Stjärntecken

hopphast

Trådstartare
Vad är ni för stjärntecken?Hur bra stämmer det?

Jag tycker det stämmer väldigt bra på mig och alla jag känner. Även i relationer, dvs jag passar bra ihop med de som jag passar ihop med.

är själv vädur :


Vem är väduren?
Väduren är ett energiknippe med förmåga att gör och vara överallt på samma gång. Förmodligen har det och göra med att väduren styrs av Mars. De är entusiastiska och varma, samtidigt som de kan var egenkära och självupptagna. Det finns ett gammalt uttryck som lyder "Inget är så nära som tvärt om". Lite så går det att beskriva denna ombytliga varelse. Värmen och omtanken om andra kan snabbt bytas mot rent egenintressen. Lite elakt kan man jämföra vädurens sinnelag med ett barns. De är öppna, entusiastiska och varma samtidigt som de kan vara väldigt individualistiska och tjuriga.

Väduren är en social varelse som älskar att träffa andra och blir ofta omtyckta i stora sällskap. Andra kan uppleva väduren som ett trevligt tillskott på festen då de får alla andra att må bra. Även här är dock väduren ombytlig. En vädur som tillåts vara festens mittpunkt har mycket att bidra med och kan vara häpnadsväckande generös. Får däremot inte väduren ta den plats hen så gärna vill ha kan humöret vända fort och övergå till raka motsatsen.

Väduren står i kontakt med sina känslor vilket är en tillgång för det mesta. Baksidan är att den känslosamma väduren kan vara lätt att kränka. Väduren har nära till ilska, precis som alla andra känslor, och har svårt att hantera en dålig relation. Ibland kan väduren framstå som en smula barnslig. Öppenheten och entusiasmen blandas med impulsivitet och egoism. Ilskan kommer fort och lägger sig lika snabbt.

Väduren har en naturlig ledarförmåga. Kanske hänger det ihop med ett gott självförtroende och energin. Väduren har svårt att finna sig i en situation där någon annan håller i trådarna. Det är dock inte fel att låta en vädur leda då de kan vara uppfinningsrika och ständigt är igång. Tyvärr kan det slå över i ett stressbeteende eller en destruktiv rastlöshet. Om stressen inte slår till kan väduren få andra med sig. Den sociala kompetensen kommer väl till pass i ledarrollen som väduren gärna tar på sig.
 
Beror på vilket horoskop man tittar på, ibland är jag oxe och ibland vädur.

Stämmer väl sidådär på mig, allt stämmer inte. Jag tror i grund och bott inte så mycket på stjärntecken utan att vi alla är som vi är och det är vår omgivning/uppväxt som format oss till de vi är. Det tror jag på.
 
Det mesta jag läst om mitt stjärntecken stämmer in, jag är oxe. Jag känner inte igen mig lika mycket i de andra tecknen. Tycker att det är intressant att läsa om även om jag tar det med någon deciliter salt. Tror dock inte på det, ser inte hur det skulle vara logiskt.
 
På ”dagens horoskop” stämmer oftast Skorpionen in bäst eller ingen alls. Inte för att jag läser horoskop men då jag gjort det har det varit så.
 
Jag skäms lite för att jag finner ett stort underhållningsvärde i stjärntecken, jag är fisk och beskrivningar av sagda stjärntecken passar ofta in lite för bra. :D

(Den observante bukefalisten kanske minns min stora sorg förra året, då jag insåg att jag inte alls skulle passa bra ihop med biträdande stadsepidemiologen som är vattenman.:cry::cry::cry:)
 
Jag skäms lite för att jag finner ett stort underhållningsvärde i stjärntecken, jag är fisk och beskrivningar av sagda stjärntecken passar ofta in lite för bra. :D

(Den observante bukefalisten kanske minns min stora sorg förra året, då jag insåg att jag inte alls skulle passa bra ihop med biträdande stadsepidemiologen som är vattenman.:cry::cry::cry:)
Det ÄR underhållning :D

Kanske får börja läsa horoskop igen och bara app app idag ska jag undvika vattendrag för det sa minsann horoskopet 🧐
 
Ja, det här är faktiskt mycket av mina personlighetsdrag:

Vem är oxen?
Oxen är en egensinnig individualist som inte låter sig rubbas i första taget. Det tar ett tag att få en oxe på sin sida men den som har turen att lyckas har fått en vän för livet. Oxen har en förmåga till trofasthet och lojalitet. Det är inte någon person som hetsar upp sig utan vet att ta det med ro. De älskar det goda livet och tar gärna för sig av vad som erbjuds. Oxen vet att uppskatta skönhet och omger sig gärna med vackra saker. Känslan för skönhet och den jordnära personligheten gör att oxen ofta är estetiskt lagd. Det kan också finnas en kärlek till att odla jorden och det som växer.

Det som är mest framträdande hos oxen är viljan att bygga och förvalta. De har ett stort behov av trygghet och regelbundenhet. I kombination till trofasthet och lojalitet blir det en person som är bra att hålla i handen när världen skakar. Oxen tänker gärna praktiskt och realistiskt. De tar sällan onödiga risker och gillar inte stora förändringar.

I en relation är oxen kärleksfull om något återhållsam med sina känsloyttringar. När det väl gäller kan de vara romantiska och omtänksamma. Oxen trivs bäst under sin korkek. Finns det någon där att dela tillvaron med blir allt så mycket bättre. Viktigt att komma ihåg är att oxen inte är rolig att ha och göra med när ilskan tar över. De kan vara snarstuckna, långsinta och glömmer sällan en oförrätt. Har du blivit osams med en oxen får du helt enkelt skylla dig själv. Livet kan bli riktigt jobbigt om du inte ber om ursäkt i tid.
 
Jag tror egentligen inte på det men det är roligt ändå på samma sätt som quizer om vilka karaktärer från böcker och filmer man är mest lik :p.

Jag är lejon. Beskrivningarna passade bättre in på mig som barn. Senast jag läste tyckte jag inte det stämde så väl.

Ändå gillar jag att vara lejon, får mig att känna mig stark och vild :rofl:.
 
Jag är KÄNSLOSAM, skör, ofta självutplånande, empatisk och lite för idealistisk för att resten ska gå ihop. :D

Vem är en fisken?
Det som, mer än något annat, kännetecknar fisken är det inre känslolivet. Fisken är en skör varelse som står i nära kontakt med sina känslor. Det rika inre livet gör fisken väldigt mottaglig för andras känslor och åsikter. Den empatiska sidan för fisken till en bra vän och trogen älskare. Tyvärr kan det ibland slå över till ett självutplånande beteende. Fisken kan ibland vara så känslig för andra vilja att anpassningsbarheten går överstyr.

Fisken är något av en dubbelnatur. Den andra sidan är undanflyende och svårfångad. Fisken drar sig gärna bort från andra både fysiskt och psykiskt. Ibland kan det resultera i en stark reslust och motvilja mot att rota sig. Det kan också ta sig diverse konstnärliga uttryck. Många fiskar dras till skapande konster där de kan vara väldigt kreativa och duktiga. Dessvärre finns också en risk att de försvinner in i dagdrömmeri eller annan verklighetsflykt. Kanske är viljan att fly ett resultat av fiskens medfödda empati. Att känna starkt med andra och att vara i nära kontakt med sina egna känslor gör att fisken ofta blir sårad. En fisk som hamnar i en dålig relation riskerar att bli manipulerad och lurad. En vänlig och kärleksfull partner kommer dock att få mycket tillbaka av en fisk. Vänlighet, kärleksfullhet och empati är mycket positiva egenskaper i en bra relation.

Sammanfattningsvis är fiskarna det mest idealistiska, poetiska, konstnärliga och romantiska av alla stjärntecken. Fisken är en mångbottnad drömmare och hopplös romantiker. En fisk som hittar något eller någon att förlora sig i gör det gärna totalt. De har stort behov av att känna kärlek och uppskattning samtidigt som de har mycket av samma vara att ge. Den som får en fisk som kärlekspartner har gjort ett bra val. Tänk bara på att vara försiktig. Den sköra fisken kan bli utnyttjad för sina positiva egenskapers skull.
 
Jag skäms lite för att jag finner ett stort underhållningsvärde i stjärntecken, jag är fisk och beskrivningar av sagda stjärntecken passar ofta in lite för bra. :D

(Den observante bukefalisten kanske minns min stora sorg förra året, då jag insåg att jag inte alls skulle passa bra ihop med biträdande stadsepidemiologen som är vattenman.:cry::cry::cry:)

Jag tycker horoskop är jätteskoj! Tror ca noll procent på själva grejen men är skrattretande mycket skytt och har bara lyckats hamna i längre relationer med vädurar och lejon, som alltså ska vara mina bästa matchningar :rofl:

Min stackars partner ser alltid lika förtvivlad ut när jag letar reda på dagens horoskop i någon random tidning :D
 
Jag är schwampinjon 😁 Jaja, skorpion egentligen. Det andra begreppet kommer från en söt pojke som jag då och då träffade på ute på nation i min ungdom. En av gångerna var han mycket mycket full och frågade han när jag var född. När jag svarade så utbrast han glatt "åh, du är schwampinjon! Alla schwampinjoner jag träffat har varit jättetrevliga! 😍"
 
Vad är ni för stjärntecken?Hur bra stämmer det?

Jag tycker det stämmer väldigt bra på mig och alla jag känner. Även i relationer, dvs jag passar bra ihop med de som jag passar ihop med.

är själv vädur :


Vem är väduren?
Väduren är ett energiknippe med förmåga att gör och vara överallt på samma gång. Förmodligen har det och göra med att väduren styrs av Mars. De är entusiastiska och varma, samtidigt som de kan var egenkära och självupptagna. Det finns ett gammalt uttryck som lyder "Inget är så nära som tvärt om". Lite så går det att beskriva denna ombytliga varelse. Värmen och omtanken om andra kan snabbt bytas mot rent egenintressen. Lite elakt kan man jämföra vädurens sinnelag med ett barns. De är öppna, entusiastiska och varma samtidigt som de kan vara väldigt individualistiska och tjuriga.

Väduren är en social varelse som älskar att träffa andra och blir ofta omtyckta i stora sällskap. Andra kan uppleva väduren som ett trevligt tillskott på festen då de får alla andra att må bra. Även här är dock väduren ombytlig. En vädur som tillåts vara festens mittpunkt har mycket att bidra med och kan vara häpnadsväckande generös. Får däremot inte väduren ta den plats hen så gärna vill ha kan humöret vända fort och övergå till raka motsatsen.

Väduren står i kontakt med sina känslor vilket är en tillgång för det mesta. Baksidan är att den känslosamma väduren kan vara lätt att kränka. Väduren har nära till ilska, precis som alla andra känslor, och har svårt att hantera en dålig relation. Ibland kan väduren framstå som en smula barnslig. Öppenheten och entusiasmen blandas med impulsivitet och egoism. Ilskan kommer fort och lägger sig lika snabbt.

Väduren har en naturlig ledarförmåga. Kanske hänger det ihop med ett gott självförtroende och energin. Väduren har svårt att finna sig i en situation där någon annan håller i trådarna. Det är dock inte fel att låta en vädur leda då de kan vara uppfinningsrika och ständigt är igång. Tyvärr kan det slå över i ett stressbeteende eller en destruktiv rastlöshet. Om stressen inte slår till kan väduren få andra med sig. Den sociala kompetensen kommer väl till pass i ledarrollen som väduren gärna tar på sig.

Jag tycker bättre om den kinesiska zodiaken med hund, katt, råtta, orm... etc i så fall. Mycket coolare än "våran" från Babylon. Maya-indianerna har också en cool zodiak där månaderna har symboliska betydelser som innebär att du kan olika egenskaper. Haha! Det är bara att välja det system som du tycker beskriver just dig bäst och hålla sig till det sen. :D
 
Är Stenbock och för mesta tycker det stämmer.


Vem är stenbocken?
Som person kan stenbocken verka blyg och inåtvänd. Inte sällan har stenbocken en pessimistisk syn på saker och ting vilket kan verka tråkigt i omgivningens ögon. En stenbocks pessimistiska syn på världen riskerar att förvärras med åldern. Ett av de mest grundläggande dragen hos stenbocken är förmågan att prestera. De kan satsa allt på karriär och framgång, ibland på privatlivets och den egna lyckans bekostnad. De kan vara enormt ambitiösa och även envisa i sin strävan. Ibland kan de bli så instängda i sina ambitioner att de helt tappar intresset för omgivningen. Till naturen är de försiktiga och reserverade men de kan också öppna upp om de hittar rätt person. En stenbock som väl gett sin kärlek är något av det mest lojala som går att finna. Relationen till andra är viktig för stenbocken som är i stort behov av bekräftelse från för att stärka upp självförtroendet. En partner som förstår stenbockens behov av bekräftelse och att få prestera kan få uppleva en fantastiskt relation. Samma sak går att säga om det motsatta. Om stenbocken misslyckas med att kombinera arbete med familj och inte får någon bekräftelse kommer det att uppstå problem.

Ett viktigt personlighetsdrag är självständighet. Förutom en bekräftande partner har inte stenbocken så stora behov av ytliga relationer. En stenbock har sällan särskilt många vänner men håller hårt i de som finns. Stenbocken trivs med sitt eget sällskap utan är trygga i sig själva. Till sin natur är de praktiskt lagda och vet att hårt arbete lönar sig. Den starka viljan i kombination med tron på den egna förmågan gör att de kan driva projekt i hamn hur tungt det än verkar vara. Stenbocken blir inte rik genom ett snabbt klipp. De bygger sina förmögenheter över lång tid och genom ihärdigt arbete. Många gånger kan stenbocken uppfattas som traditionell och gammaldags. De är plikttrogna stolta och ansvarstagande. Inte sällan verkar de äldre än de är då de har svårt att släppa kontrollen och bara roa sig.

Till stenbockens sämre sidor hör att de kan var något melankoliska. Ofta hänger det ihop med de höga krav de ställer på sig själva. Stenbocken avskyr att verka svag och vill inte vara beroende av någon annan. De skyddar sig mot detta genom jakt på framgång och pengar. Att ha en god ekonomi är viktigt då det är basen för deras trygghet.


Sen tycker bara stjärntecken horoskop är kul, inget jag tar på allvar. Även bonus att Stenbocken ska gå bra ihop med Oxen som min sambo är :up::D
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 707
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det sägs att man blir som sina föräldrar när man blir äldre. Jag har alltid fått höra att som kvinna så kommer jag att bli som min mamma...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
33 333
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 506
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp