Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Aah jag blir galen! GALEN! Måste rösta snart innan jobb och annat. Men jag velar väldigt mellan Lobelia och Dentaku.
Dentaku har gjort en del misstänksamma grejer, men hennes ändring av syn på mig gör mig osäker. Visserligen kan det också vara en taktik av en ond att godförklara en god.

Lobelia har jag inte funnit misstänkt sedan jag skrev om henne i början. Men hennes kommentar nu om att det var två goda i röstning igår gör mig osäker. Kan Lobelia veta detta som ond eller god?
OM Lobelia är god och vet att det var två goda till röstning igår har jag ju blivit totallurad och måste tänka om totalt, isfär ju varken Lobelia el Denataku onda.... Eller är det just det de vill att vi ska tro? :nailbiting:
Nu tror jag att du vrider till det lite för mycket;)
jag tror inte att Lobelia kan veta något om Dentaku om hon är god, faktiskt
Den stora frågan är om hon kan det som ond eller om hon bara formulerat sig olyckligt ( även om det fick mig att bli klarvaken inatt när jag först såg det)

vi är 7 st kvar
@Paddington du var inne på förut att när du trodde det var 8 kvar att det inte gör så mycket om vi råkar ta en god i lynchen idag, är du av samma åsikt nu när det ju är så att vi är 7?
Eller är det att ge ulvarna en gratischans att kalasa inatt ( om vi råkar ta en god) och riskera att de tar ut tex ängeln, eller spionen? ( det kanske är så pass goda odds för goda ändå att det inte spelar någon roll?)

Tiden springer ifrån mig, åker från jobbdatorn strax och landar i stallet några timmar... Men jag kommer in i kväll igen och har då tid att gå igenom lobelia bättre. Hon har ju skrivit lite mer än dentaku. ;)

Fast om det stod mellan två goda igår så är ju lobelia ond. Eller så är du det. ;) Eller både och...

Jag menar att om det stod mellan två goda igår så kan ju Dentaku vara god och Lobelia också om hon på nåt vis visste det? Eller har jag snurrat ihop det alldeles nu? :banghead:
Jag vet om att jag själv är god iaf, det är ju alltid något! :D

Haha, menar du att jag inte kan låtsas att du är siare? ;) Nädå, jag lovar att kika ordentligt på lobelia också, men det var en mycket intressant teori. :)
Det är ju dumt att lita helt på siaren i alla lekar, bara för att denne teoriar om ngn så kan den iaf vara ute och cykla ibland ;)

Nu tror jag att du vrider till det lite för mycket;)
jag tror inte att Lobelia kan veta något om Dentaku om hon är god, faktiskt
Den stora frågan är om hon kan det som ond eller om hon bara formulerat sig olyckligt ( även om det fick mig att bli klarvaken inatt när jag först såg det)

Okej, hm, om du skriver att du tror att Lobelia inte kan veta detta som god får jag väl lyssna på det. För jag tror att du är god. :p
Ja, isf kvarstår frågan om hennes kommentar kan ha varit ett missöde för en ond Lobelia. Jag vet ännu inte om jag vågar rösta på henne utifrån det... Fast samtidigt, som jag sagt tidigare, så har jag velat om Dentaku också och är rädd att jag ska rösta ut en god på samma sätt som med zassoo.
Hade varit intressant att se mer av Lobelia och angående kommentaren.

@Paddington du var inne på förut att när du trodde det var 8 kvar att det inte gör så mycket om vi råkar ta en god i lynchen idag, är du av samma åsikt nu när det ju är så att vi är 7?
Eller är det att ge ulvarna en gratischans att kalasa inatt ( om vi råkar ta en god) och riskera att de tar ut tex ängeln, eller spionen? ( det kanske är så pass goda odds för goda ändå att det inte spelar någon roll?)

Det är sämre läge att göra ett misstag. Men har jag fel och det finns bara en onding kvar så är det lite lugnare

Bästa är helt klart att vi får ut en ulv ikväll.

Själv vill jag se mer av Lobelias tankar om alla deltagare. Även om hon skrivit många inlägg så är det mest svar på andras inlägg om henne och korta instick vad jag kan se..

Sant. Det gör att det blir ännu svårare att få grepp om henne.
Pga tidsnöd så måste jag iaf lägga min röst nu och idag får den gå till Lobelia.
Jag funderar helt enkelt på hur hon kan veta att det stod mellan två goda igår (om det nu gjorde det) och är det så att det faktiskt gjorde det så borde Dentaku vara god. Jag är tveksam om ifall Dentaku är ond eller bara har tänkt lite fel i rösterna hittils också. Så jag går tillbaka till mina tankar om Lobelia.

_CorpseBride_ röstar på Lobelia

ok lite fundering på vad det står just nu i leken, det börjar bli ett decimerat antal delatagare
Det är 7 st kvar så antingen står det 6-1 eller 5-2 beroende på hur många ulvar det är kvar.(4-3 torde ju vara osannolikt men lägger till det bara för ordningens skull)
Jag känner att det är lite avhängigt att jägaren lyckas med att ta med sig rätt person om den blir käk/lynchas. För om det händer att den tar med sig en god så blir jag lite spooky om det står 5-2 nu och det försvinner 2 goda i ett svep= 3-2!!! :nailbiting:
(även om det nu står 6-1 så blir det ju 4-1- men då torde ändå oddsen tala till godas favör tycker jag)
sitter och funderar så det knakar över dagens lynch.:idea:
Kan det ha varit så att den gick mot 2 goda ändå?
det känns ju inte så, men å andra sidan var jag väldigt övertygad om att zassoo var ond också, även om jag började fundera allt eftersom hennes inlägg kom idag
Men vem/vilka sjutton skulle vara onda då, om inte Dentaku är det?
Jag vill hålla Paddington och Habina åt det godare hållet baserat på hur de teoriar och röstar,
Snurrfian är jag tveksam om, men hon har en hel del inlägg som gör att jag håller henne neutral lutande åt det goda hållet
Dentaku behöver jag ägna mer genomläsning och analysering åt, men just att hon känns lite anonym får mig att sätta henne på min troligond-lista i detta gänget som är kvar- men får helt enkelt vrida och vända lite och återkomma med mer funderingar där efter nattDL, om jag får chansen till det förstås:crazy:
_CorpseBride_ är ju en som jag känner att jag behöver granska lite mera faktiskt, Niyama var fundersam mot henne och hennes instinkter tidigare i leken har ju resulterat i att ulvarna lynchats på rad, så absolut att man ska kolla på _CB_ordentligt! Sedan är paddington inne på att nån i lyan kan ha varit inne och styrt över röstningen till zassoo, och det är en tanke jag kan följa och gör ju att _CB_ hamnar på obslistan för stunden
Lobelia jag vete katten jag! När jag läste om leken nu så när hon kommer in så tycker jag att hon eldar på lite för hålla fokus på zassoo? ska kolla upp med citat om det kan stämma?
Hon gjorde ungefär likadant senast, kom med tankar för att så in misstankar mot de som de onda ville att lynchen gick emot( inte glömt bort det!)men samtidigt verkar hon på hugget på ett sätt jag inte riktigt tycker att en ond borde vara?
Hon har också varit väldigt på Snurrfian idag, och det skaver lite, då jag gärna vill hålla Snurrfian åt det godare hållet pga hennes inlägg- så sammantaget angående Lobelia-jag får inget riktigt grepp om henne.....

sedan är det bara jag kvar då, så någonstans här ovan gömmer det sig 1 (minst) ulv
:idea:
jag noterar att jag, Paddington och Habina har ungefär samma tankebanor, vilket känns ganska tryggt då jag ju håller de två som goda pga deras teoriinlägg och hur de röstat hittills i leken.
Snurrfian har jag som lutande åt det goda hållet, pga vettiga resonemang och hittar inget ulvigt i dem så här långt

Sedan har vi klungan

Dentaku
_CorpseBride_
Lobelia

Minst en av dem borde vara god, kanske 2 om det trots allt är bara en ulv kvar, men som sagt innan leken är slut så räknar jag hellre med 2 ulvar, än en.
jag skrev en sammanfattning inatt som jag klipper in då den i stort sammanfattar det hela fortfarande
Jag saknar tankar från både @Dentaku och @Lobelia för just nu är det högintressant att se vad de har att komma med.

"ok lite fundering på vad det står just nu i leken, det börjar bli ett decimerat antal delatagare
Det är 7 st kvar så antingen står det 6-1 eller 5-2 beroende på hur många ulvar det är kvar.(4-3 torde ju vara osannolikt men lägger till det bara för ordningens skull)
Jag känner att det är lite avhängigt att jägaren lyckas med att ta med sig rätt person om den blir käk/lynchas. För om det händer att den tar med sig en god så blir jag lite spooky om det står 5-2 nu och det försvinner 2 goda i ett svep= 3-2!!! :nailbiting:
(även om det nu står 6-1 så blir det ju 4-1- men då torde ändå oddsen tala till godas favör tycker jag)
sitter och funderar så det knakar över dagens lynch.:idea:
Kan det ha varit så att den gick mot 2 goda ändå?
det känns ju inte så, men å andra sidan var jag väldigt övertygad om att zassoo var ond också, även om jag började fundera allt eftersom hennes inlägg kom idag
Men vem/vilka sjutton skulle vara onda då, om inte Dentaku är det?
Jag vill hålla Paddington och Habina åt det godare hållet baserat på hur de teoriar och röstar,
Snurrfian är jag tveksam om, men hon har en hel del inlägg som gör att jag håller henne neutral lutande åt det goda hållet
Dentaku behöver jag ägna mer genomläsning och analysering åt, men just att hon känns lite anonym får mig att sätta henne på min troligond-lista i detta gänget som är kvar- men får helt enkelt vrida och vända lite och återkomma med mer funderingar där efter nattDL, om jag får chansen till det förstås:crazy:
_CorpseBride_ är ju en som jag känner att jag behöver granska lite mera faktiskt, Niyama var fundersam mot henne och hennes instinkter tidigare i leken har ju resulterat i att ulvarna lynchats på rad, så absolut att man ska kolla på _CB_ordentligt! Sedan är paddington inne på att nån i lyan kan ha varit inne och styrt över röstningen till zassoo, och det är en tanke jag kan följa och gör ju att _CB_ hamnar på obslistan för stunden
Lobelia jag vete katten jag! När jag läste om leken nu så när hon kommer in så tycker jag att hon eldar på lite för hålla fokus på zassoo? ska kolla upp med citat om det kan stämma?
Hon gjorde ungefär likadant senast, kom med tankar för att så in misstankar mot de som de onda ville att lynchen gick emot( inte glömt bort det!)men samtidigt verkar hon på hugget på ett sätt jag inte riktigt tycker att en ond borde vara?
Hon har också varit väldigt på Snurrfian idag, och det skaver lite, då jag gärna vill hålla Snurrfian åt det godare hållet pga hennes inlägg- så sammantaget angående Lobelia-jag får inget riktigt grepp om henne....."

Nu har många redan gjort granskningar av Dentakus och Lobelias historik, jag vill kunna lägga till deras reflektioner idag så avvaktar deras reaktioner
_CorpseBride_ känns precis som igår vettig, om än något förvirrad och försöker vrida på allt lite mer än det kanske behövs. Men hittills är mitt intryck av henne som en förvirrad god så här långt.

Jag ska försöka komma med några vettiga tankar framåt kvällen när jag har avlösning men nu är det helt omöjligt. Förutom att det är svårt att skriva med ena handen upptagen av en kyckling så gör det i princip konstanta pipandet att jag har lite svårt att fokusera.

Jag menar att om det stod mellan två goda igår så kan ju Dentaku vara god och Lobelia också om hon på nåt vis visste det? Eller har jag snurrat ihop det alldeles nu? :banghead:
Håller med Q4 i hennes inlägg #821, om jag fått mitt pussel någorlunda rätt så kan inte en god Lobelia, ha info om någon annan god än genom ren uteslutningsförmåga och därför reagerar jag på hennes inlägg.

Jag granskar inte folk för att de röstar på fel person, jag granskar folk för att de ger utslag på min ulvometer. Två tidiga röster på någon som visade sig vara god höjer iaf mina ögonbryn. Och eftersom jag vet min roll, håller Habina som god och Snurrifan verkar vettig så är det faktiskt bara de som röstade på Zassoo kvar att granska.......

Skulle gärna vilja se dina tankar om alla kvarvarande för just nu ligger du ganska högt upp även om du inte leder....
Ibland finns det något jag kallar verkliga livet. Det gjorde att jag säkerhetsröstar tidigt då jag inte var säker på att komma hem i tid. Jag var fullt beredd att ändra mig men det blev för sent.
Givetvis måste du granska mig, men är du helt säker på att det räcker att granska de som röstat på Zassoo denna gången?

Ibland finns det något jag kallar verkliga livet. Det gjorde att jag säkerhetsröstar tidigt då jag inte var säker på att komma hem i tid. Jag var fullt beredd att ändra mig men det blev för sent.
Givetvis måste du granska mig, men är du helt säker på att det räcker att granska de som röstat på Zassoo denna gången?
Hur säker kan man vara i en lek m knappt ngn info alls?

Om du vet el misstänker ngt som vi andra har missat tycker jag det börjar bli dags att dela m dig av det.

Sedan har jag full förståelse för verkliga livet å att det alltid kommer i första hand
Lugn och fin nu, det är kul att leka med dig ;)- jag måste ju ge lite svar på tal. Jag kommer att komma med flera inlägg, tyvärr har jag inte mer än gissningar att komma med men idag har jag mer tid så det blir mer matnyttig hoppas jag.

Ju mer jag funderar på det desto mer osäker på blir jag om lyan fattat vem som var fåret. Jag kommer ihåg förra leken där lyan efteråt trodde att jag var den som var ond utanför lyan - men där var jag god, så jag undrar om inte lyan gjort samma misstag den här gången också (men med en annan spelare)

Om de trodde att EmmaN var god så öppnar sig helt plötsligt en möjlighet som jag inte såg tidigare. Eftersom jag hade starka misstankar mot EmmaN och röstade på henne för att jag trodde hon var ulv, så fick jag för mig att alla som röstade på henne måste vara goda. Men de tre som röstade på Emma var Habina, Lobelia och jag....

Habina håller jag som god, min roll vet jag, vilket gör att jag nu börjar fundera över Lobelias andraröst. Jag har hela tiden tänkt att man lägger inte en andraröst på en kollega (el får), men eftersom det var jag, Zassoo och EmmaN det stod emellan så börjar jag fundera. Zassoo spelade märkligt och det hade inte varit konstigt om lyan trodde att hon kunde vara fåret ändra fram till lynch. Så andrarösten på EmmaN från Lobelia kan ha varit ett sätt för lyan att försöka rädda fåret??

Okej vi leker lite med scenariot att du är god Paddis och lyan tror att Zassoo är fåret samt att jag sitter i lyan (obs det är hypotetiskt jag sitter inte i lyan), Röstlistan är som nedan före tomraden.

DL 3
13:48 _CorpseBride röstar på zassoo I
14:40 quarter4ever röstar på zassoo II
21:00 EmmaN röstar på zassoo III
(21:26 Snurrfian röstar på zassoo) IIII
21:29 Niyama röstar på Dentaku I
21:40 Dentaku röstar på Paddington I
21:45 Habina röstar på EmmaN I
21:54 Snurrfian ändrar röst till Paddington II

21:55 Lobelia röstar på EmmaN II
21:56 Paddington röstar på EmmaN III

22:00 zassoo röstar på Paddington III

Zasso har när jag lägger min röst 4 röster och jag står som ulv och har valet att lägga en röst på den ganska misstänkta Paddis som då hade 2 röster och den knappt noterade EmmaN med en röst eller någon helt annan som troligen inte alls kan komma på tal för att bli lynchad.

Jag skulle alltså i det läget enligt dig satsat på att fler hakade på, så att EmmaNs två röster (inklusive min) ska övertrumfa Zassos 4 när det är 2 kvar som ska rösta för att rädda ett möjligt får (eller en variant med röständringar i sista stund som nu skedde)? Det är förvisso ingen vild chansning alls, den är tämligen riskfri med tanke på att det i så fall skulle vara en god som rök och ett får som ingen säkert vet vem den är som stannar kvar.

Jag ser flera svagheter här, dels att lyan knappast visste vem som var får, gissade kan de ha gjort men knappast vetat, Dels så finns det i så fall ett mycket mer attraktivt byte med större potential att få röster och det är du som varit ordentligt misstänkt och dessutom har två röster om jag nu ville satsa på att rädda fåret.

Vem hade du själv lagt rösten på om du ville rädda någon du trodde var får? Skulle du överhuvudtaget försökt? Och om du försökt hade du satsat på att en nykomling skulle åka ut eller en rutinerad spelare när ditt lag ligger milt uttryckt risigt till? Vem hade du röstat på om du varit mig och ulv i det läget?

Personligen hade jag i det läget snarare lagt en röst på Zasso som drunknar i mängden eller satsat på dig (inte så troligt dock om jag inte velat bli lynchad nästa lynch) som sedan tidigare hade en hel del misstankar och där jag haft en sportslig chans. Jag har tidigare kommenterat att jag såg rösten på dig men att den inte fick mig att ändra mitt redan skrivna inlägg.

Jag såg det men hade redan skrivit mitt röstinlägg och såg ingen anledning att ändra mig.

Så nej jag var inte del i att försöka rädda Klara, så snabbt skriver jag inte.

På det om man tar DL 2 hur motiverar du min röst på Gabby här? Om jag är ulv? Hade jag röstat på någon annan eller dig hade troligen inte Gabby blivit utröstad här. Visst, det kan vara en alibiröst som slår fel eller att lyan beslutat sig för att offra Gabby, men tycker du det är troligt?

DL 2
09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi I
17:02 Corpse_Bride röstar på Gabby_Ossi II
21:14 Niyama röstar pp Paddington I
21:27 Dentaku röstar på _CorpseBride_ I
21:52 Lobelia röstar på Gabby_Ossi III
21:55 Habina röstar på Lobelia I
21:56 quarter4ever röstar på Paddington II
21:58 Gabby_Ossi röstar på _CorpseBride_ II
21:59 Paddington röstar på Gabby_Ossi IIII
21:59 zassoo röstar på _CorpseBride_ III
21:59 EmmaN röstar på Paddington III

Jag kan garantera att jag åtminstone lite diskret hållit Dentaku för god om jag visste något, det har jag definitivt inte gjort utan snaras skrivit väldigt lite om henne. Det är också extremt långsökt att tro att en god som tror att någon är god röstar på denne, varför skulle man gör det?

Det kanske finns något extremfall beroende på specialroller men det finns inga sådana alls i leken.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka