Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Ja vi har uppenbarligen olika syn på det. Jag tycker fortfarande att vad jag tog upp sticker ut och kan vara ett försök att sprida misstankar åt olika håll. Jag tog helt enkelt upp de delar av vad du skrivit som jag fann lite märkliga. I en varulvslek får man tåla att människor kommer att analysera vad man skriver. ;)
Du missuppfattar totalt att jag är stött, jag bemöter (liksom de flesta andra) de misstankar jag fått mot mig - jag blir inte arg eller så - och inte heller skriker jag att du måste vara ulv som misstänker mig. Du måste tåla att om du sprider misstankar i en varulvslek så kommer kommer den som blir utsatt att bemöta dem ;)

Varför tar du inte och debatterar de jag skriver också, pekar ut svagheterna, istället för att skrika ulv?

Så för att komma tillbaka till leken, jag funderade som sagt över Paddington tidigare idag och visserligen har hon båda dagarna röstat på G_O men dl 1 i en väldigt sen udda röst och idag slår hon visserligen spiken i kistan för G_O men samtidigt, fanns det så mycket alternativ? Hon var tvungen att lägga sin röst antingen på G_O eller på CorpseBride för att rädda sig själv, och det "säkraste" alternativet var G_O, så jag tycker inte just att hennes röstning säger så mycket om hennes roll på det stora hela, för mig känns det mer åt det ulviga hållet än det goda, men jag känner mig inte säker ändå.

Hur vet du att Gabby var det "säkraste" alternativet av henne och CB igår?
Sedan har jag inte haft några misstankar om CB under leken så att min röst inte skulle hamna där var väl ganska så givet från början?

Hur vet du att Gabby var det "säkraste" alternativet av henne och CB igår?
Sedan har jag inte haft några misstankar om CB under leken så att min röst inte skulle hamna där var väl ganska så givet från början?
Eftersom Gabby hade tre röster när du röstade och CB bara två, och ska man vara riktigt noga så kommer Gabbys röst på CB bara minuten före din röst på Gabby så den är inte helt säkert att du kunde räkna med om det nu inte var så att du och Gabby sitter tillsammans i lyan... Att det sen kommer in en röst till på CB och dig samma minut som du röstar själv är inte heller något som du borde kunna veta. Alltså var det säkraste alternativet att lägga en röst på Gabby för att klara dig själv.

EmmaN röstar på Paddington

Hade skrivit ett långt inlägg i mobilen men det funkar inte att klistra in. Jag tror att Paddington är ulvkollega till Klara eller fåret som försökte visa sig. Då nästan alla Ps inlägg haft någon koppling till klara på ett eller annat vis.

Och om jag nu var ulvkollega till Klara - varför skulle jag då skoja med henne i tråden, jag skulle ju kunna göra det i lyan där det inte syntes?
Och om jag hade varit fåret borde jag inte ha fullföljt tankarna och drivit på mer om Q4 och röstat där DL1 och inte röstat helt udda på en person som sedan visade sig vara i lyan?

Eftersom Gabby hade tre röster när du röstade och CB bara två, och ska man vara riktigt noga så kommer Gabbys röst på CB bara minuten före din röst på Gabby så den är inte helt säkert att du kunde räkna med om det nu inte var så att du och Gabby sitter tillsammans i lyan... Att det sen kommer in en röst till på CB och dig samma minut som du röstar själv är inte heller något som du borde kunna veta. Alltså var det säkraste alternativet att lägga en röst på Gabby för att klara dig själv.

Vet du hur lång tid det tog för mig att få ihop mitt inlägg? Jag kan ärligt säga att jag hade noll koll på röstningen (fast det skulle jag väl visserligen skriva oavsett roll), men det är dagsens sanning.

Vet du hur lång tid det tog för mig att få ihop mitt inlägg? Jag kan ärligt säga att jag hade noll koll på röstningen (fast det skulle jag väl visserligen skriva oavsett roll), men det är dagsens sanning.
Helt ärligt vet jag inte om det är så mycket bättre försvar? ;) Säg att du hade koll fram till halv tio, för det borde du ha haft åtminstone, då fanns det två röster på Gabby och en på dig och en på CB, fortfarande så är det säkraste alternativet att lägga en röst på Gabby...

Om jag skulle överleva natten, så påminner jag om det jag skrev i anmälningstråden att jag kommer ha väldigt knappt med tid idag och kommer bara komma in strax innan DL.

Helt ärligt vet jag inte om det är så mycket bättre försvar? ;) Säg att du hade koll fram till halv tio, för det borde du ha haft åtminstone, då fanns det två röster på Gabby och en på dig och en på CB, fortfarande så är det säkraste alternativet att lägga en röst på Gabby...
och som du ser i mitt inlägg så skriver jag att Gabby hade två röster....
Så ja så långt hade jag koll.

men däremot förstår jag inte varför CB skulle ha varit ett alternativ för mig att rösta på när jag inte hade haft några misstankar åt det hållet?

och som du ser i mitt inlägg så skriver jag att Gabby hade två röster....
Så ja så långt hade jag koll.

men däremot förstår jag inte varför CB skulle ha varit ett alternativ för mig att rösta på när jag inte hade haft några misstankar åt det hållet?
Nej det är ju det jag skriver, det var ett par stycken som ville hålla dig åt det godare hållet eftersom du hade röstat på Gabby två dagar på raken, och jag menar att det i sig är inget som gör att jag skulle sätta dig åt det godare hållet.

Sådär. Vi packar bilen och påbörjar resan hemåt strax. Ver inte hur mycket jag kommer hinna följa leken under vägen, vi ska stanna och bada på vägen med. Iofs kanske jag inte överlever lynchen och då är det ett ickeproblem att det kommer bli svårt att följa leken idag. Har inget direkt att tillägga sedan inatt och skulle nog behöva kunna analysera leken idag för att få mer att komma med så ulvarna får gärna käka mig.....

UPPDATERING

Det är underligt att tåg aldrig kommer i tid. Harry ska på ett viktigt möte, han betyder mycket för Svenskt Näringsliv. Som CEO har han en viktig roll. Harry ger upp och tar en taxi istället. Dyrt blev det, men han kom i alla fall fram i tid.

LenaH spelade Harry som var tvilling

DagDL 22:00

Men vafan, får jag bara leka två dagar numera? Här vaknar man efter partyt och tror man ska få leka.:eek::mad:

Alla försöker väl hitta något dag ett? Särskilt om man hittar nåt på en kollega så drar man väl upp det?

Dock misstänker jag inte direkt Habina, som sagt.

Jag håller inte med riktigt. Klart man hänger med om det börjar komma misstankar om kollegan men inte drar man väl upp nya misstankar själv? Verkar onödigt om ingen annan har hittat det!

Yes! I knew it! Även om jag iof trodde mer på att gabby var svart får. :p haha
Men gud vilket spännande slut det blev! Kändes ju som att några ulvkompisar försökte rädda Gabby med röster på mig och Paddan.

Jag funderar snarare på om räddningsröster uteblev efter den misslyckade räddningsaktionen dag 1...

Även Emma röstar på Paddan. I det läget borde hon väl veta att Gabby skulle ryka? Får stå som fortsatt neutral men ska kika lite mer på henne också.

Jag tror inte alls det är säkert att Emma, eller någon annan som röstade exakt samma minut :p, hade stenkoll på hur rösterna låg i antal. Samma minut som Emma la sin röst på Paddington, la Paddington den avgörande rösten på Gabby.

Jag tror inte alls det är säkert att Emma, eller någon annan som röstade exakt samma minut :p, hade stenkoll på hur rösterna låg i antal. Samma minut som Emma la sin röst på Paddington, la Paddington den avgörande rösten på Gabby.

Jaha, smart! Hade inte kollat på tiderna de kom in. :idea:

Du missuppfattar totalt att jag är stött, jag bemöter (liksom de flesta andra) de misstankar jag fått mot mig - jag blir inte arg eller så - och inte heller skriker jag att du måste vara ulv som misstänker mig. Du måste tåla att om du sprider misstankar i en varulvslek så kommer kommer den som blir utsatt att bemöta dem ;)

Varför tar du inte och debatterar de jag skriver också, pekar ut svagheterna, istället för att skrika ulv?

Vad bra. :)

Jag vet dock inte vad du menar med det sista? Jag har knasppast skrikit ulv nu och jag har bemött dina svar?

Jag håller inte med riktigt. Klart man hänger med om det börjar komma misstankar om kollegan men inte drar man väl upp nya misstankar själv? Verkar onödigt om ingen annan har hittat det!
Det är ganska vanligt, misstänker en ulv inte sina kollegor är det ett sätt att peka ut dem och att vara tvåa eller senare på allt är något jag letar efter som tecken på ulvighet.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka