därför skrev jag det. Sedan håller jag uppenbarligen inte med i dina misstankar heller.

Lobelia skriver dock ibland på ett sätt som får mig att reagera lite. Vet inte om detta bara är hennes spelstil, men ibland får jag känslan av att hon vill sprida lite misstankar omkring sig.

Hon skriver i början ett inlägg om att hon tycker att Qs funderingar om ängeln är märkligt, så även snurrfians misslyckade matematikkunskaper och Habinas röstmotivering. Jag tycker att detta känns som lite löst spridda misstankar. Eftersom att Klara kom med konstiga teorier om att Q funderat runt ängeln känns det lite olustigt att Lobelia nämner detta i samma spår som Klara. Snurrfian och Habina känns också som lätta offer här att haka på och ifrågasättandet av Habinas teori om att jag skulle kunna vara svart får för att jag inte hittat leken än känns också olustigt eftersom att jag tycker att det var en väldigt tydligt förklädd BOP. Röstar sedan på Habina utifrån teorin att hon tycker att hennes röst är konstig. Lobelia vänder sedan efter röstningen och menar att Habina skönk på hennes misstankelista, men skriver sedan att det kan ha varit två onda uppe mot varandra och får därmed igång nya misstankar mot Habina. Hon skriver sedan att Niyama och Habina kan ha skaffat sig ett superalibi. Och att minst en av mig och Gabbi borde vara en ulv (de sista som röstade på Habina). Än en gång känns det för mig som att hon vill sprida misstankar. Och som någon var inne på, kanske försöka rikta misstankarna mot ett annat håll än sitt eget då hon själv röstade på Habina.

Lobelia noterar sedan att Klara inte försökte rädda sig själv, vilket då skulle skapa mer misstankar mot Habina, att både hon och Klara var onda och Klara därför inte ändrade sin röst. Jag förstår resonemanget, men det skaver i mig att Lobelia försöker att rikta misstankar mot Habina också. Dock så lägger Niyama spiken i kistan på Klara precis i sista stund, så Klara visste kanske inte att det klart skulle bli hon som rökoch försökte därför inte att rädda sig själv? Jag förstår Lobelias resonemang att det är märkligt att Klara inte försökte rädda sig själv i slutet, men samtidigt tycker jag att Lobalias sätt att sprida misstankar känns olustigt också. Lobelia ifrågasätter sedan min tidsbrist och röst i första röstningen, vilket givetvis inte gör att hon blir mindre suspekt i mina ögon. :p

Mycket om Lobelia blev det, eftersom att hon faktiskt är en av dem som stuckit mest i mina ögon hittills. Kanske är det en god som försöker att hitta ulvar faktiskt. Men hennes sätt att sprida misstankar gillar jag inte riktigt. Kanske för att de hon går på inte är jättesuspekta i mina ögon. Isf kan jag vara totallurad hittills och undgått saker Lobelia ser. Men mja.. Svårt det där.

Det är detta jag skrev långt innan förra lynchen du har hakat upp dig på @Lobelia. Jag tycker själv att jag går igenom dina teorier ganska väl och kommenterar även vad jag tänker om dem. Och jag skriker knappast ulv heller, skriver t o m att du kan vara god också men jag kommenterar vad jag finner märkligt i vad du skrivit.[/QUOTE]

Att _CorpseBride_ röstade som hon gjorde igår får mig att revidera gårdagens tänk rätt rejält. Nu håller jag henne åt det goda hållet. Jag finner det knappast sannolikt att vare sig får eller lyakompis skulle rösta lägga en andra röst på Gabbi på det viset.

Lobelia ligger som försiktigt neutral. Hon röstade på Gabbi som tredje person, känns kanske lite väl riskabelt om man är ulv. Gabbi hade ändå rätt mycket misstankar på sig så det var inte orimligt att räkna med att hon skulle få fler röster.

Paddingtons röst, däremot, sticker ut för mig. Det skulle definitivt kunna vara en alibiröst så jag kommer att granska Paddington lite bättre idag. Att hon röstade på Gabbi i DL1 tycker jag inte tyder på att hon är god eftersom det knappast var en röst som kunde påverka alls om inte Gabbi skulle fått återstående röster och någon dessutom ändrat röst till henne.

Quarter4ever känns för närvarande neutral för mig, jag har svårt att hitta något som väger åt endera hållet.

Jag undrar fortfarande över Habinas roll och känner mig inte alls säker där. Tveksamt neutral.

Snurrfian kommer med resonemang som påminner mycket om mina. Naturligtvis gör det att det blir lockande för mig att hålla henne som god men jag har haft fel förr och dessutom vill jag ha mer konkret att gå på.

Niyama håller jag åt det goda hållet. Har svårt att tänka mig att en ulv skulle röstat på Klara i det läget i DL1. Dessutom skriver hon mycket som jag tycker är vettigt.

Sedan har jag funderat lite över de röster som ramlade in precis i slutet, alltså från ulven Gabbi, zassoo och EmmaN.

Zassoo funderar på om inte räddningsrösterna uteblev pga den misslyckade aktionen dag 1 men det hade varit minst lika smart att vänta så länge som möjligt och slänga in en räddningsröst om möjligheten fanns. Att göra det som ingen förväntar kan vara en bra taktik i lyan!

Problemet är att jag har svårt att se något mönster vare sig hos EmmaN eller zassoo, båda skriver vettiga saker. Men båda har seglat upp en smula på min misstankelista ändå, enbart av den anledningen att jag har svårt att tänka mig att ulvarna bara lät den här lynchningen löpa på utan att försöka ha ett finger med i spelet.

Alltså gud jag känner mig förvirrad inför den här röstningen. Jag måste snart göra mig redo för att åka och jobba och kommer inte att kunna komma in igen förrän tidigast 22.00 så jag måste rösta nu. Hade egentligen velat se mer av alla.

Jag skrev tidigare att Dentaku känts lite smygande och efter att hon röstade på mig igår känner jag mig lite skeptisk. Men har läst hennes senaste inlägg och det känns ändå som vettiga tankegångar. Hade velat se mer av henne.

Lobelias spelstil har jag som sagt reagerat på. Men hennes röst igår på Gabby gör att jag blir osäker och hade velat se mer även av henne.

Niyama har blivit något godförklarad av bl a Habina för hennes röst som satte spiken i kistan på Klara. Niyama är en lurig räv som lurat mig förut (:p), men den rösten gör att jag har henne som neutral.Hade velat se mer även av henne för att bilda en större uppfattning, har inte direkt reagerat på något hittills.

zassoo är jag fundersam över. Hennes röst i första lynch lades i sista stund och utan att göra någon skillnad i lynchen.
Hon skriver sedan innan senaste röstningen att hon inte trodde att Gabby var ond, utan en god som trasslat till det. Hon börjar sedan fundera över mina tankar om Lobelia och hon skriver i ett inlägg hur hon förstår hur jag menar att jag tänker angående Lobelia. Hon blir misstänksam för att det är många röster på Gabby och menar att det hänt andra saker. Känns lite som att hon försöker få bort ljuset från Gabby och hitta annat att gå på istället (ex mina tankar om Lobelia).
Röstar sedan på mig och förstår plötsligt inte alls mina tankar om Lobelia, som hon tidigare klargjort för Lobelia själv om hur jag tänkt. Hon ifrågasätter sedan Lenas godhet.
Jag skriver en reaktion efter den senaste röstningen: "Nu lägger hon en tredje röst på mig, som än en gång inte gör någon skillnad. Möjligheten isf är att hon som ond hoppades på att en till skulle komma in och rösta på mig som ett räddningsförsök av Gabby." En tanke som finns kvar hos mig.
Efter att Lena käkats skriver jag att jag tror att det kan finnas nåhgon/några ulvar i rösterna på mig och Paddan som velat rädda Gabby. Detta sätter hon sig emot. Alltså ja, zassoo känns skum enligt mig. Lite för mycket frågetecken runt henne.
zassoo är helt enkelt den som känns mest skum för mig just nu och jag är tvungen att rösta nu, så.

_CorpseBride_ röstar på zassoo

Jag har lite dåligt med tid idag (vågar inte lite på mobilen sen röstningen igår). Ligger och gassar på en flotte och sen blir det hökörning. Läsa hinner jag nu men kommer in lite senare för att rösta. LenaH var den enda jag kände mig nästan säker på var god. Typiskt! :down: Men helt fantastiskt bra att två ulvar åkt ut redan :)

Ok hunnit läst ikapp nu när vi stannat för att äta lite. Det får bli lite kortfattat idag inte mycket att göra nåt åt
Jag är fundersam över både Paddington och zassoo. Och det är också de två jag känt mig mest misstänksam emot under leken
( förutom klara ) och då jag inte vet om jag hinner rösta senare så lägger jag för ovanlighetens skull en tidig röst.
Den jag tycker är mest skum är Zassoo , ffa reagerar jag på hennes försök igår att kasta misstankar på LenaH att hon skulle vara en ond som skaffar sig perfekt alibi. Jag påtalade det igår att det inte känns särskilt troligt och att jag inte kunde se att lyan skulle anse sig ha råd att förlora två ulvar i den de två första lyncherna. Jag noterar också att även Paddington har samma tankar som zassoo. Och nu vet vi ju att LenaH var god ( tvilling) så detta är vad jag finner mest skumt så här långt idag
Jag tror att zassoo är den jag känner mig mest misstänksam mot idag , även om jag fortfarande är fundersam över Paddington också.
Men väljer att lägga min röst på
Zassoo idag. Jag tror med tanke på hennes röstmönster att det döljer sig en ond figur bakom henne
Därför
quarter4ever röstar på zassoo

Jag håller inte med riktigt. Klart man hänger med om det börjar komma misstankar om kollegan men inte drar man väl upp nya misstankar själv? Verkar onödigt om ingen annan har hittat det!

Jag försöker alltid hitta nya saker att dra upp om kollegor :o Jobbigt när kollegorna är sådana som inte gör nåt skumt.

Tillägg: att vänta på att andra drar upp det och då hänga på är gaaaanska ulvigt.

Jag har försökt läsa igenom vad Zassoo har skrivit och jag håller med både Q och CB att det är mycket skumt runt Zassoo, och jag börjar allt mer hålla både Q och CB åt det godare hållet, CB eftersom jag har svårt att tro att en kollega skulle lägga andra rösten på Gabby i dl 2, och Q eftersom hon resonerar på samma sätt som jag tänker. :D

Jaha, här kommer man hem efter en trevlig dag och har fått röster på sig :p

Jag ska försöka förklara hur jag tänkt angående mina röster. Dag 1 har jag egentligen redan förklarat, jag hade helt enkelt extremt tidsbrist, hann inte läsa igenom leken och slängde iväg en röst på första bästa spelare jag såg något lite misstänkt med. Hade jag haft tid att läsa leken mer noggrant hade jag kanske inte röstat som jag gjorde, men det är ju lätt att säga när man inte har typ två minuter på sig att fixa ett röstinlägg :crazy: Alternativet hade varit att missa röstningen.

Dag 2 sen då, där hängde jag med betydligt bättre under dagen och såg naturligtvis alla misstankar mot Gabby. Men som jag skrev tyckte jag det kändes lite olustigt med så många röster på Gabby eftersom jag tyckte att det kändes för enkelt att hon skulle vara god, för uppenbart spelat av en ond. Därför ville jag inte hänga på drevet, det hade varit oerhört lätt för mig att rösta på Gabby enligt liknande motiveringar som många andra. Men jag försökte se bortom drevet och den jag fastnade för då var CB som jag sedan röstade på. Sen att det var en tredjeröst hade jag ingen som helst koll på eftersom rösterna kom så snabbt på slutet.

Jag förstår att det ser ut som att jag försöker smita under radarn men jag är helt enkelt väldigt skeptisk till drev i allmänhet. Försöker alltid fundera några varv till innan jag eventuellt hänger på.

Jag tänker inte försöka övertala er om min godhet men jag hoppas ni tänker ett varv till om ni vill försöka hitta ulvar.

Jag försöker alltid hitta nya saker att dra upp om kollegor :o Jobbigt när kollegorna är sådana som inte gör nåt skumt.

Tillägg: att vänta på att andra drar upp det och då hänga på är gaaaanska ulvigt.

Vi kanske menar samma sak egentligen, klart man ska peka på skumma saker hos kollegorna om man är ulv, men kanske inte peka ut dem från första början till DL1 och försöka övertyga alla andra - lite mer så jag menar :p Äh vet inte om det blev så mycket klarare...

Ok hunnit läst ikapp nu när vi stannat för att äta lite. Det får bli lite kortfattat idag inte mycket att göra nåt åt
Jag är fundersam över både Paddington och zassoo. Och det är också de två jag känt mig mest misstänksam emot under leken
( förutom klara ) och då jag inte vet om jag hinner rösta senare så lägger jag för ovanlighetens skull en tidig röst.
Den jag tycker är mest skum är Zassoo , ffa reagerar jag på hennes försök igår att kasta misstankar på LenaH att hon skulle vara en ond som skaffar sig perfekt alibi. Jag påtalade det igår att det inte känns särskilt troligt och att jag inte kunde se att lyan skulle anse sig ha råd att förlora två ulvar i den de två första lyncherna. Jag noterar också att även Paddington har samma tankar som zassoo. Och nu vet vi ju att LenaH var god ( tvilling) så detta är vad jag finner mest skumt så här långt idag
Jag tror att zassoo är den jag känner mig mest misstänksam mot idag , även om jag fortfarande är fundersam över Paddington också.
Men väljer att lägga min röst på
Zassoo idag. Jag tror med tanke på hennes röstmönster att det döljer sig en ond figur bakom henne
Därför
quarter4ever röstar på zassoo

Och som du kunde läsa själv så höll jag med dig om att ulvarna nog inte ansåg sig ha råd att förlora två st i de två första lyncherna. Utan att det nog ändå var troligare att Lena var god (vilket det visade sig att hon var). Du själv brukar ju vara väldigt pigg på att bena i alla såna här möjligheter, varför är det helt plötsligt skumt att jag gör det (EN gång)? Jag försökte bara fundera över möjliga scenarion, det är ju lite det vi håller på med här.

zassoo är jag fundersam över. Hennes röst i första lynch lades i sista stund och utan att göra någon skillnad i lynchen.
Hon skriver sedan innan senaste röstningen att hon inte trodde att Gabby var ond, utan en god som trasslat till det. Hon börjar sedan fundera över mina tankar om Lobelia och hon skriver i ett inlägg hur hon förstår hur jag menar att jag tänker angående Lobelia. Hon blir misstänksam för att det är många röster på Gabby och menar att det hänt andra saker. Känns lite som att hon försöker få bort ljuset från Gabby och hitta annat att gå på istället (ex mina tankar om Lobelia).
Röstar sedan på mig och förstår plötsligt inte alls mina tankar om Lobelia, som hon tidigare klargjort för Lobelia själv om hur jag tänkt. Hon ifrågasätter sedan Lenas godhet.
Jag skriver en reaktion efter den senaste röstningen: "Nu lägger hon en tredje röst på mig, som än en gång inte gör någon skillnad. Möjligheten isf är att hon som ond hoppades på att en till skulle komma in och rösta på mig som ett räddningsförsök av Gabby." En tanke som finns kvar hos mig.
Efter att Lena käkats skriver jag att jag tror att det kan finnas nåhgon/några ulvar i rösterna på mig och Paddan som velat rädda Gabby. Detta sätter hon sig emot. Alltså ja, zassoo känns skum enligt mig. Lite för mycket frågetecken runt henne.
zassoo är helt enkelt den som känns mest skum för mig just nu och jag är tvungen att rösta nu, så.

_CorpseBride_ röstar på zassoo

Spontant tänker jag såhär: om jag var ulv och ville få bort ljuset från Gabby - varför skulle jag då prata om Gabby och trycka på att jag tror att hon är god? Det är ju verkligen någonting som sedan skulle få ljuset på MIG - snacka om onödigt efter att lyan redan ligger risigt till!

Som jag redan har skrivit - jag trodde att Gabby var god eftersom det hela kändes för enkelt. Och så försökte jag se bortom drevet och fokusera på de andra saker som faktiskt hänt under dagen.

Jag har försökt läsa igenom vad Zassoo har skrivit och jag håller med både Q och CB att det är mycket skumt runt Zassoo, och jag börjar allt mer hålla både Q och CB åt det godare hållet, CB eftersom jag har svårt att tro att en kollega skulle lägga andra rösten på Gabby i dl 2, och Q eftersom hon resonerar på samma sätt som jag tänker. :D

Min fetning: Det har jag inga tvivel om att en ulv skulle kunna göra! Speciellt inte när Gabby redan hade en del misstankar mot sig. Om det däremot är sant vad gäller CB - ingen aning. Men jag tror att det är ett misstag att hålla någon åt det goda hållet enbart baserat på det. Även att hålla Q åt det goda hållet för att ni tänker lika, det säger ju egentligen ingenting om Q:s roll utan följer egentligen bara mönstret att man tenderar att inte misstänka någon som håller med en... Likväl som man ofta misstänker någon som röstar på en.

Min fetning: Det har jag inga tvivel om att en ulv skulle kunna göra! Speciellt inte när Gabby redan hade en del misstankar mot sig. Om det däremot är sant vad gäller CB - ingen aning. Men jag tror att det är ett misstag att hålla någon åt det goda hållet enbart baserat på det. Även att hålla Q åt det goda hållet för att ni tänker lika, det säger ju egentligen ingenting om Q:s roll utan följer egentligen bara mönstret att man tenderar att inte misstänka någon som håller med en... Likväl som man ofta misstänker någon som röstar på en.
Okej men vad anser du om Q och CB då? För det känns intressantare än analysera varför jag känner som jag gör. ;)

Nu vid dator och ursäkta den trista tonen på mitt "dödsinlägg" - telefonen gav mig fel smileys och jag kunde inte färglägga. Jag är dock fortfarande tjurig för att jag blev käk precis när jag skulle lägga mer tid på leken! :p

Fy @Klara ! :devil:

Nu vid dator och ursäkta den trista tonen på mitt "dödsinlägg" - telefonen gav mig fel smileys och jag kunde inte färglägga. Jag är dock fortfarande tjurig för att jag blev käk precis när jag skulle lägga mer tid på leken! :p
Hoppas att det var ett trevligt bröllop åtminstone!

Okej men vad anser du om Q och CB då? För det känns intressantare än analysera varför jag känner som jag gör. ;)

Jag vet inte alls ärligt talat, båda har ju lagt andraröster på varsin ulv vilket som sagt skulle kunna tolkas som "något en ulv inte skulle göra" men som vi alla vet finns det nästan ingenting en ulv inte skulle kunna göra, egentligen ;) Q är väl den jag håller mest mot god om vi bara pratar känsla, men jag har lärt mig att min magkänsla lite för ofta har fel om ulvar :crazy: CB är jag mer tveksam till, det är nog framför allt på sättet hon verkar försöka framställa Lobelia som att L kastar misstankar omkring sig. Men jag har säkert fel och så är Lobelia den som är ond istället :meh: :nailbiting:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka