Bukefalos 28 år!

Stockholms mest dumpade tjej

Singoalla

Trådstartare
Nej, nu överdrev jag. Men jag känner mig ledsen idag och skulle behöva lite stöd.

Jag har varit singel i 2,5 år efter uppbrottet med min exsambo. 8 månader efter att vi gjort slut så träffade jag en man som jag blev sådär kräk-kär i :yuck: Jag var upp över öronen förälskad och det var till en början ömsesidigt, men sedan blev jag rådumpad efter några månader. Han slutade plötsligt höra av sig och vips kom det upp en bild på Instagram på honom och någon som var hans nya flickvän, och han skrev att det var kärlek vid första ögonkastet. Jag trodde att jag skulle dö av sorg. Lämnade inte sängen på hela helgen och hela bröstkorgen krampade.

Därefter träffade jag en man som jag först avvisade p.g.a. trasigt hjärta och livrädd för att bli kär igen. Men han lyckades lirka sig in i mitt liv ändå genom tålamod och förståelse för vilket läge jag var i, och när jag tillslut föll för honom så backade han. ”Jag är ledsen, men dina känslor är inte besvarade…” Jag blev så ställd, eftersom det varit han som velat någonting så länge, och knäckt över att åter igen få ett brustet hjärta. Det tog tid att komma över honom (och vet ärligt talat inte om jag lyckats ännu.)

Nu har jag till och från träffat en tredje man under ett år. Det började med att vi dejtade, sedan bröt vi under förra sommaren. Under hösten började vi träffas igen och har hängt utan agenda sedan dess. Jag har nog vetat ända sedan årsskiftet att jag utvecklat känslor för honom, men tvivlat på att berätta det för honom då jag varit rädd. När jag väl tog mod till mig och berättade det för någon månad sedan så sa han att han kände någonting för mig med, och att det här kanske kan utvecklas till någonting mer om vi tar det långsamt. Alla dom känslorna som jag haft för honom med hållit tillbaka bara vällde ut, som att öppna en överfull garderob. Men igår bröt han. ”Jag känner inte samma sak som du känner för mig”.

Jag känner mig bara så himla ledsen idag :( Jag är ganska kräsen med vilka jag träffar och får ofta vara den som tackar nej till dejter eller bryter efter att man har träffats några gånger. Så jag känner mig inte oönskad eller osynlig på så vis. Det är bara det att det krävs ganska mycket av mig för att jag ska vilja träffa någon och öppna upp för den här typen av känslor, och dom gångerna som jag väl gjort det så har det slagit hårt. Jag vet i dagsläget inte alls hur jag ska våga igen.

Min brittiske bästis sa igår ”You gotta be in it to win it” och ärligt talat så tänkte jag så efter uppbrottet med mitt ex. Jag tänkte så efter att blivit dumpad av kräk-upp-över-öronen-kärleken. Jag tänkte så efter Mr. Vill-ha-det-jag-inte-kan-få-men-fick-sen-kalla-fötter. Idag känner jag bara att, nej FY BUBBLAN. Mitt hjärta kan inte ta mer.

Behövde bara skriva av mig lite. Någon som har några uppmuntrande ord att komma med? Tips på hur man läker ett brustet hjärta?
 
Man gör annat än dejtar. Kör sina intressen, kanske hittar nya intressen osv. Jag har vid de tillfällena "stängt av" litegrann och fokuserat på att ha så kul som möjligt, oavsett vad jag hållit på med.

Sedan har det blivit lättare med åren faktiskt. Hur det än är kan man inte tvinga någon att ha samma känslor som en själv. Jag säger åt mig själv att jag förtjänar att vara med någon som verkligen vill ha mig :D

Nu säger jag verkligen inte att det är så men det kan också vara värt att titta på om du dras till någon typ som kanske inte är vad du egentligen behöver. Jag hade en väl utvecklad skitstövelmagnet (dvs fanns det en skitstövel i rummet så nog var det honom jag skulle ha :D). Det går att jobba bort så länge man är medveten om mönstret.
 
Jag har inga tips, men jag känner så igen mig. Jag är också den som oftast tackar nej till dejter, så jag vet att det finns folk som är intresserade av mig, men när jag faller för någon är det liksom inte besvarat. Jag har fått höra att jag måste gå in i det helhjärtat för att det ska bli något, verkligen satsa, men när jag gör det blir det alltid platt fall och brustet hjärta. Numera drar jag mig innan det ens kommit så långt, jag orkar inte med mer hjärtesorg känner jag och ger väl inte ens killarna någon chans så fort jag känner mig minsta intresserad, vilket iofs inte händer sådär jätteofta eftersom jag är kräsen.

Bästa botemedlet för brustet hjärta tycker jag är att hitta på roliga saker med kompisar och äta choklad. Något flyktigt rebound är inte heller att förakta om man lyckas hitta någon sådan.
 
Man gör annat än dejtar. Kör sina intressen, kanske hittar nya intressen osv. Jag har vid de tillfällena "stängt av" litegrann och fokuserat på att ha så kul som möjligt, oavsett vad jag hållit på med.

Sedan har det blivit lättare med åren faktiskt. Hur det än är kan man inte tvinga någon att ha samma känslor som en själv. Jag säger åt mig själv att jag förtjänar att vara med någon som verkligen vill ha mig :D

Nu säger jag verkligen inte att det är så men det kan också vara värt att titta på om du dras till någon typ som kanske inte är vad du egentligen behöver. Jag hade en väl utvecklad skitstövelmagnet (dvs fanns det en skitstövel i rummet så nog var det honom jag skulle ha :D). Det går att jobba bort så länge man är medveten om mönstret.

Det är mycket annat som händer just nu, och jag brukar vara duktig på att hålla igång. Det blir långresa i sommar, har precis flyttat till ny toppenlägenhet (i måndags), skaffat bil som kommer i veckan, lite bröllop och storfester på gång nu i maj och juni. Jag gillar verkligen mitt liv på alla sätt, och ofta trivs jag väldigt bra ensam. Men vissa dagar önskar jag verkligen att jag hade någon att dela det med.

Kan ärligt säga att den där kräk-kärleken var en riktig douche :meh: Men de sista två har varit riktigt fina killar.
 
Jag har inga tips, men jag känner så igen mig. Jag är också den som oftast tackar nej till dejter, så jag vet att det finns folk som är intresserade av mig, men när jag faller för någon är det liksom inte besvarat. Jag har fått höra att jag måste gå in i det helhjärtat för att det ska bli något, verkligen satsa, men när jag gör det blir det alltid platt fall och brustet hjärta. Numera drar jag mig innan det ens kommit så långt, jag orkar inte med mer hjärtesorg känner jag och ger väl inte ens killarna någon chans så fort jag känner mig minsta intresserad, vilket iofs inte händer sådär jätteofta eftersom jag är kräsen.

Bästa botemedlet för brustet hjärta tycker jag är att hitta på roliga saker med kompisar och äta choklad. Något flyktigt rebound är inte heller att förakta om man lyckas hitta någon sådan.

Usch, jag förstår precis. Fy tusan vad det suger.. :(

Jag skrev till min KK inatt att jag har brustet hjärta och att han måste ta hand om mig när han kommer hem från sin semester. Han svarade "Tar taxin från Arlanda". Lite tröst måste man ju ändå få :p
 
Det är mycket annat som händer just nu, och jag brukar vara duktig på att hålla igång. Det blir långresa i sommar, har precis flyttat till ny toppenlägenhet (i måndags), skaffat bil som kommer i veckan, lite bröllop och storfester på gång nu i maj och juni. Jag gillar verkligen mitt liv på alla sätt, och ofta trivs jag väldigt bra ensam. Men vissa dagar önskar jag verkligen att jag hade någon att dela det med.

Kan ärligt säga att den där kräk-kärleken var en riktig douche :meh: Men de sista två har varit riktigt fina killar.
Har nog tyvärr inga kloka ord till tröst. Som någon annan skrev så kanske man kan försöka se på det utifrån (eller be en vän) så kanske man kan upptäcka mönster man kan lära sig att undvika.
Möjligen.
Men på något vis måste man ju riskera och satsa varenda gång, varken de eller du kan ju veta hur det ska utvecklas och hur man känner efter ett tag.
Jag har inte blivit dumpad så ofta, men när det hänt så har det ju varit "katastrof" men såhär långt efteråt ser jag ju att det var lika bra, bäst even, för mig. Jag såg det bara inte då. På något vis kan jag verkligen känna att det finns alltid "fler fiskar i havet" (oavsett killar, vänner, hästar osv) och att om det inte funkar så var det menat så. Och jag tänker att det rustar mig inför framtida separationer. Får väl se om det funkar, kanske dämpar det fallet lite iaf.
*kram* på dig
 

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 800
Senast: Stefffie
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 061
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 642
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 172
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp