Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Lobelia jag vete katten jag! När jag läste om leken nu så när hon kommer in så tycker jag att hon eldar på lite för hålla fokus på zassoo? ska kolla upp med citat om det kan stämma?
Hon gjorde ungefär likadant senast, kom med tankar för att så in misstankar mot de som de onda ville att lynchen gick emot( inte glömt bort det!)men samtidigt verkar hon på hugget på ett sätt jag inte riktigt tycker att en ond borde vara?
Hon har också varit väldigt på Snurrfian idag, och det skaver lite, då jag gärna vill hålla Snurrfian åt det godare hållet pga hennes inlägg- så sammantaget angående Lobelia-jag får inget riktigt grepp om henne.....".

Jag har hittat flera ulvar genom att grilla dem och ställa besvärliga frågor och några gånger fått tänka om.

Jag grillade Snurris angående hennes röstinlägg där hon skriver att det är en ulv kvar. Om du är i situationen att du inte vet om en person är ond eller god ser att de bestämt uttalar sig om antalet ulvar reagerar du då inte på det (vill minnas att du reagerat på mycket åt det hållet) och försöker få någon slags klarhet? Jag var på henne igår och inte idag förresten

Jag gick så långt jag kunde på det spåret och började knappast ondförklara Snurris på det. Med Zasso var det samma sak, jag hittade en skum grej och försökte få klarhet, vilket jag inte fick. Jag hade ingen mer misstänkt och röstade på henne, vilket du också gjorde och jag antar att du misstänkte henne då eller?

Din röständring kan ha varit ett spel för gallerierna, medvetet postat för sent, liksom mitt påstående att jag skrotade idén med att ändra inte behöver stämma med sanningen.

Sant. Det gör att det blir ännu svårare att få grepp om henne.
Pga tidsnöd så måste jag iaf lägga min röst nu och idag får den gå till Lobelia.
Jag funderar helt enkelt på hur hon kan veta att det stod mellan två goda igår (om det nu gjorde det) och är det så att det faktiskt gjorde det så borde Dentaku vara god. Jag är tveksam om ifall Dentaku är ond eller bara har tänkt lite fel i rösterna hittils också. Så jag går tillbaka till mina tankar om Lobelia.

_CorpseBride_ röstar på Lobelia

Jag visste inte det, har aldrig vetat att omröstningen förra DL stått mellan två goda. Läs hela kedjan av inlägg vet jag. Det är inte ens jag som förde det på tal att det skulle kunna vara två goda omröstningen stod mellan.

Min lista ser nästan likadan ut, men för mig lutar det över åt goda sidan för dig, Q4 samt Snurris.
Och de jag behöver kolla närmare på är CB, Lobelia och Dentaku, speciellt som CB och Lobelia lade första rösterna på Zassoo ser jag det som möjligt att det kan vara någon från lyan som är med och försöker styra röstningen.

Q citerar detta och svarar:

hur tänker du då?
Att det skulle stått mellan två goda idag?

Paddington citerar ovan och svarar:

jag tror det är två kvar i lyan (ända tills motsatsen är bevisad) och om jag har fel så är det jättebra och har jag rätt så tror jag att det kan dölja sig en ulv bland de två första rösterna.
Blev det klarare?

Q svarar:

jag läste igenom igen och kom på hur du nog menade

Jag citerar också Q:

hur tänker du då?
Att det skulle stått mellan två goda idag?

Och svarar:

Har det stått mellan två goda så borde paddis granska sig själv ;)

Klart man måste omvärdera med ny information, men om båda är goda så spelar det mindre roll vem av dem som folk röstat på och att granska folk för att de inte gissat vem paddis kommer att rösta på känns si så där . Jag famlar i blindo men har ganska klart för mig bland vilka jag kan leta ulvar.

Förra lynchen gick jag på magkänslan och det funkade, denna gjorde jag det samma och det var mindre lyckat.

Första raden är ett skämt, smilyn indikerar det och Paddis tolkar det också som det här:

Det gör jag i spegeln varje morgon.... :angel:

Jag spånar vidare i stycket under med mina tankar kring situationen, lägg märke till mitt lilamarkerade "om" ovan.

Q undrar varför paddis skulle behöva granska sig själv:

ja så kan det gå....
Jag fick lite panik där att ändra rösten, tyvärr hann jag inte-för lottning var ju det jag inte ville att det skulle bli.
varför skulle Björnen behöva granska sig själv?
För om båda är goda så lär ju alla behöva granskas tänker jag?

Jag försöker förklara, men skämt blir sällan kul om man försöker göra det:

Jepp, jag är inte säker på någon men mer osäker på vissa.,.

Det var ett skämt, med paddis granskning.

... men ska hon granska folk för att de röstade på fel person när alla röstade på fel inklusive hon själv så borde granskningen även gälla luddiga björnar..Om inte fel definieras som alla som inte följer Paddis;)

Med fel person menar jag då utifrån ovan hypotes som Q lanserade i sin fråga om att båda kanske kan vara goda och jag då inte röstar på samma goda som Paddis. Om båda är goda är ju båda fel att rösta på när man vill ha ut ulvar.

Min fetning:
vad menar du med det? Inklusive hon själv? Vet du det??
för mig veterligen så röstade Paddington på Dentaku:confused:

Och nu tycks Q ha missat hela konversationen innan. Men kontentan är att du @_CorpseBride_ verkar rösta på mig för att jag spann vidare på @quarter4ever fråga om @Paddington trodde omröstningen kunde stå mellan två goda. Jag har själv aldrig påstått att det skulle vara så vad jag vet.

1
Jag har hittat flera ulvar genom att grilla dem och ställa besvärliga frågor och några gånger fått tänka om.

Jag grillade Snurris angående hennes röstinlägg där hon skriver att det är en ulv kvar. Om du är i situationen att du inte vet om en person är ond eller god ser att de bestämt uttalar sig om antalet ulvar reagerar du då inte på det (vill minnas att du reagerat på mycket åt det hållet) och försöker få någon slags klarhet? Jag var på henne igår och inte idag förresten
Nej jag tycker inte att det är konstigt i sig att grilla någon man misstänker , och vet att du brukar göra det också.
Jodå jag reagerar också på de som verkar uttala sig om det bestämda antalet ulvar, inget snack om den saken!
Jag tycker dock att du biter dig fast vid Snurrfian lite väl länge, och därför reagerade jag på det
ang idag/igår, så ja klockan var över över midnatt när jag skrev det, my bad, menar givetvis igår.

1

Nej jag tycker inte att det är konstigt i sig att grilla någon man misstänker , och vet att du brukar göra det också.
Jodå jag reagerar också på de som verkar uttala sig om det bestämda antalet ulvar, inget snack om den saken!
Jag tycker dock att du biter dig fast vid Snurrfian lite väl länge, och därför reagerade jag på det
ang idag/igår, så ja klockan var över över midnatt när jag skrev det, my bad, menar givetvis igår.
Hur länge är det lagom att bita sig fast så jag vet till nästa gång?

Det är ofta jag bitit mig fast mycket längre utan att bli misstänkt för det, så det är onekligen svårt att veta ;)

ag gick så långt jag kunde på det spåret och började knappast ondförklara Snurris på det. Med Zasso var det samma sak, jag hittade en skum grej och försökte få klarhet, vilket jag inte fick. Jag hade ingen mer misstänkt och röstade på henne, vilket du också gjorde och jag antar att du misstänkte henne då eller?

Din röständring kan ha varit ett spel för gallerierna, medvetet postat för sent, liksom mitt påstående att jag skrotade idén med att ändra inte behöver stämma med sanningen.

Jodå jag misstänkte också zassoo, det torde väl stå utom allt tvivel?
Och man får gärna granska mig, vilket också har gjorts, det tycker jag är helt naturligt med tanke på att Zassoo var god.
Jag tycker inte i sig att det är så konstigt att du röstar på zassoo utifrån hur du uttryckte dig under dagen-men håller med Paddington att det är troligast att en eller flera ulv(ar) röstat på zassoo igår, för de som röstade på Dentaku är de tre jag alla håller åt den goda sidan, pga deras teorier, funderingar och hur de röstat.
Och du var den som jag tycker var drivande mot zassoo igår ( upptäckte det när jag läste om allt senare under kvällen) jag tvekade om henne- men hamnade ändå där till slut ( vilket var synd)
Jag vet ju vart jag har mig själv så då kommer jag tillbaka till ni andra tre, Dentaku, Lobelia och _CorpseBride_ det är inte så svårt att räkna ut då att bland er finns det 1-2 ulvar, så självklart koncentrerar jag mig på er, och det är jag inte ensam om.

Ang den för sena rösten så höll jag på med röstlistor och kollade hur ställningen låg till, då jag såg både Paddingtons och Habinas röster på Dentaku då var klockan 22.00
Skrev fort som fasen ihop en teori, för det måste man ju ha, och skickade snabbt som busen, men klockan hann och slå om till 22.01, dessutom hade jag så bråttom att jag glömde feta rösten.
Jag förstår hur du menar, att det skulle kunna vara ett spel för galleriet, men så var det inte.

Hur länge är det lagom att bita sig fast så jag vet till nästa gång?

Det är ofta jag bitit mig fast mycket längre utan att bli misstänkt för det, så det är onekligen svårt att veta ;)
Haha ja det är ett flytande begrepp, medges, vad som är l"agom länge"
Varför jag tycker det är för att jag själv satt henne åt det godare hållet sedan ett tag tillbaka och är förvånad över att inte du gjort det.
Därav att jag tycker att du biter dig fast, på ett sätt som för mig rimmar illa med en som är god.

Jodå jag misstänkte också zassoo, det torde väl stå utom allt tvivel?
Och man får gärna granska mig, vilket också har gjorts, det tycker jag är helt naturligt med tanke på att Zassoo var god.
Jag tycker inte i sig att det är så konstigt att du röstar på zassoo utifrån hur du uttryckte dig under dagen-men håller med Paddington att det är troligast att en eller flera ulv(ar) röstat på zassoo igår, för de som röstade på Dentaku är de tre jag alla håller åt den goda sidan, pga deras teorier, funderingar och hur de röstat.
Och du var den som jag tycker var drivande mot zassoo igår ( upptäckte det när jag läste om allt senare under kvällen) jag tvekade om henne- men hamnade ändå där till slut ( vilket var synd)
Jag vet ju vart jag har mig själv så då kommer jag tillbaka till ni andra tre, Dentaku, Lobelia och _CorpseBride_ det är inte så svårt att räkna ut då att bland er finns det 1-2 ulvar, så självklart koncentrerar jag mig på er, och det är jag inte ensam om.

Ang den för sena rösten så höll jag på med röstlistor och kollade hur ställningen låg till, då jag såg både Paddingtons och Habinas röster på Dentaku då var klockan 22.00
Skrev fort som fasen ihop en teori, för det måste man ju ha, och skickade snabbt som busen, men klockan hann och slå om till 22.01, dessutom hade jag så bråttom att jag glömde feta rösten.
Jag förstår hur du menar, att det skulle kunna vara ett spel för galleriet, men så var det inte.

Drivande och drivande mot Zasso, jo jag försökte komma till klarhet om hur pass mycket jag misstänkte henne och hon var online och svarade. Det var knappast så att hon inte var misstänkt sedan innan och dessutom utan hon fick många röster dagen innan då jag valde att lägga rösten på EmmaN. Röstar man tidigt så blir det ofelbart så att osäkra kan haka på men jag vågade inte vänta.

Ingen försökte direkt försvara Zasso heller.

Haha ja det är ett flytande begrepp, medges, vad som är l"agom länge"
Varför jag tycker det är för att jag själv satt henne åt det godare hållet sedan ett tag tillbaka och är förvånad över att inte du gjort det.
Därav att jag tycker att du biter dig fast, på ett sätt som för mig rimmar illa med en som är god.
Jag har koll på 3 personer som jag tycker mig tro är goda, alla är det i huvudsak röstningen som ger utslaget. Det är du Paddis och Habina, framförallt de två senare. Jag vågar inte sätta någon som god för andra gör det och lägga dem åt sidan när jag ser något skumt. Snurris ligger annars just nu på typ 4:e plats på "godlistan".

Det skulle hjälpa om du förklara varför du håller henne som god :)

Ulvspelsnojan har slagit till helt å jag undrar om jag missbedömt Q4 :arghh:
Lobelia låter ju vettig nu, meeen jag behöver fler teorier från alla om varför ni håller folk åt olika håll.

Ulvspelsnojan har slagit till helt å jag undrar om jag missbedömt Q4 :arghh:
Lobelia låter ju vettig nu, meeen jag behöver fler teorier från alla om varför ni håller folk åt olika håll.

Det är hälsosamt att ha noja i detta spelet, så vad är det du undrar om vad det gäller mig?:)
Jag dividerar lite med Lobelia nu, och jag håller med om att hon är vettig nu.
Tror inte hon har nåt emot att få frågor om hon är god, hon brukar ju själv ägna sig åt grillning rätt ofta;)
Jag ville ju se mera av de tre jag koncentrar mig på och man får inget veta om man inte frågar eller hur?

jag känner att jag skulle vilja se mer av Dentaku också, hon är på intet sätt avskriven , vill bara se hur hon resonerar ikväll också, så jag kan ställa alla tre jag funderar över mot varandra och försöka få fram den / de ond(a) som är kvar.

Skulle _CorpseBride_ komma in något mer, eller var den tidiga rösten för att det inte fanns möjligheter till det?

Det är hälsosamt att ha noja i detta spelet, så vad är det du undrar om vad det gäller mig?:)
Jag dividerar lite med Lobelia nu, och jag håller med om att hon är vettig nu.
Tror inte hon har nåt emot att få frågor om hon är god, hon brukar ju själv ägna sig åt grillning rätt ofta;)
Jag ville ju se mera av de tre jag koncentrar mig på och man får inget veta om man inte frågar eller hur?
Alltså jag tror jag vet var jag har dig men eftersom jag nu börjar dra leken ett varv till så slog det mig plötsligt varför jag tror jag har dig åt det hållet och sedan insåg jag att jag inte kan riktigt sätta fingret på exakt när jag insåg det och plötsligt undrar jag om jag sett i syne....

Makes perfect sense, eller hur ;)

Jag har koll på 3 personer som jag tycker mig tro är goda, alla är det i huvudsak röstningen som ger utslaget. Det är du Paddis och Habina, framförallt de två senare. Jag vågar inte sätta någon som god för andra gör det och lägga dem åt sidan när jag ser något skumt. Snurris ligger annars just nu på typ 4:e plats på "godlistan".

Det skulle hjälpa om du förklara varför du håller henne som god :)

Främst är det för att hon faktiskt resonerar vettigt, och dessutom så håller Habina henne som god, vilket ger mig än mer förtroende för Snurrfian. Habina är den jag tidigt hållt som god utifrån hennes teorier, funderingar samt röstningar samt att hon dessutom håller paddington som god som är den andra jag började lita på efter DL2 , så det känns som en trojka att lita på helt enkelt.

Alltså jag tror jag vet var jag har dig men eftersom jag nu börjar dra leken ett varv till så slog det mig plötsligt varför jag tror jag har dig åt det hållet och sedan insåg jag att jag inte kan riktigt sätta fingret på exakt när jag insåg det och plötsligt undrar jag om jag sett i syne....

Makes perfect sense, eller hur ;)
:laugh:
Eh nä, men jag tycker ju att du inte ser i syne förstås;)

Q4 - Sedan tycker jag du resonerat vettigt å jag förstår din röst på mig i dl2 och du kommer m många bra inlägg. Sedan håller ju den jag litar mest på dig åt det godare hållet så jag borde kanske kika mer på CB istället. .

Jag börjar kort med de goda så har jag de avklarade.

Q har jag inte mycket på egentligen, men hon känns som när hon är god, teoriar letar ulvar och har fullt fokus. Kan haka upp sig på folk men inte värre än vanligt. Det som främst fick henne att framstå som god redan från början är att hon hjälper till att lyncha Klara, lägger 3:e rösten och den enda anledningen jag kan tänka mig där är om lyan beslutat sig att offra Klara. Det känns lite långsökt men inte helt omöjligt. Klara röstar också på Q och verkar på hugget, så mycket förslaget av lyan om de skulle lägga upp Q som god på det viset.

Jag tror inte Klara offrat sig så tillsammans med teorierna är Q högst troligt god.

Paddis har i mina ögon alldeles för god röststatistik för att vara ond. Om hon inte offrar hela lyan så bör hon vara god i mina ögon.

Habina tror jag jag skrivit nog om innan. Antingen är hon god eller så har lyan kommit med den djävulska planen att offra alla utom 1-2 för att få dessa godförklarade. Och skulle så vara fallet borde ängel och spion skrika högt.

Q4 - Sedan tycker jag du resonerat vettigt å jag förstår din röst på mig i dl2 och du kommer m många bra inlägg. Sedan håller ju den jag litar mest på dig åt det godare hållet så jag borde kanske kika mer på CB istället. .
Ja jag tycker kanske vad det gäller _CB_ att hon var väldigt snabb att rösta på Lobelia idag , efter att jag började få lite noja inatt och tog fram Lobelia på tapeten.
Igår hade hon värsta inlägget mot zassoo , och det kändes vettigt, i princip allt hon hade med hade jag själv noterat .
noterbart är att hon verkar ovillig att rösta på Dentaku, (edit.idag)och istället väljer Lobelia . Hm...

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka